LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Dani elektroničkih medija

Uskoro stupaju na snagu izmjene zakona o internetu, radiju i televiziji

Završeni su 9. Dani elektroničkih medija, odnosno 22. dani radija, 9. dani televizija i 9. dani interneta. Predstavnici medija suglasni su da Zakon o elektroničkim medijima više ne odgovara sadašnjim okolnostima.

Završeni su 9. Dani elektroničkih medija, odnosno 22. dani radija, 9. dani televizija i 9. dani interneta. Predstavnici medija suglasni su da Zakon o elektroničkim medijima više ne odgovara sadašnjim okolnostima.

Zakon o elektroničkim medijima i svu ostalu povezanu regulativu očekuju brojne izmjene u narednom periodu, potvrdila je na 9. Danima elektroničkih medija ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek. Iako se već dulje vrijeme najavljuju izmjene, ministrica je najavila da već sada mogu započeti pripreme i slanje prijedloga Ministarstvu kako bi se na vrijeme stiglo sve inicijative uvrstiti u raspravu. No najprije će biti potrebno donijeti krovnu Medijsku strategiju koja će biti okvir za budući razvoj medijske scene u Hrvatskoj tako da se donošenje novih zakonskih rješenja očekuje do 2018. godine

– U Ministarstvu kulture imate partnera i zato je ključno da uspostavimo dijalog. Donošenje Medijske strategije trenutno je preduvjet za bilo kakav ozbiljan posao, a pred nama je i donošenje Direktive o audiovizualnim medijskim uslugama od strane EU-a koja će donijeti nove smjernice. Pozivam vas, također, da upravo vi kao medijski poduzetnici na svome primjeru pokažete kako se poštuju ključni standardi vezani uz poštivanje i promicanje demokratskih vrijednosti i da svojim doprinosom poboljšate medijsku sliku Hrvatske. – rekla je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek.

Predstavnici nacionalnih i lokalnih televizija bili su suglasni u ocjeni da Zakon o elektroničkim medijima više ne odgovara trenutku u kojem se mediji danas nalaze. Smatraju da ga čak više ne mogu spasiti ni izmjene, nego je potrebno napisati u potpunosti novi zakon.

Američka savezna država donijela zakon o postavljanju Deset zapovijedi u škole i na fakultete


Na panelu Djeca: naši najvjerniji gledatelji predstavljeni su rezultati istraživanja pod nazivom Kako djeca gledaju televizijski program? Istraživanje koje je provela Agencija za elektroničke medije u suradnji s agencijom Ipsos Puls pokazalo je da gotovo polovica djece u dobi do 17 godina provodi oko tri sata dnevno gledajući televizijske sadržaje. Kod starijih od 13 godina vidljiv je pad gledanosti televizije i prebacivanje na internetske sadržaje nad kojima roditelji nemaju gotovo nikakav nadzor. Istraživanje je pokazalo i da mlađa djeca sve više gledaju televiziju u večernjim satima, između 19 i 23 sata. Također, rezultati pokazuju i da 13 posto njih potpuno samo odlučuje o sadržajima koje će gledati.

– Istraživanjem smo došli i do podatka da je gotovo polovica roditelja zamijetila kampanju koju smo provodili prošle godine pod nazivom "Birajmo što gledamo" te da su nakon te kampanje počeli više pozornosti obraćati na televizijske sadržaje kojima su djeca izložena. Kao nastavak te kampanje prije nekoliko dana izdali smo Preporuke za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija kao dodatni poticaj roditeljima koji imaju ključnu ulogu u odabiru primjerenog televizijskog sadržaja. – izjavio je Robert Tomljenović, član Vijeća za elektroničke medije.

Na panelu su sudjelovali i predstavnici opatijskog Dječjeg vijeća. Roditeljima su poručili da trebaju više pozornosti posvetiti vremenu koje njihovo dijete provodi pred televizijskim ekranom.

Agencija za elektroničke medije nakladnike je izvijestila o raspodjeli sredstava iz Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija. Prema provedenim natječajima koji obuhvaćaju 2015. i 2016. godinu iz Fonda će lokalnim televizijskim i radiopostajama te neprofitnim medijima biti isplaćeno 64,8 milijuna kuna. Predstavnicima nacionalnih i lokalnih televizija predstavljena je i analiza marketinškog tržišta za 2015. i 2016. godinu. Radio i televizijsko oglašavanje pokazalo je stabilnost u posljednje dvije godine s blagim padom televizijskog oglašavanja, dok istovremeno raste oglašavanje na internetu.

Medijski jak – kao superjunak! Inovativni program medijskog obrazovanja u osnovnim školama


Domaćini 9. Dana elektroničkih medija su Hrvatska udruga radija i novina – HURIN, Nacionalna udruga televizija – NUT i Agencija za elektroničke medije.

IZVOR: AMBRELA KOMUNIKACIJE
FOTO: AMBRELA KOMUNIKACIJE