LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
'U potrazi za mjerom'

Istraživanje ukazuje na veliki problem: Digitalne tehnologije sve više negativno utječu na mlade

Posebno poražavajuće zvuči podatak da čak 50 posto ispitane djece cyberbulling vidi kao veliki problem zajednice.

Posebno poražavajuće zvuči podatak da čak 50 posto ispitane djece cyberbulling vidi kao veliki problem zajednice.

Boris Jokić, istaknuti član Instituta za društvena istraživanja otkriva poražavajuće podatke vezane uz utjecaj digitalne tehnologije na djecu i mlade. U istraživanju pod nazivom U potrazi za mjerom, sudjelovalo je 17 tisuća učenika 3. razreda srednje škole i 4 tisuće djelatnika, a sve je sprovedeno u suradnji s čak 165 škola na području Republike Hrvatske.

U tijeku su prijave za „online” statističko natjecanje za srednjoškolce iz cijele Hrvatske


Istraživanje pokazuje kako djeca već u najranijoj dobi naveliko koriste razne mogućnosti koje pruža digitalna tehnologija.

Epidemija je promijenila način na koji se odnosimo prema digitalnoj tehnologiji. Gotovo da nema nikog tko ne koristi digitalne tehnologije, samo 2 posto učenika u petom razredu ih ne koristi, a do kraja osnovne škole 0,8 ili 0,9 posto učenika ne koristi tehnologije - rekao je Jokić za N1.

Upravo spomenuta tehnologija negativno utječe na sve sfere djetetovog odrastanja, uključujući školu i druge društvene aktivnosti.

15 posto učenika sa 16 godina ne provede ni minutu u pripremi za školu, a 28,5 posto ne provodi nikakvu fizičku aktivnost. Tako korištenje tehnologije ulazi u sve pore njihovog života. Reakcija nije jednostavna, ne može se djelovati samo s jedne sfere, ne možemo reći da će to politika riješiti. Velika je odgovornost roditelja, ali tu su bitne i javne politike i gospodarstva. Javna politika bi trebala osvijestiti potrebu za širokom raspravom o korištenju tehnologije, a bez glasa djece i mladih ta rasprava nema nikakvog smisla - opisuje Jokić.

Posebno poražavajuće zvuči podatak da čak 50 posto ispitane djece cyberbulling označuje kao veliki problem zajednice.

Ideal savršenstva koji kreće od fizičkog izgleda do toga što imaš, a kad se nađete da živite u malom selu u Slavoniji, na otoku ili istočnom dijelu Zagreba, a ideal vam je netko iz Los Angelesa, to može dovesti do teške frustracije.

Ključ u rješavanju ovog sveprisutnog problema Jokić vidi u kontroli i postavljanju granica te smatra kako osnovnoškolci i srednjoškolci ne bi trebali koristiti tehnologiju više od dva sata dnevno.
IZVOR: N1
FOTO: PIXABAY