LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Istraživanje Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu

Tehnologija u obrazovanju

Prema rezultatima istraživanja, redovni studenti sestrinstva smatraju da je tehnologija važna u obrazovanju. Štoviše, studenti nauče više i brže kada im se predaje pomoću novih tehnologija.

Prema rezultatima istraživanja, redovni studenti sestrinstva smatraju da je tehnologija važna u obrazovanju. Štoviše, studenti nauče više i brže kada im se predaje pomoću novih tehnologija.

Upotreba tehnologije u obrazovanju postaje vrlo važan čimbenik današnjice. U razvijenim zemljama računala i mobilni uređaji koriste se kao nadopuna tradicionalnom načinu edukacije. Također, iz dana u dan svjedočimo razvitku novih metoda učenja poput online tečajeva i virtualnih učionica. Takav način učenja zanimljiviji je zbog novih metoda poput multimedije te omogućuje izbor velike količine sadržaja. Vrlo je vjerojatno da će se tehnologija u skoroj budućnosti više upotrebljavati u obrazovanju na našim prostorima.

Prema rezultatima istraživanja Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu provedenog 2010. godine na redovnim studentima sestrinstva, proces edukacije suočava se sa značajnim izazovom u pripremanju studenata i nastavnika za budućnost društva temeljenog na znanju. Naime, dolazi do problema jer većina nastavnika nije pripremljena za upotrebu i korištenje informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Štoviše, čak se i razvijenije zemlje suočavaju s tim problemom jer sam sustav nije dobro uređen za uvođenje novih informacijskih i komunikacijskih tehnologija obrazovanje.

Iako ne postoje sveobuhvatni podaci o provođenju ICT-a u obrazovnim institucijama, očigledno je da je sve više institucija u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, tehnološki opremljeno.

Ovo je prvo hrvatsko veleučilište koje je postalo član Hrvatskog instituta za kibernetičku sigurnost


Tradicionalni oblici učenja po prirodi su pasivniji te ne zahtijevaju ništa od studenata osim slušanja, promatranja i bilježenja. Takav način učenja je jednosmjeran, odnosno ne traži povratnu informaciju od onoga kome je informacija usmjerena.

Današnja tehnologija omogućuje studentu i nastavniku kontrolu, manipulaciju te doprinosi informacijskom okruženju. Točnije, studenti lakše mogu pratiti predavanje, kontrolirati tempo i redoslijed prezentacije, a samo učenje postaje zanimljivije. Osim toga, studenti mogu prisustvovati nastavi online te koristiti nove metode komunikacije bez obzira na udaljenost i vrijeme.

Traže se studenti za terenski rad na rijekama i jezerima u dva velika hrvatska grada


Najvažnije pitanje u vezi ICT-a, prema navedenom istraživanju, jest koliki je njegov uspjeh i doprinos u procesu edukacije. Odnosno, koje su njegove prednosti u odnosu na tradicionalne oblike učenja. Naime, istraživanja pokazuju da studenti nauče više i brže kad im se predaje uz pomoć moderne tehnologije, primjerice predavanje uz prezentacije. Uz to, studenti više vole predavanja u kojima se koristi tehnologija. Međutim, nedostatak je što korištenje računala nema pozitivne efekte na sva područja u kojima se koriste. Prema tome, svaki nastavnik ili student koji želi koristiti određenu vrstu tehnologije prvo treba odrediti u kojoj mjeri će mu tehnologija pomoći ili odmoći u prenošenju korisnih informacija na pojedinu skupinu ljudi.

S obzirom na rezultate istraživanja, većina ispitanih studenata smatra da je tehnologija važna u procesu edukacije. To potkrepljuju i podaci iz 2010. koji govore o svakodnevnom korištenju informacijske i komunikacijske tehnologije. U tu svrhu ispitanici u mnogo većoj mjeri koriste računala nego mobilne uređaje. Nadalje, više od 50 posto ispitanika zadovoljno je primjenom tehnoloških dostignuća u području zdravstvene njege te smatra da proces edukacije slijedi trendove tehnološkog razvoja u medicini i zdravstvenoj njezi.

Sudjelujte na 48-satnom maratonu inovacija za očuvanje mora, najbolja ekipa putuje u Brest


IZVOR: ACADEMIA.EDU
FOTO: ICT EDU