Rana dijagnostika autizma: „robot Rene“
Tim stručnjaka s dva zagrebačka fakulteta: Edukacijsko- rehabilitacijskog i Fakulteta elektrotehnike i računarstva udružio je snage i stvorio robota čiji je cilj pomoći u bržem i ranijem otkrivanju simptoma autizma.
Tim stručnjaka s dva zagrebačka fakulteta: Edukacijsko- rehabilitacijskog i Fakulteta elektrotehnike i računarstva udružio je snage i stvorio robota čiji je cilj pomoći u bržem i ranijem otkrivanju simptoma autizma.
Autizam pripada skupini neurorazvojnih poremećaja koje karakterizira nedostatak socijalnih vještina, komunikacijske poteškoće te ograničeni, repetitivni obrasci ponašanja. Spektar je širok pa tip, stupanj i simptomi variraju od osobe do osobe. Roditelji autistične djece primijete probleme razvojne prirode prije djetetovog prvog rođendana. Nažalost, veliki broj ove djece ostaje neprepoznat do nešto starije dobi pa je rana dijagnostika ključna.
Tim stručnjaka s dva zagrebačka fakulteta: Edukacijsko- rehabilitacijskog i Fakulteta elektrotehnike i računarstva udružio je snage i stvorio robota čiji je cilj pomoći u bržem i ranijem otkrivanju simptoma autizma.
„Djeca s autizmom puno bolje reagiraju na robote nego na ljude...“ pojašnjava dr.sc. Maja Cepanec, znanstvena novakinja na Odsjeku za logopediju Edukacijsko- rehabilitacijskog fakulteta. Pokreti robota služe za praćenje djetetovih reakcija te mogu dati ključne dijagnostičke podatke i pomoći u kreiranju buduće terapije.
Rene, kako su nazvali ovog robota, rezultat je opažanja i znanja stečenih tijekom rada Centra za rehabilitaciju ERF-a i tehničkih znanja tima s FER-a.
Projekt je u začetku, no Rene već u sebi ima računalo jednako onome u naprednim mobilnim uređajima. U budućnosti bi trebao moći reagirati čak i na djetetove emocije napominju stručnjaci.