GRAĐANSKI ODGOJ
Treba li građanski odgoj uvesti u sve škole kao obvezni predmet?
Građanski odgoj u Hrvatskoj, iako uveden 2012. godine s ambicijom da oblikuje angažirane i informirane građane, još uvijek nije postao obvezan predmet, dok brojne europske zemlje već prepoznaju njegovu neprocjenjivu vrijednost u obrazovanju – treba li Hrvatska slijediti njihov primjer?
Građanski odgoj u Hrvatskoj, iako uveden 2012. godine s ambicijom da oblikuje angažirane i informirane građane, još uvijek nije postao obvezan predmet, dok brojne europske zemlje već prepoznaju njegovu neprocjenjivu vrijednost u obrazovanju – treba li Hrvatska slijediti njihov primjer?
Građanski odgoj u Hrvatskoj prvi put uveden je 2012. godine kao pilot-projekt u osnovnim i srednjim školama s ciljem da se učenike pouči osnovama građanskog prava, političke pismenosti, ljudskih prava, tolerancije i aktivnog sudjelovanja u demokratskom društvu. Međutim, zbog političkih nesuglasica i nedostatka kontinuirane podrške, taj predmet nije zaživio kao obvezan dio kurikuluma, već je ostao na razini izbornih aktivnosti i projekata.
Uvođenje građanskog odgoja kao obveznog predmeta u hrvatske škole moglo bi biti važno za razvoj svjesnih i aktivnih građana koji razumiju svoja prava i obveze te su spremni sudjelovati u demokratskim procesima. Taj bi predmet mogao doprinijeti jačanju demokratskih vrijednosti, smanjenju netolerancije i poticanju kritičkog razmišljanja među mladima. Stoga, postavljamo pitanje: treba li građanski odgoj uvesti u sve škole kao obvezni predmet?
Sudjelujte u našoj anketi i izrazite svoje mišljenje!
OZNAKE:
FOTO:
PEXELS