LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
GRAĐANSKI ODGOJ

Treba li građanski odgoj uvesti u sve škole kao obvezni predmet?

Građanski odgoj u Hrvatskoj, iako uveden 2012. godine s ambicijom da oblikuje angažirane i informirane građane, još uvijek nije postao obvezan predmet, dok brojne europske zemlje već prepoznaju njegovu neprocjenjivu vrijednost u obrazovanju – treba li Hrvatska slijediti njihov primjer?

Građanski odgoj u Hrvatskoj, iako uveden 2012. godine s ambicijom da oblikuje angažirane i informirane građane, još uvijek nije postao obvezan predmet, dok brojne europske zemlje već prepoznaju njegovu neprocjenjivu vrijednost u obrazovanju – treba li Hrvatska slijediti njihov primjer?

Građanski odgoj u Hrvatskoj prvi put uveden je 2012. godine kao pilot-projekt u osnovnim i srednjim školama s ciljem da se učenike pouči osnovama građanskog prava, političke pismenosti, ljudskih prava, tolerancije i aktivnog sudjelovanja u demokratskom društvu. Međutim, zbog političkih nesuglasica i nedostatka kontinuirane podrške, taj predmet nije zaživio kao obvezan dio kurikuluma, već je ostao na razini izbornih aktivnosti i projekata.

Zanimljivi rezultati istraživanja: jesu li objave na društvenim mrežama znak sretnije veze?


U mnogim je zemljama Europske unije građanski odgoj sastavni dio obrazovnog sustava. Na primjer, u Finskoj i Švedskoj učenici kroz cijelo osnovno i srednje obrazovanje imaju predmete koji pokrivaju građanske teme, od ljudskih prava i demokracije do globalnih problema i održivog razvoja. U Njemačkoj je politička pismenost također obvezan dio obrazovnog programa, čime se učenike nastoji pripremiti za odgovorno sudjelovanje u društvu i donošenje informiranih odluka.

U najavi modularna nastava za strukovnjake – je li provediva s obzirom na manjak nastavnika i što dugoročno donosi?


Uvođenje građanskog odgoja kao obveznog predmeta u hrvatske škole moglo bi biti važno za razvoj svjesnih i aktivnih građana koji razumiju svoja prava i obveze te su spremni sudjelovati u demokratskim procesima. Taj bi predmet mogao doprinijeti jačanju demokratskih vrijednosti, smanjenju netolerancije i poticanju kritičkog razmišljanja među mladima. Stoga, postavljamo pitanje: treba li građanski odgoj uvesti u sve škole kao obvezni predmet?

Obrazovanje visokih dužnosnika u EU: od časnika u vojsci do novinara. Plenković priča čak četiri jezika


Sudjelujte u našoj anketi i izrazite svoje mišljenje!

FOTO: PEXELS