Mladi osmislili i proveli edukacijski program za prevenciju vršnjačkog nasilja
Kako bi učenike potaknuo na promišljanje o vrijednostima poput ljudskog dostojanstva te na solidarnost, izgradnju zajedništva i međusobno poštivanje, u protekloj školskoj godini Svjetski savez mladih Hrvatska osmislio je i proveo preventivni program „Dostojanstvom protiv nasilja“.
Kako bi učenike potaknuo na promišljanje o vrijednostima poput ljudskog dostojanstva te na solidarnost, izgradnju zajedništva i međusobno poštivanje, u protekloj školskoj godini Svjetski savez mladih Hrvatska osmislio je i proveo preventivni program „Dostojanstvom protiv nasilja“.
Prema istraživanju Poliklinike za djecu i mlade svako treće dijete u školi pretrpjelo je neki oblik zlostavljanja, a svjetska istraživanja pokazala su da u 71% slučajeva nastavnici ne poduzimaju ništa kako bi se situacija promijenila. Prema UNICEF-ovom priručniku Škola bez nasilja – k sigurnom i poticajnom okruženju za djecu najčešće su vrste nasilnog ponašanja fizičko, verbalno, preko socijalne izolacije učenika te, po svim istraživanjima najbrže rastuće, nasilje preko interneta, odnosno cyberbullying.
Primjer dobre prakse
Kako bi učenike potaknuo na promišljanje o vrijednostima poput ljudskog dostojanstva te na solidarnost, izgradnju zajedništva i međusobno poštivanje, u protekloj školskoj godini 2017/2018. Svjetski savez mladih Hrvatska osmislio je i proveo preventivni program Dostojanstvom protiv nasilja sa sedmašima zagrebačke OŠ Ivana Cankara.
– Smatram da učenicima treba pružiti veću mogućnost učenja i promišljanja o pojmu ljudskog dostojanstva tijekom školovanja. Mnogi učenici su tek prošavši naš program razumjeli kako je ljudsko dostojanstvo neotuđivo, da ga dobivamo rođenjem te da nam ono govori da je svaka osoba vrijedna i zaslužuje poštovanje samim time što je čovjek. Mislim da je također važno da učenici čuju o tome kako svatko od njih ima jedinstvenu osobnost, talente te da ta različitost obogaćuje njihov razred i zajednicu u kojoj žive. Svatko je jedinstven i poseban i važno je da učenici to i sami na dublji, iskustven način, prepoznaju i osvijeste, kako u sebi, tako i u drugima. – istaknula je Jelena Martinović, voditeljica projekta.
Važno je prepoznati potencijal u svakom učeniku
– To je jedan od ciljeva projekta, afirmirati svakog pojedinca u ozračju prihvaćanja i uvažavanja kako bi se mogao ugraditi u zajedništvo s drugima, a kasnije i u društvo, kao najbolji oblik prevencije nasilja koji se javlja u školama. – rekla je Ina Delić, volonterka Svjetskog saveza.
Iz Svjetskog saveza naglašavaju kako bi voljeli da ovaj projekt zaživi diljem Hrvatske kao jedan pozitivan i cjelovit pristup mladima koji preko 15 interaktivnih radionica stavlja naglasak na izgradnju karaktera, ali i na razvijanje emocionalnih, socijalnih i komunikacijskih vještina kao nužnih u nenasilnom rješavanju sukoba i razvijanju ispravne slike o sebi samom.
Sudjelovanje u forum teatru
Učenici su tijekom programa imali priliku prisustvovati i forum teatru koji su izveli volonteri. Prilikom izvedbe mogli su aktivno pristupiti rješavanju problema vršnjačkog nasilja te primijeniti naučeno s radionica. Forum teatar je kreativna i vrlo praktična kazališna tehnika kojom je gledatelj pozvan direktno se uključiti u radnju u predstavi.
Udruga koja promiče i zalaže se za ljudsko dostojanstvo
Svjetski savez mladih Hrvatska podružnica je World Youth Alliancea, međunarodne organizacije koja broji preko milijun mladih iz cijelog svijeta, a djeluje s ciljem promicanja neotuđivog dostojanstva ljudske osobe i kulture života. Za ovaj projekt podršku je dobila od Ministarstva znanosti i obrazovanja, a potencijalnu suradnju za iduću školsku godinu ostvarila je već s mnogim školama koje su prepoznale ovaj holistički program kao kvalitetan sveobuhvatan preventivni pristup problemu međuvršnjačkog nasilja.