Antisezona donosi najintrigantnija strujanja na recentnoj plesnoj sceni u MSU
U rujnu, listopadu i studenome uzbudljivim premijerama i međunarodnim plesnim festivalom organizatori Antisezone dovode najintrigantnije programe plesa i suvremenih izvedbenih praksi u dvoranu Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu.
U rujnu, listopadu i studenome uzbudljivim premijerama i međunarodnim plesnim festivalom organizatori Antisezone dovode najintrigantnije programe plesa i suvremenih izvedbenih praksi u dvoranu Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu.
ANTISEZONA 19 – ples u Gorgoni novi je cjelogodišnji projekt na suvremenoj plesnoj sceni koji je kreiralo pet renomiranih hrvatskih plesnih umjetnica: Ana Kreitmeyer, Silvia Marchig, Sonja Pregrad, Iva Nerina Sibila i Zrinka Šimičić Mihanović u suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti u Zagrebu. Radi se o novom formatu za susret s aktualnim strujanjima u hrvatskom suvremenom plesu u nizu premijernih i repriznih izvedbi, radionica, gostovanja, razgovora, kao i popratnih programa u kojima će publika moći susresti umjetnike na nove i neformalne načine.
Manifestacija se odvija u 5 blokova po 3 dana; prvi, koji se odvio u ožujku, privukao je pažnju medija i publike reprizama nagrađivanih predstava, svibanjski program donio je intermedijalnu premijeru Melone Pathaphysica, a u rujnu, listopadu i studenome uzbudljivim premijerama i međunarodnim plesnim festivalom organizatori dovode najintrigantnije programe plesa i suvremenih izvedbenih praksi u dvoranu Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu. Dodatni je program inovativni format Bliski susreti plesne vrste, u kojemu će publika upoznati umjetnike u neformalnim improvizacijskim dijalozima te Hangover sesije u kojima se u vođenim razgovorima i kratkim radionicama produbljuje i dijeli iskustvo gledanja predstava.
Treći blok ANTISEZONE 19 odvija se od 25. do 28. rujna. Otvaraju ga Bliski susreti plesne vrste, u kojima Mila Čuljak, Ognjen Vučinić i Silvia Marchig u ad hoc izvedbi odgovaraju na pitanja o svojim umjetničkim praksama, motivacijama, iskustvima, izvođenju, koreografiji, inspiracijama i uzorima.
Program se nastavlja repriznom izvedbom Ane Kreitmeyer i TRAS kolektiva Sve četiri za jedno / Na rubu dodira i kaosa, koja se bavi idejom koreografije kao zajedničkih mjesta susreta i načinima (samo)organizacija koreografije kao mjesta rada, pregovora, zajedništva, ali i zamora, zastoja, odustajanja i otpora. O ovom brutalnom pas-de-quatru, kritičarka Ana Fazekaš kaže kako je neopterećena interakcija među plesačicama, nabijena intuitivnom brižnošću, tihom ljubavlju i zaigranom posvećenošću… Rijetko intenzivno emocionalno iskustvo za sve prisutne.
U drugom dijelu moguće je vidjeti inkluzivne plesne prakse kroz program Dupla pozivnica kojim je IMRC plesni kolektiv pozvao na suradnju mlade i nadolazeće koreografe. Ovaj plesni kolektiv profesionalni je edukacijski i izvedbeni plesni projekt, specifičan po tome što uključuje plesače sa i bez tjelesnog invaliditeta te sustavno pomiče granice koreografskih i izvođačkih praksi brojnim izvedbama, radionicama i gostovanjima. Njegova je namjera potaknuti nadolazeće koreografe na rad unutar polja inkluzivnih praski.
Tako je nastao Đavolji odvjetnik, ujedno i premijera ovog bloka ANTISEZONE 19, a kreacija je priznate plesačice Martine Tomić, koja se ovim radom predstavlja i kao autorica. Predstava je nastala u suradnji s dramaturginjom Ninom Gojić, glazbenikom Nenadom Kovačićem te izvođačima IMRC kolektiva.
Drugi dio poziva Duple pozivnice IMRC kolektiva upućen je Tamari Bračun, dugogodišnjoj plesačice inkluzivne riječke skupine Magija, koja će publici ANTISEZONE 19 predstaviti svoj prvi autorski rad. Kratki je to duet pod nazivom Što želimo?
Program zaokružuje i nova, dvodnevna edicija Kritičkog parkoura na koji su pozvani plesni kritičari iz Zadra, Osijeka, Rijeke i Splita kako bi podijelili svoje prakse i iskustva pisanja o plesu. Moderatorice su Ana Fazekaš i Iva Nerina Sibila.