10 situacija zbog kojih ne biste smjeli osjećati krivnju
Krivnja često može preplaviti osobu što može znatno pokvariti kvalitetu života, stoga vam donosimo 10 situacija zbog kojih se nikada ne biste smjeli osjećati krivima.
Krivnja često može preplaviti osobu što može znatno pokvariti kvalitetu života, stoga vam donosimo 10 situacija zbog kojih se nikada ne biste smjeli osjećati krivima.
Svijet ljudskih emocija često je iznimno kompliciran. Ponekad ni sami nismo svjesni zašto osjećamo određenu emociju, ali si ne možemo pomoći. Počnemo se nekontrolirano smijati nečemu za što objektivno znamo da nije baš toliko smiješno, ili nas jedna nepromišljena riječ veoma rastuži. Sve emocije su normalne i trebali bismo ih osvijestiti i sami sebi dati dopuštenje da ih osjetimo. No, ponekad, snažne emocije mogu postati i toksične, jer nas sprječavaju u življenju života punim plućima.
Jedna od takvih emocija je i krivnja. Naravno da biste trebali osjećati krivnju kada povrijedimo dragu osobu ili napravimo nešto loše, no krivnja često može preplaviti osobu što može znatno pokvariti kvalitetu života. Ponekad je najteže oprostiti samima sebi. Mi vam danas donosimo 10 situacija kada biste osjećaju krivnje trebali reći zbogom.
1. Kada odbijete nečiju zamolbu
Mnogi od nas pristaju na prijateljske zamolbe i kada baš ne žele. No reći iskreno „ne“ znači da možete reći i iskreno „da“ i da se na vašu riječ može osloniti. Ako stalno pristajete na sve, znači da ćete pristati na stvari koje jednostavno ne možete ispuniti i postat ćete nepouzdani.
2. Kada uzmete vrijeme za sebe
Jeste li se ikada osjećali krivima kada su vas vaši prijatelji pozvali na izlazak ili na kavu, ali ste radije ostali doma i gledali vašu omiljenu seriju ili igrali se s vašim ljubimcem? Nikada se nemojte osjećati krivima jer ste uzeli vrijeme za sebe i radili ono što vam je u određenom trenutku odgovaralo. To je vrlo važan dio održavanja vašeg mentalnog zdravlja.
FOTO: Flickr
3. Kada postavljate granice
Privatnost i osobni prostor su važni svima nama. Zato je važno imati jasne granice u odnosima, čak i s najbliskijim osobama. Poštivanje granica bliske osobe i zahtijevanje da ona poštuje vaše je znak autentičnog, trajnog i iskrenog odnosa.
4. Kada zapitkujete
Postavljanje pitanja može pobuditi osjećaj inferiornosti u nama, osjećaj da nemamo dovoljno znanja ili da zamaramo osobu kojoj ta pitanja upućujemo. No postavljanje pitanja je način učenja i stjecanja novih vještina i sprječava nas da griješimo zbog zbunjenosti ili nesporazuma.
5. Kada se ispričate
Mnogi ispriku smatraju znakom slabosti, no ona može biti pravi melem za naše odnose sa drugim ljudima. Budite spremni preuzeti svoj dio odgovornosti za nastali problem, čak i ako je minoran. Iskrena isprika pokazuje da vam je stalo do druge osobe i vašeg odnosa s njom, te da ste se spremni više truditi.
6. Kada isključite tehnološke naprave
Ako osjećate potrebu isključiti mobitel, odjaviti se s Faceboka, Twitera ili neke druge društvene mreže, učinite to. Na sve poruke, neodgovorene pozive i e-mailove možete odgovoriti i nakon kratkog odmora od buke interneta.
FOTO: Flickr
7. Kada ste iskreni
Mnogi ljudi iza maske iskrenosti skrivaju frustriranost i zlobu. Iskrenost vam ne daje dopuštenje za povrjeđivanje druge osobe. Nemojte se osjećati krivima zbog govorenja istine, ali istina se može izreći i na nježan i ljubazan način, bez zlobe.
8. Kada ste svoji
Volite određeni stil odijevanja, određenu vrstu glazbe i filmova, određene aktivnosti i koliko god drugima to može izgledati čudno, to je ono što vas čini jedinstvenima. Poštujte konstruktivne kritike, učite iz njih, ali ne dajte da vas posrame zbog onoga što jeste.
9. Kada uživate u nekoj slastici
Svi imamo omiljenu poslasticu ili najdraže jelo koji, najblaže rečeno, nisu baš najzdraviji. Ako većinu vremena jedete zdravo, nemojte se osjećati krivo ako si ponekad priuštite sočan hamburger, nevjerojatne lazanje ili čokoladni kup. Na kraju krajeva, takve sitne radosti su začin života.
10. Ako imate čvrste moralne vrijednosti
Živimo u kulturi u kojoj se sve više cijene cinizam i oštrost. No, ljubaznost i pozitivnost nikada neće izaći iz mode. One četiri „magične“ riječi koje su vas naučili u vrtiću: molim, hvala, izvoli i oprosti, i dalje čine čuda. Toplina i poštovanje su i dalje najbolji načini interakcije.