LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Međunarodna konferencija

Intranslaw najavljuje samoupravljajuće automobile u Hrvatskoj

Među brojnim zanimljivim temama o kojima će slušati posjetitelji međunarodne konferencije Intranslaw, govorit će se o samoupravljajućim automobilima koji će stići u Hrvatsku. Bit će riječi o njihovoj učinkovitosti, ali i nedostacima na kojima je još potrebno raditi.

Među brojnim zanimljivim temama o kojima će slušati posjetitelji međunarodne konferencije Intranslaw, govorit će se o samoupravljajućim automobilima koji će stići u Hrvatsku. Bit će riječi o njihovoj učinkovitosti, ali i nedostacima na kojima je još potrebno raditi.

Potpuno samoupravljajući automobili nisu više mit, već realnost koja nas i u Hrvatskoj očekuje do 2025. godine  Međunarodna konferencija Intranslaw, koja se održava 12. i 13. listopada u Kongresnom centru Forum Zagreb, ovu temu predstavlja kao jedno od najzanimljivijih područja. Već je danas postojeća tehnologija jednim dijelom na sebe preuzela neke od funkcija samostalnog upravljanja. To se dogodilo, primjerice, u tehnologijama prilagodljive regulacije brzine (Adaptive Cruise Control, ACC) ili pomoći držanja trake (Lane Keeping Assistance, LKA) koje će se naposljetku razviti do mjere u kojoj će vozila moći prevoziti osobe i stvari bez vozača odnosno isključivo primjenom tehnologije.

Korištenje samoupravljajućih automobila ima više prednosti. Prije svega, prijevoz će postati vremenski učinkovitiji jer će osobe u automobilu umjesto vožnje moći obavljati druge stvari, što će pozitivno utjecati na ravnotežu između posla i privatnog života, ali i na smanjenje prometnih gužvi, što se predviđa kao posljedica upotrebe takvih automobila. Također, oni donose prednosti i za okoliš jer će takav način vožnje biti prihvatljiviji, a omogućit će i osobama koje ranije nisu bile u mogućnosti voziti (npr. osobe s invaliditetom kojima su potrebna kolica, osobe starije životne dobi ili maloljetnici) da u potpunosti i samostalno sudjeluju u prometu. Dodatno, promet će postajati sve sigurniji jer će takvi automobili znatno smanjiti broj prometnih nesreća na cestama.

Međutim, premda će promet zbog automatizacije postati znatno sigurniji, prometne nesreće neće se odjednom prestati događati. Primjerice, softver koji se koristi u autonomnim automobilima može biti hakiran, što dovodi do novih pitanja koja se tiču sigurnosti i privatnosti. Dodatno, samoupravljajući automobili u prometu će sudjelovati s neautonomnim automobilima (s vozačem) i na taj će način doći do interakcije između ljudskih vozača i softvera na cesti, što će neizbježno dovesti do nesreća. Nedavne nesreće u koje su bili uključeni samovozeći automobili ukazuju na nedostatke tehnologije, a još je uvijek neizvjesno i jesu li vozači spremni prepustiti upravljanje automobilima softverskim sustavima kojima ne mogu upravljati. Također, ova je tehnologija u ovom trenutku još uvijek prilično skupa. Preostaje nekoliko prepreka, i pravnih i praktičnih, koje je prvo potrebno riješiti.

Ovo je samo jedna od zanimljivih tema iz područja transportnog prava koje nas očekuju na drugoj po redu Intranslaw konferenciji u Zagrebu. Za sudjelovanje je potrebno registrirati se na službenoj stranici i ispuniti obrazac u rubrici o konferenciji. Organizatori su Hrvatsko društvo za transportno pravo, Pravni fakultet u Zagrebu, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti te Institut za međunarodno transportno pravo iz Rouena u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca. Glavni sponzor je Croatia osiguranje d.d.

FOTO: SELECT PR