Učenici četvrtih i osmih razreda
Rezultati nacionalnog ispita: osmaši najslabiji iz fizike, a četvrtaši iz hrvatskog jezika
Ove školske godine prvi puta na nacionalnim ispitima sudjeluju svi učenici i četvrtih i osmih razreda osnovnih škola.
Ove školske godine prvi puta na nacionalnim ispitima sudjeluju svi učenici i četvrtih i osmih razreda osnovnih škola.
Rezultati nacionalnih ispita za učenike četvrtih i osmih razreda osnovnih škola u Hrvatskoj donose zanimljive uvide u uspješnost učenika u različitim predmetima. Ove školske godine prvi put na nacionalnim ispitima sudjeluju svi učenici i četvrtih i osmih razreda osnovnih škola, a podaci predstavljeni u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO), više su nego zanimljivi.
Učenici četvrtih razreda najslabiji u hrvatskom jeziku
Nacionalne ispite iz tri predmeta pisalo je 37 118 učenika četvrtih razreda. Rezultati pokazuju kako su se učenici najbolje snašli u matematici i prirodi i društvu, dok im je hrvatski jezik bio nešto teži.
- Matematika: Prosječna riješenost iznosi 62,1%. Ispod osnovne razine je 1% učenika, dok je 20,1% na osnovnoj razini, 63,4% na srednjoj, a 15,5% na naprednoj razini.
- Priroda i društvo: Prosječna riješenost iznosi 61,79%, s 0,7% učenika ispod osnovne razine, 19,9% na osnovnoj, 66% na srednjoj, i 13,4% na naprednoj razini.
- Hrvatski jezik: Prosječna riješenost je 53,5%, a 4,1% učenika bilo je ispod osnovne razine, 36,3% na osnovnoj, 51,2% na srednjoj, te 8,4% na naprednoj razini. Zanimljivo je da je 35 učenika predalo prazan ispit, što pokazuje visoku razinu ozbiljnosti prema pisanom zadatku.
Osmašima najteža bila fizika
Od 40.996 učenika osmih razreda, rezultati pokazuju značajne razlike u uspješnosti između različitih predmeta. Prema podacima NCVVO-a, kemija se pokazala najlakšim predmetom za osmaše, dok je fizika bila najteža.
- Hrvatski jezik: Prosječna riješenost iznosi 56,18%. 1% učenika postiglo je nedovoljnu ocjenu, 15% dovoljnu, 38,4% dobru, 39,6% vrlo dobru, a 6% odličnu. Ove godine bilježi se napredak u postotnoj riješenosti pisanih zadataka, smanjujući se s 24,4% na 16,1%.
- Matematika: Prosječna riješenost je 48,16%. Nedovoljnih je bilo 4%, 31,5% dovoljno, 35,8% dobro, 21% vrlo dobro, i 7,7% odlično.
- Kemija: Prosječna riješenost iznosi 57,18%, čineći je najlakšim predmetom za osmaše. 1,3% učenika imalo je nedovoljnu ocjenu, 18,6% dovoljno, 33% dobro, 30,1% vrlo dobro, i 17% odlično.
- Fizika: Prosječna riješenost je 43,31%, što je čini najtežim predmetom za osmaše. 18,1% učenika postiglo je nedovoljnu ocjenu, 33,4% dovoljno, 22,2% dobro, 16,9% vrlo dobro, i 9,4% odlično.
- Biologija: Prosječna riješenost iznosi 47,26%. Nedovoljnih je bilo 1,9%, 31,7% dovoljno, 41,9% dobro, 20,2% vrlo dobro, i 4,3% odlično.
- Engleski jezik: Prosječna riješenost iznosi 55,69%. Nedovoljno je riješilo 8,2% učenika, dovoljno 14,6%, dobro 27,2%, vrlo dobro 41,4%, i odlično 8,6%.
- Njemački jezik: Prosječna riješenost je 47,7%. Nedovoljno je riješilo 12,6% učenika, dovoljno 25%, dobro 30,1%, vrlo dobro 27,3%, i odlično 5,1%.
- Francuski jezik: Ovaj ispit pisalo je samo 74 učenika, s prosječnom riješenošću od 62,52%. Nedovoljno je riješilo 8%, dovoljno 7%, dobro 30%, vrlo dobro 27%, i odlično 28%.
- Povijest: Prosječna riješenost iznosi 46,87%. Nedovoljno je riješilo 3,2% učenika, dovoljno 37,7%, dobro 35,4%, vrlo dobro 19,8%, i odlično 4%.
- Geografija: Prosječna riješenost je 54,33%. Nedovoljno je riješilo 2,2% učenika, dovoljno 21%, dobro 36,3%, vrlo dobro 33,8%, i odlično 6,7%.
Ove su godine učenici postigli znatno bolje rezultate po pitanju pisanog ispita. Ravnatelj NCVVO-a Vinko Filipović istaknuo je da su ispiti dobro balansirani, s postotkom riješenosti oko 50% za većinu predmeta, što ukazuje na njihovu pravednost i uravnoteženost. Rezultati će učenicima biti uneseni u e-Dnevnik, iskazani brojem bodova i odgovarajućim postotkom, a osmaši će na temelju tih rezultata dobiti smjernice za odabir srednje škole.
OZNAKE:
IZVOR:
NACIONALNI CENTAR ZA VANJSKO VREDNOVANJE OBRAZOVANJA
FOTO:
UNSPLASH