LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Novo obećanje Gradske skupštine

Sljeme će napokon doživjeti povratak žičare

Mnogi su već zaboravili da je ikada bila tu, a novi školarci nikada je nisu doživjeli. Ako sve bude kako treba, pokretanje nove žičare očekuje se u 2017. godini.

Mnogi su već zaboravili da je ikada bila tu, a novi školarci nikada je nisu doživjeli. Ako sve bude kako treba, pokretanje nove žičare očekuje se u 2017. godini.

Kada je, sad već davne 2007. godine, sljemenska žičara ugasila svoj pogon, mnogim je Zagrepčanima napuklo srce. 

Rijetki se odvaže na pješačenje do vrha.

Mnogi su već zaboravili da je ikada bila tu, a novi školarci nikada je nisu doživjeli.

Međutim, čini se da ćemo se uskoro opet „vuči“ do TV-tornja. Dapače, možda i dalje.

Za projekt nove žičare oformljen je tim od trinaestero stručnjaka, vođenih Bandićevom zamjenicom Sandrom Švaljek. RTL je, još prije godinu dana, pisao o prikupljanju dokumentacije i rješavanju imovinsko-pravnih odnosa, što bi trebalo rezultirati dobivanjem lokacijske dozvole. Ako sve bude kako treba, javlja Direktno.hr, pokretanje nove žičare očekuje se u 2017. godini.

Stara je žičara puštena u promet 1963. godine Na njoj se radilo godinu dana, a prethodne su pripreme trajale svega pet godina, iako su uključivale krčenje šume te stvaranje uvjeta za nosive stupove i prateće objekte.

U novom je mileniju procijenjeno da je kvar na motoru žičare neisplativo popraviti pa će, kako izgleda, proći i cijelo desetljeće dok ne dobijemo novu. Nova bi imala prostor za osmero ljudi po kabini, a brzina bi se povećala gotovo duplo. Uz 125 kabina, mogla bi prevesti i do 1500 osoba u jednom satu. Predviđa se izgradnja novih postaja u Gračanskom Dolju i na samom vrhu, a sve bi to trebali sufinancirati strukturni fondovi EU.

U srpnju prošle godine Sabor je odobrio Prostorni plan Medvednice. Iako je taj dio priče naizgled zamro, prema Planu žičara bi se sa sljemenskog tornja trebala spuštati i na drugu stranu brda – u Zagorje. Taj dio plana trebala bi financirati općina Bistra, a značio bi, uz postojeća četiri, još tri i pol nova kilometra „žice“. Garaža za kabine smjestila bi se u bivšem kamenolomu, a čitav bi projekt značio turističko buđenje Zagorja. U listopadu prošle godine projekt se nalazio pri Ministarstvu graditeljstva na ocjeni, a tom se prilikom i posljednji put spominje.

Sve u svemu, iako smo već navikli na prazna obećanja, i ovog ćemo puta imati povjerenje u, barem još uvijek aktualnu, zagrebačku priči. Nadajmo se da će „stručna trinaestorka“ poslužiti Gradu na ponos, baš kao i trinaest nosivih stupova žičare, koji su je održali njene prve 44 godine Makar i u 2017. godini – bolje ikad, nego nikad.

FOTO: HR.WIKIPEDIA.ORG