Strukovno obrazovanje u fokusu
Nove odluke donose prilagođene kurikule, ali izazove za škole u ovoj županiji
Iako se reforma provodi s ciljem modernizacije obrazovanja i većeg prilagođavanja tržištu rada, dio nastavnika i sindikati nezadovoljni.
Iako se reforma provodi s ciljem modernizacije obrazovanja i većeg prilagođavanja tržištu rada, dio nastavnika i sindikati nezadovoljni.
Zadarska županija donijela je odluke koje omogućuju srednjim školama uvođenje posebnih kurikula u sklopu reforme strukovnog obrazovanja. Konkretno, Poljoprivredna, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića dobila je suglasnost za provođenje programa za pomoćne cvjećare, pekare i vrtlare, dok je Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola dobila zeleno svjetlo za edukaciju pomoćnih konobara i kuhara. Uz njih, Srednja škola Biograd na Moru planirala je pokrenuti program za operatera za unos poslovnih podataka, no taj prijedlog nije prošao odobrenje Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, piše Zadarski list.
Novi kurikuli dio su modularne nastave koja će se od 2025./2026. provoditi u svim strukovnim programima, osim u sektoru zdravstva i socijalne skrbi, gdje se reforma odgađa za godinu dana. Škole koje obrazuju učenike s teškoćama ističu kako će im ove promjene omogućiti bolju organizaciju nastave i prilagodbu upisnih kvota stvarnim potrebama.
Iako se reforma provodi s ciljem modernizacije obrazovanja i većeg prilagođavanja tržištu rada, dio nastavnika zabrinut je zbog mogućih tehnoloških viškova i smanjenja satnice za općeobrazovne predmete. Sindikati su već izrazili nezadovoljstvo i predložili odgodu primjene reforme, no za sada se planirani rokovi ne mijenjaju.
Hoće li nova pravila poboljšati strukovno obrazovanje i otvoriti bolje mogućnosti za učenike, ostaje za vidjeti u nadolazećim godinama.
Novi kurikuli dio su modularne nastave koja će se od 2025./2026. provoditi u svim strukovnim programima, osim u sektoru zdravstva i socijalne skrbi, gdje se reforma odgađa za godinu dana. Škole koje obrazuju učenike s teškoćama ističu kako će im ove promjene omogućiti bolju organizaciju nastave i prilagodbu upisnih kvota stvarnim potrebama.
Iako se reforma provodi s ciljem modernizacije obrazovanja i većeg prilagođavanja tržištu rada, dio nastavnika zabrinut je zbog mogućih tehnoloških viškova i smanjenja satnice za općeobrazovne predmete. Sindikati su već izrazili nezadovoljstvo i predložili odgodu primjene reforme, no za sada se planirani rokovi ne mijenjaju.
Hoće li nova pravila poboljšati strukovno obrazovanje i otvoriti bolje mogućnosti za učenike, ostaje za vidjeti u nadolazećim godinama.
OZNAKE:
IZVOR:
ZADARSKI LIST