LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
ZDRAVLJE NA PRVOM MJESTU

Ovo su navike spavanja kojih biste se trebali držati ako želite dobro zdravlje

Jako je važno održavati dosljednost u navikama spavanja, odnosno lijegati i buditi se u otprilike isto vrijeme svakog dana pa čak i vikendom. Kasan odlazak na spavanje tijekom vikenda i dulji ostanak u krevetu mogu poremetiti ritam i kvalitetu spavanja tijekom tjedna.

Jako je važno održavati dosljednost u navikama spavanja, odnosno lijegati i buditi se u otprilike isto vrijeme svakog dana pa čak i vikendom. Kasan odlazak na spavanje tijekom vikenda i dulji ostanak u krevetu mogu poremetiti ritam i kvalitetu spavanja tijekom tjedna.

Zdravlje čovjeka ovisi o mnogim faktorima, a jedan od ključnih je kvaliteta sna. Odlazak na spavanje i buđenje u isto vrijeme svakog dana te dovoljna količina sna od najmanje sedam sati noću važni su za održavanje biološkog ritma, koji omogućuje zdrav i kvalitetan san.

Idealno vrijeme za odlazak na spavanje je u ranijim večernjim satima kako biste se uskladili s biološkim ritmom ljudskog organizma. Također, važno je znati da su ljudi najpospaniji između 13 i 15 sati poslijepodne te između 2 i 4 sata noću, a upravo kvalitetan noćni san ključan je za prevenciju umora tijekom radnog vremena.

Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo u Osijeku organizira međunarodnu konferenciju o bolestima jetre



Naravno, uslijed obaveza, aktivnosti ili slobodnog vremena ne idemo uvijek spavati u ranijim večernjim satima, ali preporuka je za odrasle osobe minimalno sedam sati noćnog sna. Jako je važno održavati dosljednost u navikama spavanja, odnosno lijegati i buditi se u otprilike isto vrijeme svakog dana, pa čak i vikendom. Kasan odlazak na spavanje tijekom vikenda i dulji ostanak u krevetu mogu poremetiti ritam i kvalitetu spavanja tijekom tjedna.

Pazite se, sezona je krpelja! Evo kako se zaštititi


Biološki ritam, koji označava prirodni ritam budnosti i sna ljudskog mozga, određuje najbolje doba za spavanje svakog pojedinca. Usvajanjem navike spavanja i buđenja u otprilike isto vrijeme svakog dana osigurat ćete si čvršći i kvalitetniji san te izbjeći stres zbog naglog buđenja uz alarm.

Na koncu, važno je znati da nedostatak sna može uzrokovati brojne zdravstvene probleme, kao što su depresija, pretilost, srčane bolesti, visoki krvni tlak, dijabetes i lošiji imunitet, dok previše sna također može uzrokovati kardiovaskularne probleme, depresiju te promjene raspoloženja i razdražljivost.
FOTO: UNSPLASH