Nastava za vrijeme koronavirusa
Sveučilišni profesori zadovoljni online nastavom; komentirali su pitanje ocjenjivanja i kolokvija
Online nastava uglavnom ide prema planu na zadovoljstvo studenata i profesora, a održavanje kolokvija i dalje je misterij.
Online nastava uglavnom ide prema planu na zadovoljstvo studenata i profesora, a održavanje kolokvija i dalje je misterij.
Da nam u izolaciji za vrijeme epidemije koronavirusa nije dosadno, ali i da obrazovni procesi barem donekle nastave funkcionirati, svakodnevno se brinu profesori stalnim zadacima i novim vježbama. Za studente je možda najveći problem upravo neorganiziranost, barem u početku takvoga rada jer ne postoji univerzalna odluka kako bi se predavanja i vježbe trebali održavati, već svaki izvođač nastave ima svoj pristup. Pitali smo sveučilišne profesore diljem Lijepe Naše što misle o novom načinu održavanja nastave.
Vezano:
Profesorica Marijana Kletečki Radović sa Sveučilišta u Zagrebu uvjerava nas da nastava trenutno dobro funkcionira. Kaže kako na sustavu Merlin, gdje se trenutno odvija više-manje sva nastava, postoji niz kvalitetnih, zabavnih i korisnih radionica, chatova, literature i svega onoga što jednom studentu treba za savladavanje gradiva. Poručuje studentima da budu proaktivni i da iz ovoga izvuku najviše.
Rektorica Sveučilišta u Rijeci Snježana Prijić-Samaržija, čije smo obraćanje prenijeli prije nekoliko dana, poručuje kako trenutno svi ulažu maksimalne napore, ali da će se zadovoljstvo aktera i moguća poboljšanja provjeravati anketom koja će uskoro biti dostupna.
Vezano: Rektorica Prijić-Samaržija najavila propitivanje zadovoljstva online nastavom
Profesorica Darja Maslić Seršić s Odsjeka za psihologiju Sveučilišta u Zagrebu ističe kako ovakav način rada ima i prednosti jer studenti sami biraju kada će i u kakvom okruženju slušati predavanja i raditi na zadacima. Također, prisiljava profesore da budu kreativni kako bi privukli studente da ih prate. Prve reakcije studenata su, kaže profesorica, odlične. Ipak, sa studentima je sada teško ostvariti interakciju, a ima i puno administrativnih poslova. Iako je za sada sve u redu, uskoro bi moglo doći do zasićenja i iščekivanja povratka na staro, ističe.
Sa Sveučilišta u Splitu profesor Goran Kardum poručuje nam kako online nastava za njegove studente nije ništa naročito strano te kako sve funkcionira u najboljem redu. Napominje da je u tijeku prikupljanje podataka s pojedinih fakulteta o udjelu korištenja pojedinih tehnologija te mogućih problema i povratnih informacija od studenata, tako da će vidjeti što će biti nakon toga.
Dekan splitskog PMF-a Nikola Koceić-Bilan također ističe kako uporaba tehnologije u nastavi za njegove studente nije ništa novo te da su studentske povratne informacije za sada odlične.
Što se tiče održavanja kolokvija, profesori uglavnom još uvijek nemaju konkretnu ideju kako bi se oni provodili. Rektorica Prijić-Samaržija kaže da u sustavu nastave na daljinu postoje različiti modusi kojima je moguće provjeriti znanje studenata. Lakše je prilagoditi provjere znanja i kompetencija unutar nekih studijskih programa društvenih i humanističkih znanosti, dok je daleko veći izazov provjera praktičnih kompetencija na studijama poput medicine, dentalne medicine, biotehnologije i istraživanja lijekova, ali i fizike i drugih.
Na temelju povratnih informacija Sveučilište u Rijeci pokušat će osigurati edukacije za nastavnike i studente o tome kako optimalno koristiti alate za e-učenje te otkloniti učene poteškoće, ali i edukacije za izazove vezane za redovito provjeravanje znanja i uspješno okončavanje akademske godine u predviđenom roku.
Vezano:
- Andrej Plenković: Prekida se nastava na svim fakultetima!
- Ministarstvo potvrdilo: fakulteti ostaju zatvoreni još najmanje 30 dana
Profesorica Marijana Kletečki Radović sa Sveučilišta u Zagrebu uvjerava nas da nastava trenutno dobro funkcionira. Kaže kako na sustavu Merlin, gdje se trenutno odvija više-manje sva nastava, postoji niz kvalitetnih, zabavnih i korisnih radionica, chatova, literature i svega onoga što jednom studentu treba za savladavanje gradiva. Poručuje studentima da budu proaktivni i da iz ovoga izvuku najviše.
Rektorica Sveučilišta u Rijeci Snježana Prijić-Samaržija, čije smo obraćanje prenijeli prije nekoliko dana, poručuje kako trenutno svi ulažu maksimalne napore, ali da će se zadovoljstvo aktera i moguća poboljšanja provjeravati anketom koja će uskoro biti dostupna.
Vezano: Rektorica Prijić-Samaržija najavila propitivanje zadovoljstva online nastavom
Profesorica Darja Maslić Seršić s Odsjeka za psihologiju Sveučilišta u Zagrebu ističe kako ovakav način rada ima i prednosti jer studenti sami biraju kada će i u kakvom okruženju slušati predavanja i raditi na zadacima. Također, prisiljava profesore da budu kreativni kako bi privukli studente da ih prate. Prve reakcije studenata su, kaže profesorica, odlične. Ipak, sa studentima je sada teško ostvariti interakciju, a ima i puno administrativnih poslova. Iako je za sada sve u redu, uskoro bi moglo doći do zasićenja i iščekivanja povratka na staro, ističe.
Sa Sveučilišta u Splitu profesor Goran Kardum poručuje nam kako online nastava za njegove studente nije ništa naročito strano te kako sve funkcionira u najboljem redu. Napominje da je u tijeku prikupljanje podataka s pojedinih fakulteta o udjelu korištenja pojedinih tehnologija te mogućih problema i povratnih informacija od studenata, tako da će vidjeti što će biti nakon toga.
Dekan splitskog PMF-a Nikola Koceić-Bilan također ističe kako uporaba tehnologije u nastavi za njegove studente nije ništa novo te da su studentske povratne informacije za sada odlične.
Što se tiče održavanja kolokvija, profesori uglavnom još uvijek nemaju konkretnu ideju kako bi se oni provodili. Rektorica Prijić-Samaržija kaže da u sustavu nastave na daljinu postoje različiti modusi kojima je moguće provjeriti znanje studenata. Lakše je prilagoditi provjere znanja i kompetencija unutar nekih studijskih programa društvenih i humanističkih znanosti, dok je daleko veći izazov provjera praktičnih kompetencija na studijama poput medicine, dentalne medicine, biotehnologije i istraživanja lijekova, ali i fizike i drugih.
Na temelju povratnih informacija Sveučilište u Rijeci pokušat će osigurati edukacije za nastavnike i studente o tome kako optimalno koristiti alate za e-učenje te otkloniti učene poteškoće, ali i edukacije za izazove vezane za redovito provjeravanje znanja i uspješno okončavanje akademske godine u predviđenom roku.
Profesorica Maslić Seršić ukazuje na eventualnu problematiku ocjenjivanja studenata:
– Sve više prihvaćam ideju da ću tako možda i završiti predmet i da će se ocjena temeljiti na online predanim zadacima; nemate kapaciteta svakom sastaviti individualizirane zadatke, a postavlja se i pitanje objektivnosti. Dio ćemo ići na individualne zadatke. No ni tada ne znate je li ih student samostalno obavio, pa na kraju niste sigurni jeste li ostvarili ciljane ishode.
OZNAKE:
FOTO:
UNSPLASH