LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Izazovi u kulturnom i kreativnom sektoru

Publika je željna sadržaja, iskustava i interakcije uživo – pokazalo istraživanje u sklopu studija Digitalnog marketinga na EFZG-u

Istraživanje provedeno na 238 ispitanika u sklopu specijalističkog stručnog diplomskog studija Digitalni marketing na EFZG-u u suradnji s agencijom Ipsos pruža novu perspektivu. 

Istraživanje provedeno na 238 ispitanika u sklopu specijalističkog stručnog diplomskog studija Digitalni marketing na EFZG-u u suradnji s agencijom Ipsos pruža novu perspektivu. 

Istraživanje koje je za hrvatski Klaster kreativnih industrija proveo Ekonomski institut Zagreb pokazalo je da je u Hrvatskoj 2019. bilo 124 tisuće zaposlenih u kulturnom i kreativnom sektoru, da je stvarala 3,5 posto hrvatskog BDP-a te uprihodila 15 milijardi kuna. Pandemija je te brojke promijenila.

– Iako nisu svi u području kreativne i kulturne industrije jednako pogođeni ovom pandemijom, većina već dulje vrijeme trpi negativne posljedice epidemioloških mjera. Oni koji značajno ovise o direktnom kontaktu i interakciji s publikom te čija ponuda različitih iskustava predstavlja srž poslovanja – poput festivala, kazališta i sl. – izvukli su deblji kraj. – ističe Sandra Horvat, izvanredna profesorica na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. 

Foto: EFZG
 
Upravo spomenuta važnost kontakata glumaca i publike čini kazalište posebnim mjestom koje online varijante, unatoč odličnoj produkciji, teško mogu nadomjestiti.

– Glumci su u stanju svojom glumom prenijeti gledatelje u drugi svijet i stvoriti dojam da i publika sudjeluje u predstavi što uz interakciju s ostalim gledateljima čini temeljne emocionalne motive za odlazak u kazalište. Uz emocionalne motive, ističu se i intelektualni motivi (važnost kulturnog i edukacijskog sadržaja koji kazalište pruža) te socijalni motivi kroz želju za zabavom, opuštanjem i druženjem s prijateljima. – navode s EFZG-a.


Vezano: Studenti digitalnog marketinga na EFZG-u počinju s radom za Ludu kuću
Iako su istraživanja pokazala da je više od polovice Hrvata za vrijeme pandemije češće koristilo digitalna rješenja nego u periodu prije koronakrize, s Fakulteta napominju da je potrebno uzeti u obzir da se navedeni podaci ipak dominantno odnose na online bankarstvo i online kupovinu. S druge strane, istraživanje provedeno na 238 ispitanika u sklopu specijalističkog stručnog diplomskog studija Digitalni marketing na EFZG-u u suradnji s agencijom Ipsos pruža novu perspektivu. 

– Ispitanici kao razloge posjeta kazalištu najviše navode opuštanje/razbibrigu (25%), zabavu (23%), druženje s prijateljima (17%), obrazovanje (16%), a 14% ih smatra da kultura ljude čini boljima. U skladu s navedenim rezultatima vrste predstava koje ispitanici najčešće biraju su komedije (60%) i drame (21%). Najvažniji element kod odabira kazališta je sama predstava (59%), preporuka prijatelja i obitelji (15%), glumci koji glume u predstavi (11%), pa tek na kraju cijena ulaznica (8%). Ispitanici u kazalište najviše odlaze s prijateljem/prijateljicom (44%) i s partnerom/partnericom (38%). Iako 61% ispitanika karte kupuje preko interneta (online), samo je 18% ispitanika gledalo predstavu online, dok ih 37% planira to učiniti u budućnosti. – ističu predstavnici.

Zanimljivo je i da čak 45% ispitanika nije zainteresirano za gledanje predstava online.

– Naime, dodatno istraživanje preko fokus grupa pokazalo je da ispitanici odlaze u kazalište kako bi se zabavili i opustili se te družili s prijateljima, što je uslijed pandemije otežano. Kazalište im pruža poseban doživljaj uz koji vežu čak i samo spremanje za izlazak u kazalište te uzbuđenje koje ga prati. U kazalištu im je posebno važna interakcija s glumcima i ostalim gledateljima te mogućnost kulturnog uzdizanja i novih doživljaja koje ne mogu na isti način ostvariti putem ostalih medija. – pojašnjavaju s EFZG-a. 

Miroslav Mandić, izvanredni profesor na Katedri za marketing, napominje: 

– Osobito želim istaknuti trud i predanost izvrsnih studenata koji su uz mentorstvo i smjernice kolega iz Ipsosa uspješno savladali sve korake istraživačkog procesa te su konačnici na temelju dobivenih rezultata dali konkretne preporuke za unaprjeđenje poslovanja kazališta.

Foto: EFZG
 
Rene Bitorajac, direktor i umjetnički voditelj kazališta Luda kuća, zaključuje:

– Izuzetno smo zadovoljni suradnjom i rezultatima istraživanja koji su potvrdili ono što smo intuitivno osjećali svi u Ludoj kući, a to je da je kazalište živ organizam koji se hrani kvalitetnim interakcijama između publike i glumaca za vrijeme predstave – svako takvo iskustvo je jedinstveno i neponovljivo, i teško ga je prenijeti u online svijetu.

FOTO: LUDA KUĆA / PR FOTO