LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Istraživanje Sveučilišta Algebra

Vaučeri za besplatno obrazovanje: najveći interes za programiranjem, web i grafičkim dizajnom

Sveučilište Algebra provelo je veliko istraživanje na polaznicima programa osposobljavanja i usavršavanja, dvije godine nakon pokretanja sustava vaučera.

Sveučilište Algebra provelo je veliko istraživanje na polaznicima programa osposobljavanja i usavršavanja, dvije godine nakon pokretanja sustava vaučera.

U sklopu Nacionalnog programa otpornosti i oporavka (NPOO), Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike te Hrvatski zavod za zapošljavanje pokrenuli su 2022. sustav vaučera za obrazovanje odraslih, koji odraslima omogućavaju financiranje pohađanja akreditiranih programa obrazovanja, osposobljavanja i usavršavanja radi stjecanja digitalnih i zelenih vještina koje su danas potrebne na tržištu rada. Vaučere za obrazovanje mogu koristiti i zaposlene i nezaposlene osobe u jednoj od 600 institucija diljem Hrvatske, a do sada ih je dodijeljeno više od 20 tisuća.

Dvije godine nakon njihova uvođenja u okviru novog Zakona o obrazovanju odraslih, Sveučilište Algebra provelo je u travnju opsežnu anketu na svojim polaznicima (uzorak: 1269 ispitanika) kojom se nastojalo ispitati zadovoljstvo korisnika vaučera te njihova demografska i obrazovna struktura, kao i napredovanje u karijeri i uspješnost prekvalifikacije u drugo područje rada. Prema svježim podacima, od travnja 2022. godine, kada je uveden sustav vaučera, do danas, dodijeljeno je 20 800 vaučera. Od toga broja 11 612 polaznika završilo je obrazovanje, 6854 trenutno pohađa određeni program, dok preostali koriste rok od 4 mjeseca za aktivaciju dodijeljenoga im vaučera.


Ljeto studentima pruža brojne prilike za osobni i profesionalni razvoj, evo kako ga najbolje iskoristiti


Vaučere su podjednako koristili muškarci (45%) i žene (54,9%), a najviše ih je bilo u dobi između 25 i 39 godina (68,3%). Većina polaznika visoko su obrazovani pojedinci, koji su završili neki program visokog obrazovanja (64,7%), iza čega slijedi 22,9% pojedinaca sa završenom srednjom strukovnom četverogodišnjom školom. Najveći interes zabilježen je za programera korisničkog sučelja (eng. Frontend Developer), grafičke dizajnere, dizajnere korisničkog sučelja (eng. UX/UI designer), administratora baza podataka, Phyton Developere i web-dizajnere. Zanimljivo je da je čak 90% njih završilo odabrani program obrazovanja u roku u cijelosti, dok su ostali još u procesu pohađanja. Većina ispitanih kao glavnu motivaciju upisa programa ističu želju za dodatnim obrazovanjem (51,7%) i promjenom karijere (32,5%), a 78% njih financiranje edukacije ostvarilo je preko programa vaučera, odnosno edukacija je za njih bila u potpunosti besplatna.
 

„Interes za programe obrazovanja putem vaučera kod nas je bio iznimno visok, prikupili smo više od 12.000 prijava u protekle dvije godine. Program ocjenjujemo odličnim te smatramo da on doista može učiniti razliku u povećanju broja IKT profesionalaca u zemlji, kako kroz prekvalifikaciju tako i kroz stvaranje novih stručnjaka. Naime, trenutni broj od oko 64 tisuća IKT stručnjaka nije dovoljan za ostvarivanje svih ciljeva iz Strategije Digitalne Hrvatske do 2032. godine, zato je ključno nastaviti s ulaganjima kroz sredstva dostupna putem fondova EU.” – rekao je Igor Kundić, član Uprave Algebre.


Odraslim osobama vaučeri mogu pomoći u stjecanju dodatnih vještina koje će ih učiniti konkurentnijima na tržištu rada ili im pomoći da se prekvalificiraju i time nastave svoj karijerni put u nekom novom zanimanju. Anketa je pokazala da su programe obrazovanja većinom upisivale zaposlene osobe (čak 71,7%), bilo da rade na poslovima povezanim s odslušanim programom ili da su zaposleni u drugom području / sektoru. Njih čak 90,5% smatra da je program u potpunosti pokrio zahtjeve tržišta rada, a 63,6% smatra da im je završeni program relativno puno ili značajno utjecao na razvoj ili promjenu karijere. Za 82,6% polaznika praktični rad se pokazao najboljom metodom učenja i praćenja nastave, što potvrđuje i Antonela, diplomirana grafičarka koja se odlučila prekvalificirati u smjeru programerke korisničkog sučelja ili engleski – Frontend developerku.

Što napraviti kad upišeš krivi IBAN ili poziv na broj kod plaćanja?


 

„Najkorisnije mi je bilo to što sam nadopunila svoje osnovno znanje kroz praktične primjere gdje sam mogla vidjeti kako bi neke stvari funkcionirale u stvarnom životu. Budući da sam pohađala obrazovanje za Frontend developerku gdje je sama tematika i struka vrlo opširna i zahtjevna za naučiti, u najmanju ruku je bilo izazovno. Program mi je dao dobar vjetar u leđa i podigao mi je samopouzdanje koje mi je nedostajalo da se odvažim za promjenu karijere. Intenzitet programa je bio visok, uz posao je bilo jako teško, no sa velikom dozom motivacije i organizacije, uspjela sam. Dva mjeseca nakon završnog ispita sam dobila priliku i svoj prvi posao u jednoj maloj IT firmi, za sada kao praktikant, no bitno je započeti.


Kao najveću prednost programa školovanja Fran ističe komunikaciju između predavača i polaznika. Fran je prije programa obrazovanja bio nezaposlen, a nakon završetka otvorio je svoj obrt usmjeren na razvoj web-stranica.
 

„Edukacija koju sam završio ispunila je moja očekivanja. Posebno korisna mi je bila komunikacija s predavačem, koja je bila kvalitetna unatoč tome što sam nastavu pohađao online. Program sam preporučio kolegama te ga želim preporučiti i ostalima. Meni se pokazao kao savršena odskočna daska u svijet IT-a, te me motivirao da uz nastavu radim i samostalno. Nakon predavanja bi uvijek dobili zadatke za ponavljanje, a ako smo imali problema sa rješavanjem zadataka predavač je uvijek bio spreman odgovoriti na svako pitanje.


Podsjećamo, moguće je koristiti samo jedan vaučer za obrazovanje financiran sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.–2026., a sve detalje oko korištenja, kao i sama prijava za neki od programa obrazovanja uključenih u sustav vaučera, odvija se preko stranice HZZ-a, koji je zadužen za njihovu provedbu. Više informacija o programima dostupno je i na Algebrinim web-stranicama
IZVOR: ALGEBRA PR
FOTO: ALGEBRA PR