LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Predavanje na Ekonomskom fakultetu u Rijeci

Boris Jokić o zapuštenom hrvatskom obrazovnom sustavu

– Potrebno je da ponovno dođe do zamaha koji smo imali prije dvije godine kada je 500 ljudi iz struke radilo na reformi i ni jedna osoba iz politike nije utjecala na naš rad. – ustvrdio je dr. sc. Jokić.

– Potrebno je da ponovno dođe do zamaha koji smo imali prije dvije godine kada je 500 ljudi iz struke radilo na reformi i ni jedna osoba iz politike nije utjecala na naš rad. – ustvrdio je dr. sc. Jokić.

Hrvatski je obrazovni sustav zapušten, a u reformu treba ući pripremljen. Nespremne u tako nešto ulaze samo zemlje trećeg svijeta. Ovo je jedan od zaključaka koje je na predavanju na Ekonomskom fakultetu u Rijeci u ponedjeljak, 9. travnja, iznio sociolog i pedagog dr. sc. Boris Jokić, bivši voditelj Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme. Istaknuo je da se reforme iskorištavaju kao jeftine monete, a ono što je potrebno za istinsku reformu jesu mudrost, strpljenje, kreativnost, otpornost i hrabrost.

– Ja to sada ne primjećujem. Potrebno je da ponovno dođe do zamaha koji smo imali prije dvije godine kada je 500 ljudi iz struke radilo na reformi i ni jedna osoba iz politike nije utjecala na naš rad. – ustvrdio je dr. sc. Jokić osvrnuvši se i na nekonvencionalan te stimulativan pristup iz nesuđene reforme koja nije zaživjela.

Kao primjer kako je reforma bila zamišljena naveo je glazbeni odgoj, koji se sada predaje po kurikulumu iz 1993. godine Zamisao je bila da prvašići slušaju Beatlese ili uče zanimljivosti o filmskoj glazbi, a svakako bi bilo mjesta i za Azru i Štulića. No razgovaralo bi se analitički i o Jeleni Rozgi, iz razloga što se škola treba uključiti u dječji svijet. Ako nije tako, smatra dr. sc. Jokić, škola dugoročno nema šanse.

– Cilj nam je bio da mlade osobe promišljaju o onome što slušaju, željeli smo uključiti njihov realitet. Rijetko je koja europska zemlja uspjela napraviti ono što smo mi napravili prije dvije godine s kurikularnom reformom, a to je da su definirana očekivanja i ishodi učenja. Bio je to iznimno kompleksan posao– rekao je dr. sc. Jokić na predavanju.

Reforma školstva trenutno je na prvoj dionici puta, istaknuto je na predavanju. Pred nama je još četiri ili pet dionica. Postignuta je jedna vrlo važna stvar, a to je javni diskurs o obrazovanju. To je tema o kojoj se danas aktivno razgovara. Poanta reforme nije isključivo mijenjanje sadržaja, već i načina na koji se on podučava i vrednuje.

Rektorica Sveučilišta u Rijeci prof. dr. Snježana Prijić Samaržija istaknula je kako se svi čude da je nešto što je stručna stvar postalo političko pitanje upitavši pritom dr. sc. Jokića što trebaju učiniti oni koji ne misle da je sadašnji način provođenja reforme dobar. On je odgovorio da svatko na razini škole ili lokalne zajednice može puno napraviti jer se sve ono što je bilo zamišljeno može i primijeniti.

– Stručna stvar postala je političko pitanje. Mi se trudimo njegovati autonomiju, ali prvenstveno štititi znanost, struku i pluralizam. – komentirala je prof. dr. sc. Snježana Prijić Samaržija

Predavanju su prisustvovali brojni predstavnici odjela za školstvo grada Rijeke i Opatije, gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel te predstavnici Sveučilišta u Rijeci, prof. dr. sc. Snježana Prijić Samaržija, rektorica i prof. dr. sc. Sanja Barić, prorektorica.

FOTO: PREMIUM IMAGE