Svečana dodjela priznanja za projekt "NajMentor/ica 2015."
U petak, 11. prosinca održala se svečana dodjela prizanja i nagrada studentima i profesorima u sklopu projekta "Najmentor/ica 2015." Naša najveća naftna kompanija ovim je natječajem pokazala koliko brine o obrazovanju mladih, čime proširuje svoje djelovanje na širi društveni aspekt.
U petak, 11. prosinca održala se svečana dodjela prizanja i nagrada studentima i profesorima u sklopu projekta "Najmentor/ica 2015." Naša najveća naftna kompanija ovim je natječajem pokazala koliko brine o obrazovanju mladih, čime proširuje svoje djelovanje na širi društveni aspekt.
Naša najveća naftna kompanija INA 19. je listopada pokrenula peti natječaj NajMentor/ica u sklopu kojeg su studenti imali priliku nominirati profesora ili profesoricu iz srednje škole koji su im usadili ljubav prema prirodnim znanostima. Sudjelovati su mogli svi koji pohađaju prirodoslovne, tehničke i tehnološke fakultete te fakultete geo-znanosti.
Studenti su bili jako vrijedni i do 20. studenog, koji je označavao posljednji rok za prijavu na natječaj, pristigao je ogroman broj nominacija. Svečana dodjela priznanja i nagrada studentima i odabranim mentorima/icama održala se 11. prosinca na adresi Av. Većeslava Holjevca 10, Zagreb, u zgradi Ine.
Ceremoniju je dobrodošlicom i uvodnim govorom otvorila direktorica Sektora upravljanja ljudskim resursima ove kompanije, gospođa Vladimira Senčar Perkov. Pozdravila je sve profesore, studente i druge goste naglašavajući važnost pojma mentorstvo i cjelokupnog natječaja. Naime, tople riječi koje profesor uputi svojim učenicima itekako mogu utjecati na njihovu zainteresiranost, a neizravno i na njihovo profesionalno usmjeravanje. Učenici su u anketi provedenoj tijekom Ininog Junior Fresh natjecanja pokazali da na popularnost prirodnih znanosti najviše utječe upravo karizmatičan mentor.
U nastavku je gospođa Bruna Kostelac Košir, direktorica Službe za razvoj i obrazovanje, predstavila sam projekt. Kontinuirano se održava od 2011. godine, otkada se ukupno zaprimilo preko 1200 nominacija s 15 različitih fakulteta. U bazi natječaja našlo se 850 nominiranih profesora, a na ovoj petoj svečanosti nagrađeno je njih 15. Najmentorom/icom INA želi promovirati prirodne znanosti te surađivati s akademskim i studentskim zajednicama. Kompanija se trudi istaknuti važnost mentorstva koje često biva zanemareno u društvu.
Uslijedilo je glasanje za najinspirativniju nominaciju ove godine Pristutni su putem svojih glasačkih uređaja birali najkreativnijeg od troje najboljih. Odlučeno je da tablet dobiva Matko Zelić iz Šibenika koji pohađa Geodetski fakultet u Zagrebu. On je nominirao svoju profesoricu fizike Anitu Zoričić. Iako je se u početku bojao, misleći da će sijati horor u učionici, dogodilo se upravo suprotno.
Drugo mjesto pripalo je Mihaeli Rašić s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu koja je inspirativnu nominaciju posvetila Romani Lešković, profesorici matematike u Srednjoj školi Ivan Švear u Ivanić Gradu, zbog koje i sama želi raditi njen posao.
- Svojim postpcima pokazala mi je kakav učitelj treba biti, probudila u meni ljubav prema matematici i samim time postala i moj uzor, na čemu ću joj vječno biti zahvalna. -
Treće mjesto zauzela je Nina Dobrić, studentica biotehnologije na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu, a nominirala je profesoricu Sandru Juran iz Srednje škole Mate Blažine u Labinu.
- Ljubav i strast koju sama osjeća prema kemiji i prirodnim znanostima vidljiva je na svakom satu i to pridonosi tome da svatko počne gledati svijet istraživačkim očima. -
Mentorima i mentoricama iz kemije, fizike i matematike koji su prikupili najveći broj nominacija za vrijeme trajanja natječaja u 2015. godini dodijeljene su novčane nagrade od 5000 kn kao zahvala za trud od kojeg cijelo društvo ima koristi.
Nagrađena profesorica kemije, Jelena Strunela iz zadarske Gimnazije Jurja Barakovića, preuzimajući priznanje odgovorila je na pitanje zašto voli svoj posao. Iako je u njemu često nailazila na prepreke, pokušavala ih je svladati strpljivošću i humorom. Pritom je uvijek vjerovala u učenike smatrajući ih predivnim mladim ljudima koje treba uvažavati i usmjeravati.
Ovogodišnji Najmentor iz područja fizike je Martin Lukanović iz Srednje škole fra Andrije Kačića Miošića u Pločama. Nakon 40 godina rada u školi, INA i učenici ugodno su ga iznenadili. Broj nominacija pokazuje kako je vrijedno i odgovorno odrađivao svoj posao, ali priznanja kao što je ovo svakako su posebna i prijeko potrebna za motivaciju. Ovaj duhoviti profesor naglašava važnost svoje uloge jer ona podrazumijeva darivanje znanja. Smatra da učenici trebaju biti bolji od svojih mentora. Pita se kakvo bi čovječanstvo bilo kad to ne bi bilo tako. Također poručuje učenicima, studentima i profesorima da budu spremni učiti do kraja života te da ostanu ovdje neprestano težeći uspjehu.
Najmentorica matematičarka je prof. Ivana Milanović iz III. gimnazije u Splitu. Nagrađena je zato što je uvijek podjednako voljela sve svoje učenike, bili oni odlikaši ili se jedva provlačili na ispitima. Zasigurno će savjesno nastaviti izvršavati svoju ulogu, posebno nakon što su je bivši učenici ugodno iznenadili brojnim nominacijama. U 28 godina rada ovo je prvi put da je netko na ovaj način odao veliko priznanje za prenošenje znanja i životnih lekcija između četiri zida srednjoškolskih učionica.
Nakon emotivnog dijela svečanosti, mladi je Filip Mužina, koji se nazvao propalim studentom fizike, uveseljavao publiku izvedbom „Znaloni-znanstveni baloni“. Na humorističan je način predstavio radionicu nastalu kroz projekt popularizacije znanosti.
Gospođa Kostelac Košir još je jednom čestitala svima koji su slali svoje inspirativne nominacije, nominiranima, Najmentorima/icama. Pljesak je odjeknuo za nagrađene studente i profesore. Ini također treba čestitati i zahvaliti jer uspijeva u svojoj misiji približavanja industrije mladima. S obzirom da često omalovažavamo važnost profesora te ih osuđujemo zbog štrajkova i negativne slike koju mediji o njima stvaraju u javnosti, naša naftna kompanija želi pokazati njihovu pravu vrijednost. Pritom ih nagrađuje i motivira. Da je više dobrih profesora, obrazovanje bi bilo kvalitetnije, a da je više onih koji motiviraju profesore da budu kvalitetniji, cjelokupno bi društvo bilo bolje.