Tehnologija u obrazovanju
Prema rezultatima istraživanja, redovni studenti sestrinstva smatraju da je tehnologija važna u obrazovanju. Štoviše, studenti nauče više i brže kada im se predaje pomoću novih tehnologija.
Prema rezultatima istraživanja, redovni studenti sestrinstva smatraju da je tehnologija važna u obrazovanju. Štoviše, studenti nauče više i brže kada im se predaje pomoću novih tehnologija.
Upotreba tehnologije u obrazovanju postaje vrlo važan čimbenik današnjice. U razvijenim zemljama računala i mobilni uređaji koriste se kao nadopuna tradicionalnom načinu edukacije. Također, iz dana u dan svjedočimo razvitku novih metoda učenja poput online tečajeva i virtualnih učionica. Takav način učenja zanimljiviji je zbog novih metoda poput multimedije te omogućuje izbor velike količine sadržaja. Vrlo je vjerojatno da će se tehnologija u skoroj budućnosti više upotrebljavati u obrazovanju na našim prostorima.
Prema rezultatima istraživanja Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu provedenog 2010. godine na redovnim studentima sestrinstva, proces edukacije suočava se sa značajnim izazovom u pripremanju studenata i nastavnika za budućnost društva temeljenog na znanju. Naime, dolazi do problema jer većina nastavnika nije pripremljena za upotrebu i korištenje informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Štoviše, čak se i razvijenije zemlje suočavaju s tim problemom jer sam sustav nije dobro uređen za uvođenje novih informacijskih i komunikacijskih tehnologija obrazovanje.
Iako ne postoje sveobuhvatni podaci o provođenju ICT-a u obrazovnim institucijama, očigledno je da je sve više institucija u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, tehnološki opremljeno.
Tradicionalni oblici učenja po prirodi su pasivniji te ne zahtijevaju ništa od studenata osim slušanja, promatranja i bilježenja. Takav način učenja je jednosmjeran, odnosno ne traži povratnu informaciju od onoga kome je informacija usmjerena.
Današnja tehnologija omogućuje studentu i nastavniku kontrolu, manipulaciju te doprinosi informacijskom okruženju. Točnije, studenti lakše mogu pratiti predavanje, kontrolirati tempo i redoslijed prezentacije, a samo učenje postaje zanimljivije. Osim toga, studenti mogu prisustvovati nastavi online te koristiti nove metode komunikacije bez obzira na udaljenost i vrijeme.
Najvažnije pitanje u vezi ICT-a, prema navedenom istraživanju, jest koliki je njegov uspjeh i doprinos u procesu edukacije. Odnosno, koje su njegove prednosti u odnosu na tradicionalne oblike učenja. Naime, istraživanja pokazuju da studenti nauče više i brže kad im se predaje uz pomoć moderne tehnologije, primjerice predavanje uz prezentacije. Uz to, studenti više vole predavanja u kojima se koristi tehnologija. Međutim, nedostatak je što korištenje računala nema pozitivne efekte na sva područja u kojima se koriste. Prema tome, svaki nastavnik ili student koji želi koristiti određenu vrstu tehnologije prvo treba odrediti u kojoj mjeri će mu tehnologija pomoći ili odmoći u prenošenju korisnih informacija na pojedinu skupinu ljudi.
S obzirom na rezultate istraživanja, većina ispitanih studenata smatra da je tehnologija važna u procesu edukacije. To potkrepljuju i podaci iz 2010. koji govore o svakodnevnom korištenju informacijske i komunikacijske tehnologije. U tu svrhu ispitanici u mnogo većoj mjeri koriste računala nego mobilne uređaje. Nadalje, više od 50 posto ispitanika zadovoljno je primjenom tehnoloških dostignuća u području zdravstvene njege te smatra da proces edukacije slijedi trendove tehnološkog razvoja u medicini i zdravstvenoj njezi.