Je li PLACE model budućnost obrazovanja? U Rijeci podijelili prve dojmove
Rezultati evaluacije pilot provedbe PLACE modela pokazali su da on povećava socijalne i građanske kompetencije učenika i učenica, njihovu motivaciju za učenje i angažman u zajednici.
Rezultati evaluacije pilot provedbe PLACE modela pokazali su da on povećava socijalne i građanske kompetencije učenika i učenica, njihovu motivaciju za učenje i angažman u zajednici.
U ponedjeljak je u Rijeci održana konferencija „Učenje zalaganjem u zajednici u školama: Upoznavanje s PLACE modelom”, a organizirao ju je Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci u suradnji s Udrugom „Delta”.
Konferenciji je okupila tridesetak zainteresiranih odgojno-obrazovnih djelatnika iz Primorsko-goranske županije, kao i predstavnica Agencije za odgoj i obrazovanje.
Učenje zalaganjem u zajednici proces je koji dovodi do stvarnih promjena. Inovativne obrazovne intervencije ovakve vrste, koje potiču suradnju sa zajednicom i povezuju fakultet sa školama i organizacijama civilnog društva, Sveučilištu su jako važne, istaknula je izvanredna profesorica na Odsjeku za pedagogiju i prodekanica za nastavu i studente Filozofskog fakulteta Nena Rončević.
Predstavljene su i dobre prakse učenja ulaganjem u zajednicu, a o njima je par riječi rekla voditeljica projekta SLUSIK.
Učenje zalaganjem u zajednici dovodi do stvarnih promjena, kako za one koji u njemu sudjeluju, tako i za zajednice. Zato je važno proširiti model na srednje i osnovne škole. PLACE model dobar je početak za to, kazala je te naglasila je i europsku dimenziju PLACE modela, koji je uveden u pet europskih zemalja u 2021./2022. školskoj godini, rekla je voditeljica projekta SLUSIK Bojana Ćulum Ilić
Maša Cek, izvršna direktorica Udruge Delta predstavila je faze PLACE modela: pripremu škole, povezivanje s fakultetima i organizacijama iz zajednice, djelovanje u zajednici, fazu proslave i mjerenje učinka.
Rezultati evaluacije pilot provedbe PLACE modela pokazali su da on povećava socijalne i građanske kompetencije učenika i učenica, njihovu motivaciju za učenje i angažman u zajednici.
PLACE model stvara novi kontekst učenja te otvara prostor za komunikaciju, suradnju, učenje u vezi sa stvarnim životom te rješavanje stvarnih problema u zajednici , zaključila je izvršna direktorica iz Udruge Delta Maša Cek.
Iskustva pilot-provedbe PLACE modela u Ekonomskoj školi Mije Mirkovića u Rijeci podijelile su profesorica Sonja Doboviček, učenice 2.F razreda Laura i Matea te studentica Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Rijeci Lana Meštrić. PLACE model proveo se u sklopu nastave Uvod u državu i pravo, pri čemu je prof. Doboviček istaknula povezanost s učenicima te iskustveno učenje kao najveću dobrobit provedbe. Učenice su se osvrnule na nove uloge koje su preuzele kroz takav oblik nastave, koje su im pomogle izgraditi samopouzdanje i steći nove vještine: od organizacijskih do vještina vođenja tima.
Voditeljica projekta „SLUSIK” ispred Filozofskog fakulteta Bojana Ćulum Ilić, najavila je daljnji razvoj i predlaganje modela za primjenu u osnovnim i srednjim školama u Primorsko-goranskoj županiji.
Osim entuzijazma i otvorenosti samih provoditelja i provoditeljica PLACE modela, trebaju se poticati i osmišljavati modeli sustavne podrške zainteresiranim nastavnicima, ali i sustavne promjene na višim razinama, zaključila je Ćulum Ilić konferenciju.
Projekt „SLUSIK: učenje zalaganjem u zajednici za povećanje socijalne inkluzije djece” sufinanciran je od strane programa Erasmus + Europske unije, a vodi ga Europski volonterski centar (Belgija) u suradnji s Out of the Box International (Belgija), Filozofskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci (Hrvatska), Sveučilištem u Limericku (Irska), Sveučilište u Granadi (Španjolska), Nastavničkim fakultetom u Beču (Austrija) i Sveučilištem Matej Bel (Slovačka).