Završio 1. dio zimskog semestra; studenti otkrili kako je protekao i što očekuju u sljedećem
Porazgovarali smo s nekoliko zagrebačkih studenata o njihovom iskustvu nastave na daljinu tijekom prvog semestra te o očekivanjima za nadolazeći.
Porazgovarali smo s nekoliko zagrebačkih studenata o njihovom iskustvu nastave na daljinu tijekom prvog semestra te o očekivanjima za nadolazeći.
Pandemija koronavirusa neupitno nam je promijenila rutinu. Prelaskom na online nastavu u ožujku neki su studenti imali poteškoća u rješavanju svojih obaveza, zbog čega su iščekivali normalan početak sljedeće akademske godine, no to se nije dogodilo. Samo par tjedana nakon početka nastave koja se u većini slučajeva održavala hibridno, dio fakulteta odlučio se na ponovni prelazak na nastavu na daljinu.
Prije svega to je pogoršalo već lošu financijsku sliku studenata – onih koju su već iznajmili stanove u Zagrebu ili nekom drugom gradu u kojem se obrazuju i potpisali ugovore, a mogli su ostati kod kuće te onih koji rade na studentski ugovor jer se ponuda poslova prvo postepeno poboljšavala, a zatim ponovno opadala. Studentski poslovi i život u podstanarstvu tek su neki od aktualnih problema jer se postavlja pitanje i kako uopće u okviru krizne situacije obavljaju svoje studentske obaveze te kako završavaju prvi dio zimskog semestra.
Iako se većinom govori o tome da se sva nastava na fakultetima održava na daljinu, to nije točno. Većina se nastave održavala online, dok se jedan dio još održava kontaktno. Porazgovarali smo sa studentima iz Zagreba o njihovom iskustvu izvođenja nastave tijekom prvog dijela zimskog semestra, kao i o tome što očekuju u novoj godini.
– Ja stvarno nemam loših iskustava s online predavanjima. Kod mene je sve štimalo, ali možda zato što sam zadnja godina pa je lakše. Ispiti su isto svi prošli okej i sve smo se lijepo dogovorili s profesorima, tako da je i komunikacija s profesorima skroz okej funkcionirala. – govori nam je Natalija, studentica s Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta.
Većina studenata s kojima smo razgovarali nema loših iskustava s takvim oblikom nastave i zadovoljni su, no ukazuju da je unatoč naporu profesora i studenata smanjena kvaliteta obrazovanja. Petra, studentica s Filozofskog fakulteta, upozorava na negativan utjecaj socijalne distance jer smo mi prije svega društvena bića i u takvom okružju puno bolji studenti.
– Znači – ova predavanja prije Božića su prošla dobro. Sve uglavnom imam sve online, a jedno predavanje još uživo. Mislim, okej mi je to. Sad sam se naviknula već, a i prošli semestar smo tako imali, ali definitivno je puno bolje kad je nastava uživo. Puno je kvalitetnije zbog socijalnog aspekta koji tenutno manjka. Ovako je sve dehumanizirano online i ružno mi je, ali s obzirom na sve ovo što se događa – tako treba biti.
Razumije da smo trenutačno u situaciji u kojoj se ovakve mjere donose za dobrobit svih. No, u budućnosti očekuje bolju organizaciju od nadležnih tijela zbog uvođenja naglih i, prema njezinom mišljenju, nepromišljenih odluka koje uzrokuju neizvjesnost o početku sljedeće godine i odvijanju nastave, s čime se i slaže Veronika, studentica Fakulteta kemijskog inženjerstva i tehnologije:
– Sve imamo online, otkazane su mi vježbe, jako je naporno i iritantno pratiti online. Motivacija za rad mi je daleko manja nego kod predavanja uživo. Od sljedećeg semestra očekujem da barem nešto krene na faksu. Realno sljedeća će godina biti izazovna po pitanju ispita jer se jednako traži na ispitima, a na predavanjima online manje uči i nauči.
Studenti u Zagrebu imaju slična iskustva s online nastavom. Većina je njih zadovoljna sa zimskim semestrom, no svi se slažu da postoji problemi s internetskom vezom, nedostatkom komunikacije s profesorima te da je ovo neobičan način izvođenja nastave. Slažu se, također, da se kvaliteta obrazovanja smanjila. Smatraju da neće biti ništa bolje ako se nešto ne promijeni u idućem semestru. Svoja su zadnja predavanja prije božićnih praznika odslušali online ili na fakultetu te se zaputili svojim kućama prije zatvaranja županija.
Za kraj dodaju da vlada neizvjesnost s daljnim načinom izvođenja nastave, ali i provođenja isptinih rokova.