Studentica Grafičkog fakulteta pokrenula vlastiti brend: „Natjerala me situacija s koronom”
Razgovarali smo s Klarom Ergović, studenticom Grafičkog dizajna u Zagrebu, koja je pokrenula vlastiti brend Shika, na kojem u potpunosti radi sama – od samog otiska, crtanja ilustracija, do fotografije i marketinga.
Razgovarali smo s Klarom Ergović, studenticom Grafičkog dizajna u Zagrebu, koja je pokrenula vlastiti brend Shika, na kojem u potpunosti radi sama – od samog otiska, crtanja ilustracija, do fotografije i marketinga.
Klara Ergović studentica je 2. godine diplomskog studija na Grafičkom fakultetu u Zagrebu koja kaže kako voli to što studira, ali da je njezina prva ljubav bila fotografija, koja se javila u kasnim osnovnoškolskim danima, a koju je izbrusila na raznim kolegijima na fakultetu i u studentskoj udruzi eSTUDENT. Osim što voli upoznavati nove ljude, obožava i putovati, a avantura u SAD-u, poznatija pod nazivom Work&Travel, promijenila joj je poglede na život u potpunosti.
Trenutno radi na vlastitom brendu pod nazivom Shika, odnosno tiska vlastite ilustracije na odjevne predmete. Sve radi sama – od otiska, crtanja ilustracija, do fotografije i marketinga.
― Što se tiče grafičkog dizajna, iskreno nisam sigurna. Znala sam oduvijek da se želim baviti nekakvim dizajnom, ali ne sjećam se kako je točno prevagnulo baš na grafički dizajn. Mislim da mi je tu dosta pomogao profesor iz srednje škole, koji mi je predavao likovnu umjetnost u gimnaziji u Novoj Gradiški, i kod kojega sam išla na izborni sat gdje smo slikali i crtali.
Zadnjih godina studiranja razmišljala je kako bi htjela imati nešto svoje i tako je došla na ideju osnivanja vlastitog brenda:
― Već zadnjih par godina studiranja sam razmišljala kako bih voljela imati nešto svoje, ali nikako to nisam planirala odmah nakon studiranja, nego sam htjela negdje još malo izbrusiti svoja znanja i vještine prije nego što uđem u takav rizik. Situacija s koronom, koja je promijenila malo stanje na tržištu, natjerala me da počnem drugačije razmišljati. Kako nisam željela cijelu ili pola apsolventske godine provesti u traženju posla, nego se stvarno nečime baviti i iskoristiti tu jednu godinu koju sam si uzela s razlogom, odlučila sam ipak sada napraviti taj korak.
Svjesna je da će biti teških dana, pogotovo na početku:
― Mislim da živimo u vremenu kada je velika konkurencija oko nas i možda se nekada malo teže probiti, ali mislim da je opet puno lakše nego što je to nekada bilo prije nego su se razvile društvene mreže. Isto tako mislim da uspjeh ne dolazi sam od sebe, da se prvo treba gadno namučiti i naraditi bez da dobiješ puno toga zauzvrat, ali vjerujem da se klupko kad tad počne odmotavati i onda ne staje!
Što se tiče uspjeha u Hrvatskoj, studentica tvrdi kako je njen stav jasan – uspjeh ne dolazi sam od sebe. Misli kako je jednako teško uspjeti i u ostalim državama te ju situacija previše i ne zabrinjava.
― Ne mogu reći je li teško ili nije teško jer nisam još uspjela u punom smislu te riječi, ali imam mišljenje nekakvo, što se tiče te teme, koje mogu podijeliti. Mislim da je uspjeti teško svugdje, jer kao što sam već rekla, uspjeh ne dolazi sam od sebe, ali isto tako mislim da uspjeh mora doći ako se predaš 100% u nešto što radiš. Ne mislim da je kod nas puno teže uspjeti nego negdje vani, pogotovo od kada smo u EU jer nam se pružaju stvarno svakakvi novčani poticaji, ali onda to treba znati dobro iskoristiti i raditi, puno raditi, i onda je uspjeh zagarantiran. Ja tako razmišljam i tome se nadam.
Za kraj, poručila je nešto svim ljudima koji se još nisu okušali u nečemu što vole:
― Mislim da je jako važno raditi ono što voliš, a ako radiš nešto što voliš onda ti nije problem izgubiti neko vrijeme na rad toga istoga bez da imaš veliki profit. Velike zarade niti u jednom poslu na početku nema, toga moramo biti svjesni, ali mislim da se trud i rad na kraju uvijek isplate.