Times Higher Education lista
Sveučilište u Oxfordu devetu godinu zaredom proglašeno najboljim na svijetu. U čemu je tajna njihovog uspjeha?
Times Higher Education temelji svoje rangiranje na pet ključnih elemenata: istraživačkom okruženju, istraživačkoj izvrsnosti, obrazovnom okruženju, međunarodnoj perspektivi te suradnji s industrijom.
Times Higher Education temelji svoje rangiranje na pet ključnih elemenata: istraživačkom okruženju, istraživačkoj izvrsnosti, obrazovnom okruženju, međunarodnoj perspektivi te suradnji s industrijom.
Sveučilište u Oxfordu već devetu godinu zaredom drži prvo mjesto u svjetskim sveučilišnim rangiranjima prema Times Higher Education (THE) listi. Ovo je najduži niz vodeće pozicije u povijesti rangiranja, a u ovogodišnjoj ljestvici ocijenjeno je 2 092 sveučilišta iz 115 zemalja.
Od 2017. godine Oxford kontinuirano zauzima vrh ljestvice, preuzevši vodeću poziciju od California Institute of Technology, koji je bio na prvom mjestu od 2011. do 2016. Prije toga, Harvard University također je bio na vrhu rangiranja, jedini uz Caltech i Oxford koji je zauzeo tu poziciju od početka rangiranja 2004. godine.
Na ljestvici za 2025., drugo i treće mjesto zauzimaju Massachusetts Institute of Technology (MIT) i Harvard University. Phil Baty, glavni direktor za globalne poslove pri THE-u, opisao je Oxford kao „svjetionik za globalnu Britaniju" ističući njegovu snažnu međunarodnu istraživačku suradnju i sposobnost privlačenja međunarodnih talenata.
Times Higher Education temelji svoje rangiranje na pet ključnih elemenata: istraživačkom okruženju, istraživačkoj izvrsnosti, obrazovnom okruženju, međunarodnoj perspektivi te suradnji s industrijom. U izvješću se posebno ističe broj patenata koje je Sveučilište u Oxfordu prijavilo, zbog čega je vodeći prijavitelj patenata među sveučilištima u Velikoj Britaniji.
Oxford uspjeh pripisuje i svom jedinstvenom obrazovnom pristupu, poznatom kao tutorijalni sustav. Tutorialni sustav, karakterističan za Sveučilište u Oxfordu (a također i za Sveučilište u Cambridgeu), jedinstveni je način poučavanja koji uključuje intenzivan rad u malim grupama. U ovom sustavu, studenti obično rade s jednim profesorom ili tutorom i nekoliko drugih studenata na tjednim ili dvotjednim sastancima, gdje raspravljaju o zadanoj temi, analiziraju tekstove, rješavaju probleme i raspravljaju o idejama.
Rektorica Irene Tracy izrazila je ponos zbog ovog postignuća, zahvalivši svim zaposlenicima i istraživačima na njihovoj predanosti u postizanju izvanrednih standarda poučavanja i istraživanja.
Osim vodeće pozicije prema THE ljestvici, Oxford je ove godine zauzeo i prvo mjesto prema The Guardianu te treće mjesto prema Times i QS svjetskim rang listama.
Od 2017. godine Oxford kontinuirano zauzima vrh ljestvice, preuzevši vodeću poziciju od California Institute of Technology, koji je bio na prvom mjestu od 2011. do 2016. Prije toga, Harvard University također je bio na vrhu rangiranja, jedini uz Caltech i Oxford koji je zauzeo tu poziciju od početka rangiranja 2004. godine.
Na ljestvici za 2025., drugo i treće mjesto zauzimaju Massachusetts Institute of Technology (MIT) i Harvard University. Phil Baty, glavni direktor za globalne poslove pri THE-u, opisao je Oxford kao „svjetionik za globalnu Britaniju" ističući njegovu snažnu međunarodnu istraživačku suradnju i sposobnost privlačenja međunarodnih talenata.
Times Higher Education temelji svoje rangiranje na pet ključnih elemenata: istraživačkom okruženju, istraživačkoj izvrsnosti, obrazovnom okruženju, međunarodnoj perspektivi te suradnji s industrijom. U izvješću se posebno ističe broj patenata koje je Sveučilište u Oxfordu prijavilo, zbog čega je vodeći prijavitelj patenata među sveučilištima u Velikoj Britaniji.
Karakterističan obrazovni sustav
Oxford uspjeh pripisuje i svom jedinstvenom obrazovnom pristupu, poznatom kao tutorijalni sustav. Tutorialni sustav, karakterističan za Sveučilište u Oxfordu (a također i za Sveučilište u Cambridgeu), jedinstveni je način poučavanja koji uključuje intenzivan rad u malim grupama. U ovom sustavu, studenti obično rade s jednim profesorom ili tutorom i nekoliko drugih studenata na tjednim ili dvotjednim sastancima, gdje raspravljaju o zadanoj temi, analiziraju tekstove, rješavaju probleme i raspravljaju o idejama.
Rektorica Irene Tracy izrazila je ponos zbog ovog postignuća, zahvalivši svim zaposlenicima i istraživačima na njihovoj predanosti u postizanju izvanrednih standarda poučavanja i istraživanja.
„Oduševljena sam što smo potvrdili svoju poziciju na vrhu Times Higher Education svjetske ljestvice sveučilišta devetu godinu zaredom. Ovo postignuće svjedoči o izuzetnom talentu i predanosti naših akademika, istraživača i zaposlenika,“ istaknula je Tracy, naglasivši kako Oxford inspirira generacije i suočava se s najvažnijim izazovima današnjice.
Osim vodeće pozicije prema THE ljestvici, Oxford je ove godine zauzeo i prvo mjesto prema The Guardianu te treće mjesto prema Times i QS svjetskim rang listama.
OZNAKE:
IZVOR:
THE OXFORD STUDENT
FOTO:
SVEUČILIŠTE U OXFORDU