Škola medijske kulture središnje je mjesto izvaninstitucionalnog obrazovanja
Kako učiti medijsku pismenost – otkrivaju dr.sc. Bruno Kragić, predsjednik Savjeta Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić, Vera Robić Škarica, voditeljica Škole, profesorica hrvatskog jezika i književnosti Mirjana Jukić, urednica i novinarka Višnja Biti.
Kako učiti medijsku pismenost – otkrivaju dr.sc. Bruno Kragić, predsjednik Savjeta Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić, Vera Robić Škarica, voditeljica Škole, profesorica hrvatskog jezika i književnosti Mirjana Jukić, urednica i novinarka Višnja Biti.
U sklopu 18. Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić u Trakošćanu, organiziran je okrugli stol na temu medijske pismenosti. Polaznici seminarskih i radioničkih programa tako su postali sudionici radijske emisije Zašto tako, koju kreira urednica i nagrađivana novinarka Višnja Biti kroz svoj jedinstveni način rada, snimajući ih uživo bez naknadne intervencije.
Kako učiti medijsku pismenost? Koliko su mladi učenici u osnovnim i srednjim školama danas pismeni i zašto se toliko o tome govori? Samo su neka od pitanja upućena polaznicima seminarskih i radioničkih programa. U razgovoru su sudjelovali dr.sc. Bruno Kragić, predsjednik Savjeta Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić, Vera Robić Škarica, voditeljica Škole, profesorica hrvatskog jezika i književnosti Mirjana Jukić, urednica i novinarka Višnja Biti te tridesetak polaznika.
– Najveće postignuće Škole medijske kulture "Dr. Ante Peterlić" je vraćanje medijske kulture natrag u nastavne programe te teorijsko i praktično obrazovanje učitelja i profesora u osnovnim i srednjim školama, koji predaju četvrto područje hrvatskog jezika. Omogućila je i razvoj izvannastavnih aktivnosti te kroz filmske družine polaznici mogu učiti o medijskoj kulturi. – rekla je Vera Robić Škarica.
Ovaj projekt vrijedan je doprinos razvijanju medijske, posebice filmske kulture. Potvrđuje to i činjenica da se program održava uz preporuku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske.
– Kada je Škola pokrenuta 1999. godine, polaznici su bili isključivo profesori koji su kasnije širili ideje medijske kulture. Kasnije su mnogi njihovi učenici, zapravo potaknuti time, dolazili u Školu medijske kulture. Možemo uočiti da se osnovna struktura Škole mijenja i danas su polovica polaznika mladi ljudi koji planiraju studirati filmsku umjetnost. To je jedan od pokazatelja da smo i dalje središnje mjesto izvaninstitucionalnog obrazovanja. – rekao je predsjednik Savjeta Škole medijske kulture, dr. sc. Bruno Kragić.
Program Škole raspoređen je u 90 nastavnih sati, a svrha programa je dati temeljna znanja za provedbu nastave i stjecanje stvaralačkih i radnih iskustava korisnih za nastavu.
– Nastojimo implementirati medijsku kulturu u nastavu jezika, književnosti, lektire i izražavanja i stvaranja. Pokrenuli smo i radijsku i filmsku skupinu i tamo ih ne podučavamo samo teoriji nego se mogu i praktički izraziti tako da mogu uvidjeti svoje jače i slabije strane. – ističe Mirjana Jukić, profesorica u Osnovnoj školi Rudeš u Zagrebu.
Foto: Hrvatski filmski savez