LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Obrazovni sustav

Kraj lažnim diplomama? Ministar Fuchs najavio diplome s elektronskim žigom

Ministar je rekao kako su ravnatelji dobili naputak da prilikom prvog zapošljavanja provjeravaju diplome, a otkrio je i kako će izgledati nove diplome.

Ministar je rekao kako su ravnatelji dobili naputak da prilikom prvog zapošljavanja provjeravaju diplome, a otkrio je i kako će izgledati nove diplome.

Bivša ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak, tijekom svog je mandata započela s provjerom vjerodostojnosti diploma u obrazovnom sustavu. 
 
VEZANO: Utvrđeno 60 lažnih isprava; 12 lažnih diploma zagrebačkog sveučilišta

Tom je provjerom, u razdoblju od početka 2019. godine do sredine 2020. godine, pronađeno 60 lažnih diploma među 75 000 zaposlenih u obrazovnom sustavu. 

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs u sinoćnjem je gostovanju na HTV-u govorio i o provjeri vjerodostojnosti diploma, odnosno nastavljanju prakse provjere diploma.

Ministar je, naime, rekao kako su ravnatelji dobili naputak da prilikom prvog zapošljavanja provjeravaju diplome te je dodao kako će se i zakoni koji slijede baviti time. 

Dodao je i da se razmišlja o promjeni izgleda diploma: na diplomi će se nalaziti elektronski žig na kojem će biti sadržani svi podaci o onome tko je diplomirao. 

– Ići će se s izmjenom same diplome, bit će elektronski žig na kojem će biti sadržani svi podaci o onome tko je diplomirao na način da se jednostavnom aplikacijom poput bar koda može provjeriti – otkrio je ministar za HTV. 


VEZANO: Ministar Fuchs: Škola kreće uživo, procijepljenost u obrazovanju bitno bolja



Govorio je i o koronavirusu i situaciji u školstvu: iako je sve više novozaraženih, nijedna županija nije zatražila da škola od ponedjeljka krene na daljinu (model C). 

– Situacija se komplicira s pojavom omikrona i većeg broja zaraza, ali mislimo da je to još uvijek dovoljno opravdanje što se tiče škola da se ne prelazi s nekakvim centralnim zatvaranjima. U ukupnom broju potvrđenih zaraza, učenici čine 8,7 posto. To nam dodatno daje argumentaciju da ostavimo škole otvorenima jer znate da svi negativni efekti su kasnije teško ispravljivi, neke možete što se tiče gradiva, ali utjecaj na psihu je jako težak – rekao je Fuchs. 

FOTO: KATE VLADISLAVIĆ/STUDENTSKI.HR