LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Kvalitetan san

"Clean sleeping" najveći je zdravstveni trend 2017.

Nedostatak sna može prouzrokovati velike zdravstvene probleme. Ako vas zanima razlog tome i kako se nositi s njime, ovo je članak za vas.

Nedostatak sna može prouzrokovati velike zdravstvene probleme. Ako vas zanima razlog tome i kako se nositi s njime, ovo je članak za vas.

Ako se u zadnje vrijeme osjećate anksiozno, lako se date isprovocirati ili ste često frustrirani i ljuti zbog stvari koje vas inače nisu tako lako izbacivale iz takta, možda je problem u tome da ne dobivate dovoljno sna. Clean sleeping, odnosno čisto spavanje, najveći je zdravstveni trend 2017. godine koji preporučuje minimalno 7 do 8 sati sna dnevno, a idealno bi bilo čak 10. Naime, san igra vrlo važnu ulogu u našem dnevnom funkcioniranju, razini naš dnevne energije i apetita. Važnost kvalitetnog sna naglašavaju i nutricionisti koji upozoravaju da nekvalitetan san može negativno utjecati na naš metabolizam i hormone, što može dovesti do debljanja, lošeg raspoloženja, slabog pamćenja i nemogućnosti prisjećanja određenih događaja.

Stručnjaci sugeriraju da bi osobe koje žele usporiti proces starenja, smanjiti svoj opseg struka te uživati u čistoj i elastičnoj koži trebale spavati 9 sati dnevno. Razlog tome je što se tijelo tijekom sna čisti od svih toksina koje je apsorbiralo tijekom dana. Nedostatak sna dovodi do poremećaja u radu metabolizma te u hormonalnoj ravnoteži, što pak dovodi tijelo u stanje stresa, zbog čega ono počinje povećano proizvoditi kortizol i inzulin, što dovodi do bržeg spremanja masnih naslaga, odnosno do lakšeg debljanja. Taj stres u tijelu reducira glukagon, hormon koji navodi tijelo da troši naše masne naslage.

Nedostatak sna navodi tijelo na povećano izlučivanje tiroksina, hormona koji blagotvorno utječe na rad našeg srca, mišića i probave. No pretjerano izlučivanje tiroksina može dovesti do povećane tjelesne težine i do kroničnog umora. Osim toga, njegov manjak potiče i izlučivanje leptina, hormona koji našem tijelu govori da smo siti, zbog čega ćemo se lakše prejedati. Također, dolazi do izlučivanja i hormona grelina koji potiče naš osjećaj gladi i poboljšava apetit, pogotovo za ugljikohidratima.

Završnica UniSport Finalsa uz značajne „health” događaje


Kako lakše zaspati?

Ako imate problema s nedostatkom kvalitetnog sna, pokušajte s nidra jogom. Riječ je o tipu joge koja vas potiče na umno spavanje dok ste još budni. Legnite, zatvorite oči i pokušajte se fokusirati na dijelove svoga tijela – ruke, zatim svaki prst pojedinačno, dlan i tako dalje. U ovu meditaciju možete uključiti i unutarnje organe. Ideja je da vas ova vježba dovede u stanje skorog sna, a samo iskustvo je iznimno opuštajuće.

Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo u Osijeku organizira međunarodnu konferenciju o bolestima jetre


Kako biste što lakše zaspali, probajte izbjegavati kasne obroke. Preporučuje se ne jesti 12 sati kako biste omogućili tijelu da lakše izbaci sve toksine i da vam pruži nesmetano spavanje. Dakle, ako ste večerali u 20:30, trebali biste doručkovati tek u 8:30 sljedećeg jutra.

Osim toga, pokušajte masirati tjeme. Masaža tjemena potiče cirkulaciju lubanje što će vam pomoći s nesanicom. Nemojte zaboraviti i da je dobar i kvalitetan jastuk iznimno važan za cjelonoćni san.

Pazite se, sezona je krpelja! Evo kako se zaštititi


IZVOR: DAILY MAIL
FOTO: FLICKR