Profesor s FER-a komentirao utjecaj Chat GPT-a: „Gubimo priliku usvajanja nekih vještina, obrazovni sustav mora napraviti prilagodbu“
Profesor zapravo ne vidi problem primjene AI-ja u obrazovanju, ali naglašava da će isti dovesti do promjena u obrazovnom sustavu kakvog danas poznajemo.
Profesor zapravo ne vidi problem primjene AI-ja u obrazovanju, ali naglašava da će isti dovesti do promjena u obrazovnom sustavu kakvog danas poznajemo.
Umjetna inteligencija na velika vrata ulazi u obrazovni sustav. Ranije smo pisali o utjecaju Chat GPT-a na akademsku čestitost, a nedavno smo saznali da spomenuti sustav ima sposobnost riješiti maturu, ali i napisati esej koji po kriterijima ocjenjivača bez problema dobiva prolaznu ocjenu.
Uz pomoć Chat GPT-a, teoretski, studenti mogu napisati i diplomski rad, a manji eseji i seminarski radovi ne predstavljaju mu nikakav problem.
Kako je za tportal pojasnio Jan Šnajder, profesor s Fakulteta elektrotehnike i računarstava, ChatGPT može umjesto nas napisati esej, no ako eseje ne pišemo sami, nećemo usvojiti ni vježbati vještinu pisanja ekspozitornog teksta, čitanja radova, istraživanja literature, pisanja na računalu.
Profesor zapravo ne vidi problem primjene AI-ja u obrazovanju, ali naglašava da će isti dovesti do promjena u obrazovnom sustavu kakvog danas poznajemo.Ako tu vještinu potpuno delegiramo na AI, gubimo priliku usvajanja i vježbanja niza vještina koje su instrumentalne za mnoge druge zadatke koje obavljamo. Tako bismo zaključili da, premda u nekim situacijama ima smisla koristiti ChatGPT za pisanje teksta, treba inzistirati na usvajanju tih vještina, a obrazovni sustavi će se morati prilagoditi kako bi osigurali da se to doista događa - pojasnio je Šnajder.
Istovremeno – a tu je dobro da se promjena događa sporo – obrazovni sustavi polako će se prilagoditi i napraviti svojevrsnu 'trijažu kognitivnih vještina' kako bi se podučavale one koje su potrebne u eri AI-ja. Na putu do toga otvaraju se već sada fantastične mogućnosti primjene AI-ja u podučavanju, kako u okviru institucionaliziranih sustava, tako i u samoučenju, i bila bi velika šteta ne iskoristiti te mogućnosti - rekao je za tportal Jan Šnajder.