Studenti organizirali projekt na temu povijesnih i epigrafskih spomenika
Očekuju vas zanimljiva predavanja i radionice, a naravno i dobro društvo i opuštena atmosfera po čemu je Odjel za arheologiju u Zadru jako dobro poznat! Pročitajte intervju s organizatoricom.
Očekuju vas zanimljiva predavanja i radionice, a naravno i dobro društvo i opuštena atmosfera po čemu je Odjel za arheologiju u Zadru jako dobro poznat! Pročitajte intervju s organizatoricom.
U ponedjeljak i utorak na Odjelu za arheologiju Sveučilišta u Zadru održati će se arheološko povijesna radionica pod nazivom "Pisana vrela u stvaranju povijesti".
Projekt uključuje radionice, predavanja i izložbu, a organizator je udruga studenata arheologije "Arhaios" u suradnji s Odjelom za arheologiju Sveučilišta u Zadru.
Pripremljena je i izložba koja je doprinos učenika srednje škole iz Našica koji su izrazili želju za suradnjom sa Sveučilištem u Zadru.
Program:
Prvi dan, 28. 4. 2014.
Od 14:00 do 14:30 sati mag. arheol. Nikola Cesarik održati će predavanje "O epigrafskim spomenicima rimske Dalmacije".
Drugi dan, 29. 4. 2014.
Od 10:00 do 12:30 sati prof. dr. sc Mladen Ančić održati će predavanja "Povijesni izvori za srednji vijek u Dalmaciji" i "Konstantin VII. Porfirogenet; De administrando imperio"
Od 14:00 do 14:30 sati doc. dr. sc. Gordana Čupković održati će predavanje "Najstariji glagoljski natpisi i grafiti"
I prvi i drugi dan trajanja ovog malog projekta, u 15:00 pa do 16:30 sati, restaurator Arheološkog muzeja Zadar, Frane Šunić voditi će radionicu izrade natpisa u kamenu kod Prolaza sv. Dimitrija. Na istom mjestu postavljena je izložba radova učenika Srednje škole Isiodra Kršnjavog iz Našica pod nazivom "Tabulae Cartamae".
Kako bi nešto više saznali o samoj ideji projekta razgovarali smo s organizatoricom Sandrom Anić.
Povijesni kontekst u arheološkim nalazima
Za početak reci nam nešto malo o sebi i kako si došla na ideju projekta?
Moje ime je Sandra Anić, studentica sam 1. godine diplomskog studija arheologije na Sveučilištu u Zadru. Ideja za ovaj projekt došla je nakon što sam u jednoj međunarodnoj ljetnoj školi u Ohridu (International Summer School "Understanding Byzantium in the Balkans") imala priliku sudjelovati u interaktivnim radionicama čitanja povijesnih izvora koje su bile u sklopu programa same škole. Ovakav način stvaranja povijesnog konteksta u koje se uklapaju arheološki nalazi predstavljao mi je zanimljiv zabavno-edukativni koncept učenja te sam pomislila da bi bilo zgodno i svojim kolegama s Odjela organizirati nešto slično. Zajedničkim snagama kolega Petar Ćurčić i ja osmislili smo koncept ovog našeg projekta i lagano krenuli u realizaciju uz punu podršku Odjela.
Što sve obuhvaća projekt?
Dio o epigrafskim spomenicima antike biti će obuhvaćen predavanjima mlade nade našeg Odjela za arheologiju, Nikole Cesarika, mag. arheol. Gospodin Frane Šunić, restaurator Arheološkog muzeja u Zadru pristao je pokazati studentima kako su se natpisi u kamenu izrađivali kroz jednu interaktivnu klesarsku radionicu, a svima im ovom prilikom srdačno zahvaljujem na volji i spremnosti za suradnjom.
Je li bilo teško realizirati ideju?
Sama realizacija bila je teška koliko je teško organizirati bilo što s glavom i repom, ali zajedničkim snagama i podrškom naših profesora s Odjela za arheologiju uspjeli smo u toj ideji te se nadamo da će studenti pokazati interes i u velikom broju podržati ovaj naš projektić, koji je ove godine skroman, a za buduće godine nadamo se ponoviti ga, te proširiti sam progam na više dana i dodatno obogatiti sadržaj.
Planira se i neka izložba, možeš nam nešto reći o tome?
Pa radi se o izložbi voštanih pločica i svitaka koje su izradili učenici 1. i 2. razreda Srednje škole Isidora Kršnjavoga pod vodstvom njihovog nastavnika latinskog jezika, g. Anđelka Cvijetovića. Gospodin Anđelko rodio se i školovao u Zadru, za koji ga vežu lijepe uspomene, a čuvši za naše projekte poput Antičkih dana u sklopu kojeg su se godinama održavale i Bakanalije, kontaktirao me sa željom za suradnjom s našim Sveučilištem te je ova izložba rezultat suradnje koju smo ostvarili. Njihovi radovi dodatno su obogatili naš program, a mogu poslužiti i kao primjer našim studentima kako se s malo kreativnosti može oživjeti povijest.
Puno ti hvala na vremenu, imaš neku poruku za kraj?