Investicije HŽ-a vrijedne 900 milijuna eura: 60 novih vlakova, radovi na prugama i kolodvorima
Veliki planovi do 2030. godine popraćeni su jednako teškim iznosima.
Veliki planovi do 2030. godine popraćeni su jednako teškim iznosima.
Nakon najave o skorom potpisivanju novog kredita od 900 milijuna eura od strane Europske investicijske banke (EIB) za željezničke projekte, predsjednici uprava Hrvatskih željeznica Putničkog prijevoza (HŽPP) i Hrvatskih željeznica Infrastrukture (HŽI), Željko Ukić i Ivan Kršić, istaknuli su da bi realizacija ovih projekata mogla započeti u 2024. godini, prenosi Hina.
60 novih vlakova
Svih 11 vlakova za gradsko-prigradski te četiri vlaka za regionalni prijevoz već su pušteni u promet kako bi osigurali učinkovitiji i konkurentniji putnički prijevoz.
,,Željeznički promet je najčišći prijevoz, a HŽPP ima ambiciozne planove. Do sada smo nabavili 40 novih niskopodnih vlakova, a osim nova 21 dogovorili smo i isporuku dva baterijska vlaka za neelektrificirane pruge, koje će nam isporučiti za oko godinu dana, krajem rujna 2024. Kako slijedi i obnova regionalnih i lokalnih pruga mi se s time pripremamo i za te neelektrificirane pruge, kao i sa četiri elektrobaterijska ili hibridna vlaka", najavio je predsjednik uprave HŽPP-a Željko Ukić, prenosi Hina.
Također je naglasio da je cilj HŽPP-a nabaviti ukupno 60 novih vlakova s alternativnim pogonima od 2025. do 2030. godine kako bi se vozi park potpuno modernizirao. Osim toga, planira se izgradnja novih stanica za punjenje vlakova, a sve nabave vlakova provodit će se u suradnji s tvrtkom Končar.
Iduće godine počinju radovi na dionicama od Karlovca prema Mahičnu, od Zaboka prema Krapini te radovi na remontu pruge od Čakovca do Virovitice i Pitomače, od Osijeka do Koške i na pruzi Knin-Zadar. Osim pruga, uređivat će i kolodvore te stajališta u Zagrebu, Virovitici, Sesvetama i još neke, rekao je predsjednik uprave HŽI-ja Kršić.
Odgovor na žalbe prijevoznika
Mnogi se žale na kašnjenja i zastoje koji predstavljaju veliki problem prilikom obnavljanja pruga te istodobnim odvijanjem prometa.
,,Teško je uz sve radove održavati promet bez problema, pogotovo jer promet i raste, posebice teretni i rast će još i više s ulaganjima u Luku Rijeka. I željeznički pravac prema tamo planiramo modernizirati, treba misliti i na sigurnost radnika i prometa, i na brzinu izvođenja, što je sve kompliciranije nego npr. od gradnje autocesta. Sve su to veliki izazovi koje moramo nekako svladati, uz komunikaciju s prijevoznicima, kaže Kršić.