LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Intervju s Andrejem Virantom Sadikovićem

„Nađite područje koje vas zanima jer tada posao neće biti posao, nego strast“

Peto izdanje festivala Dani komunikacija donosi pregršt zanimljivih predavača, ali i radionica. Jednu takvu, posebno namijenjenu studentima, vodit će Andrej Virant Sadiković, suvlasnik kreativne agencije Size.

Peto izdanje festivala Dani komunikacija donosi pregršt zanimljivih predavača, ali i radionica. Jednu takvu, posebno namijenjenu studentima, vodit će Andrej Virant Sadiković, suvlasnik kreativne agencije Size.

Što na jedan vikend u mali istarski gradić dovodi najveće stručnjake za komunikaciju, marketing i oglašavanje? Riječ je, naravno, o festivalu Dani komunikacija koji će se održati od 30. ožujka do 2. travnja u hotelu Lone u Rovinju. Ovogodišnji službeni program produljen je na tri dana, a osim slušanja vrhunskih inozemnih i domaćih predavača, posjetitelji će moći sudjelovati i u nizu radionica.

Čak tri radionice namijenjene su posebno studentima, a jednu od njih, u društvu osnivačice i direktorice digitalne agencije ENTG Ide Pandur, vodit će 28-godišnji Andrej Virant Sadiković. On je iskustvo stjecao još u studentskim danima radeći u jednoj od najvećih digitalnih agencija kao account manager, zatim kao brand manager poznate marke hrvatskog piva, a danas je copywriter i suvlasnik vlastite kreativne agencije Size. Što nam je otkrio o radionici naziva Digitalna praksa nakon faksa te kako su izgledali njegovi prvi koraci u svijetu digitalnog marketinga, doznajte u nastavku.

Na nadolazećem, petom po redu, izdanju festivala Dani komunikacija zajedno s Idom Pandur održat ćete radionicu za studente pod nazivom Digitalna praksa nakon faksa. Što nam o njoj možete otkriti?

Studente koji završavaju fakultet zanima praksa, tj. kako pronaći posao, što će na njemu raditi, kako i koliko mogu napredovati. Ova radionica zamišljena je kao razgovor koji će im otkriti sve to. Želimo im prenijeti kako stoje stvari u digitalnoj branši, ali i marketingu općenito te im dati što više konkretnih savjeta za uspješnu karijeru u digitalnom marketingu.

Što sve studenti mogu učiniti za vrijeme studija kako bi poboljšali svoju konkurentnost na tržištu rada?

Fakultetska diploma, nažalost, nije garancija da ćeš pronaći dobar posao. Zato je jako bitno da za vrijeme studija radiš na sebi u bilo kojem pogledu. Moj je savjet studentima da prvo pronađu područje koje ih zaista zanima jer im tada posao neće biti posao, nego strast. Neka istražuju, čitaju, pišu, pričaju s ljudima iz industrije, prijavljuju se na studentska natjecanja i slično. Sve će im to pomoći da se istaknu iz mase, ali i da se osjećaju bolje i spremnije. Ali, više o tome na radionici.

Koja bi znanja i vještine trebali krasiti osobu koja se želi baviti ovim poslom? Rađa li se stručnjakom za digitalni marketing ili se njime postaje?

Bitno je da je osoba znatiželjna, odgovorna i entuzijastična prema tom što radi. Sve će ostalo doći. Digitalni je marketing samo jedan od marketinških kanala i kao takav ima svoje zakonitosti, specifičnosti i tehničke značajke koje se mogu naučiti, ali ono što razlikuje vrhunskog stručnjaka od onog prosječnog jest sposobnost gledanja šire slike. Razumijevanje kreativne komunikacije i marketinške strategije općenito jer u digitalnom marketingu, osim tehničkih znanja, sve to dolazi do izražaja.

Možete li nam reći nešto o svojim počecima, kako ste ušli u svijet digitalnog marketinga?

Marketing me uvijek zanimao. Volio sam kreativnu komunikaciju i htio sam biti copywriter, ali nisam znao kako do toga doći. Međutim, jednog sam dana na faksu slušao gostujuće predavanje ljudi iz agencije Fahrenheit i tada sam znao da je to to. Osvojio sam CSC studentsko natjecanje i odradio praksu u marketinškoj agenciji TBWA. Zahvaljujući tome, dobio sam posao u Degordianu, danas najvećoj digitalnoj agenciji u Hrvatskoj. Tamo sam bio account manager i naučio sam puno o digitalnom marketingu. Nakon toga prešao sam u Zagrebačku pivovaru gdje sam radio kao brand manager Ožujskog piva, što mi je omogućilo da dobijem širinu koju danas koristim u vlastitoj agenciji radeći kao copywriter.

Danas ste suvlasnik vlastite agencije za marketing i oglašavanje Size. Čime se sve bavite, kako izgleda vaš tipičan radni dan?

Size je prije svega kreativna agencija pa se, iako imamo digitalni background, ne ograničavamo samo na digitalni marketing. Svaki nam je dan zanimljiv i drugačiji. Radimo vizualne identitete i kreativne kampanje koje onda spuštamo na bilo koji kanal. Jednako volimo dobar plakat, TV spot, mobilnu aplikaciju ili internetsku stranicu. Dosta radimo s inozemnim klijentima, a možemo se pohvaliti i da smo upravo osvojili Awwwards – Site of the day, jednu od najprestižnijih svjetskih nagrada za web dizajn, i to za vlastitu stranicu pa nam je nagrada još draža.

Koji će trendovi obilježiti 2017. godinu kada je riječ o digitalnom marketingu?

Teško je reći. Mediji i kanali jako se brzo razvijaju, mogućnosti su sve veće, ali će kreativna komunikacija uvijek biti najjače oružje u borbi za potrošačevu pažnju. Stoga mislim da će jedan od trendova biti ulaganje u kvalitetu sadržaja. Bez obzira na to radi li se o Facebooku ili VR tehnologiji. Brendovi koji će pratiti svoje potrošače bit će uspješniji jer će im se obraćati uvijek i svugdje.

Za kraj, što biste savjetovali svim studentima koji sanjaju o uspješnoj karijeri u digitalnom marketingu?

Savjetovao bih im da prestanu sanjati, dođu na radionicu i pitaju sve što ih zanima.

FOTO: DANI KOMUNIKACIJA