LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Školska reforma

Povratak na staro: laptope i aplikacije zamijenit će knjige i udžbenici

Potpuni prelazak na tehnologiju u školstvu pokazao je svoje nedostatke.

Potpuni prelazak na tehnologiju u školstvu pokazao je svoje nedostatke.

Knjige, udžbenici i samostalno čitanje –  to su noviteti za učenike 4. razreda osnovne škole Lövestad u Sjöbou, malom gradu u južnoj Švedskoj. Do takvog preokreta došlo je zbog nedostataka koje je pokazala primjena tehnologije u školstvu, piše Jutarnji.
 

Nedostatci tehnologije u školstvu


Jedna od učiteljica, Jeanette Wiberg, kao nedostatke korištenja digitalnim nastavnim sredstvima istaknula je smanjenu brzinu čitanja, siromašniji rječnik i lošije razumijevanje pročitanog. No, to bi se trebalo unaprijediti povratkom udžbenika nakon njihova izbivanja od gotovo četiri godine.
 

„Ima više opisa. To nismo imali na laptopu. Ali sad moram sama pročitati, to je malo teže. Ranije mi je kompjuter čitao zadatke naglas“, prenosi Deutsche Welle prema Jutarnjem.


Učenici osnovnih škola u Švedskoj već se godinama služe tehnologijom na nastavi te su same vlasti prije pet godina u nacionalnim smjernicama preporučile upotrebu digitalnih nastavnih sredstava – laptopa, aplikacija i sl. umjesto udžbenika.

Švedska ima liberaliziran školski sustav, odnosno postoje privatne i državne škole, a pristup se digitalnoj nastavi razlikuje ovisno o školi i nastavnicima. Ipak, švedska vlada ove je godine uložila 60 milijuna eura za povratak knjiga.
 

Kombinacija digitalnog i tradicionalnog 


Potrebu za čitanjem knjiga prepoznala je i ministrica obrazovanja Lotta Edholm.
 

„Problem s digitalizacijom je što je većim dijelom nametnuta odozgo. Prosvjetni radnici su bili protiv, ali su imali osjećaj da ih nitko nije slušao. Digitalna nastavna sredstva su za stariju djecu. Znamo da, prema istraživanjima mozga, mala djeca uopće ne bi trebala dolaziti u kontakt s ekranima“, rekla je napomenuvši da su roditelji također složni za povratak knjiga.


Nastavnica Jeanette Wiberg zaključila je da kombinacija digitalnih nastavnih sredstava i klasičnih knjiga zvuči kao najbolje rješenje.

FOTO: CANVA, ILUSTRACIJA