NEDOSTATAK ZNANJA
Učenici medicinske škole iz Zadra radili sa slijepima i slabovidnima, stekli vještine za budućnost
U Općoj bolnici Zadar utvrđeno je kako medicinskim sestrama nedostaje znanja kada je u pitanju rad sa slijepim i slabovidnim osobama, a ovo je njihov doprinos da se medicinske sestre već sad upoznaju s izazovima rada s osjetljivim skupinama te razviju vještine kojima će im sve skupa biti olakšano.
U Općoj bolnici Zadar utvrđeno je kako medicinskim sestrama nedostaje znanja kada je u pitanju rad sa slijepim i slabovidnim osobama, a ovo je njihov doprinos da se medicinske sestre već sad upoznaju s izazovima rada s osjetljivim skupinama te razviju vještine kojima će im sve skupa biti olakšano.
Medicinska škola Ante Kuzmanića iz Zadra realizirala je projekt pod nazivom „Program zdravstvene njege”. Projekt je realiziran u sklopu programa Erasmus+, a u sklopu projekta 13 učenika medicinske škole dva tjedna je provelo na stručnoj praksi u Centru za slabovidne i slijepe osobe u Škofja Loki u Sloveniji.
Učenici su na toj praksi učili kako se slijepe i slabovidne osobe snalaze u svakodnevnom životu, ali i o načinima rada s njima. Za navedeni projekt dobivena je bespovratna financijska potpora, a nastavnice u pratnji bile su Sanja Šore i Petra Karaga.
Učenici su na toj praksi učili kako se slijepe i slabovidne osobe snalaze u svakodnevnom životu, ali i o načinima rada s njima. Za navedeni projekt dobivena je bespovratna financijska potpora, a nastavnice u pratnji bile su Sanja Šore i Petra Karaga.
Ono što je bilo odlučujuće da naš projekt prođe na natječaju je upravo bila edukacija i poučavanje naših učenika za rad i skrb za slijepe i slabovidne osobe. U našem okruženju nemamo ustanove u kojima bi se mogla obavljati takva vrsta stručne prakse, stoga smo išli u Sloveniju. Naš je glavni cilj bio steći znanja i vještine koje će naši učenici moći prenositi kasnije i drugim učenicima u školi, kako bi se znali ponašati u okruženju u kojem žive osobe sa sljepoćom, rekli su za Zadarski list iz Medicinske škole Ante Kuzmanića.
Centar u kojem su učenici obavljali praksu namijenjen je prvenstveno osobama s oštećenjem vida, a mogu se pohvaliti i prostorijama koje su im prilagođene. Također, u prostorijama imaju i tiflotehnička pomagala.
Kako za Zadarski list govori profesorica Sanja Šore, tiflotehnička pomagala su ona koja pomažu osobama s oštećenjem vida da se što bolje snađu u okolini i postignu što višu razinu samostalnosti. Pri usvajanju znanja i vještina, dodaje profesorica Šore, učenici su imali odličnu mentoricu.
Kako za Zadarski list govori profesorica Sanja Šore, tiflotehnička pomagala su ona koja pomažu osobama s oštećenjem vida da se što bolje snađu u okolini i postignu što višu razinu samostalnosti. Pri usvajanju znanja i vještina, dodaje profesorica Šore, učenici su imali odličnu mentoricu.
Mentorica je bila Denise Kamnar, koja je radni i okupacijski terapeut i prošla je sve edukacije za rad sa slijepim i slabovidnim osobama. Učenici su upoznali sve vrste tiflotehničkih pomagala, učili su vođenje osoba sa sljepoćom i snalaženje u prostoru. Isto tako, kako bi što bolje spoznali kako se osobe sa sljepoćom osjećaju, mentorica Kamnar je svima stavila poveze preko očiju i morali su se kretati tako „u mraku”, rekla je profesorica Šore.
Kako Zadarski list saznaje u razgovoru s njihovom profesoricom, mentorica je učenicima istaknula kako su ona i kolege boravili četrnaest dana u jednoj kući s povezima na očima, kako bi kasnije, s potpunim razumijevanjem, mogli prići i pristupiti radu s takvim osobama, otkriva Šore te dodaje kako su učenici iznimno zadovoljni ovim projektom.
U sklopu projekta trenutno se piše priručnik o ovoj temi, koji će se, kada bude gotov, dati na korištenje svim školama koje budu zainteresirani za njega.
U Općoj bolnici Zadar utvrđeno je kako medicinskim sestrama nedostaje znanja kada je u pitanju rad sa slijepim i slabovidnim osobama, a ovo je njihov doprinos da se medicinske sestre već sad upoznaju s izazovima rada s osjetljivim skupinama te razviju vještine kojima će im sve skupa biti olakšano.
Na praksi su sada sudjelovali učenici 4. i 5. razreda, a oni će u budućnosti prenositi znanje na svoje ostale kolege.
U sklopu projekta trenutno se piše priručnik o ovoj temi, koji će se, kada bude gotov, dati na korištenje svim školama koje budu zainteresirani za njega.
U Općoj bolnici Zadar utvrđeno je kako medicinskim sestrama nedostaje znanja kada je u pitanju rad sa slijepim i slabovidnim osobama, a ovo je njihov doprinos da se medicinske sestre već sad upoznaju s izazovima rada s osjetljivim skupinama te razviju vještine kojima će im sve skupa biti olakšano.
Na praksi su sada sudjelovali učenici 4. i 5. razreda, a oni će u budućnosti prenositi znanje na svoje ostale kolege.
Imamo i plan početkom sljedećeg polugodišta napraviti ovakve radionice i za učenike prvih i drugih razreda, kako bi se već i najmlađi učenici upoznali s problematikom i načinom rada s tim osobama, objašnjava Šore za Zadarski list.
OZNAKE:
IZVOR:
ZADARSKI LIST
FOTO:
STUDENTSKI.HR VIA CANVA