LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Simpozij „Mediji na drukčiji način”

Postoji li potreba za integracijom svih medijskih i komunikoloških studija Sveučilišta?

Simpozij „Komunikologija u praksi” desetu je godinu zaredom okupio domaće stručnjake u području komunikologije, novinarstva i odnosa s javnošću, a poruke koje su dominirale simpozijem bile su poticanje studenata na aktivan rad u struci tijekom studija, ali i zanimljiv poziv akademske zajednice na integriranje medijskih i komunikoloških studija.

Simpozij „Komunikologija u praksi” desetu je godinu zaredom okupio domaće stručnjake u području komunikologije, novinarstva i odnosa s javnošću, a poruke koje su dominirale simpozijem bile su poticanje studenata na aktivan rad u struci tijekom studija, ali i zanimljiv poziv akademske zajednice na integriranje medijskih i komunikoloških studija.

Povodom Svjetskog dana slobode medija 3. svibnja održao se simpozij Komunikologija u praksi: Mediji na drukčiji način u zgradi Hrvatskih studija. Zasluge za organiziranje jubilarnog 10. simpozija idu samim studentima Hrvatskih studija iz udruge Komuna koji su uspješno organizirali set kvalitetnih poučnih predavanja relevantnih za sve mlade zainteresirane za ostvarivanje karijere u medijima. Tako smo u publici mogli pronaći ne samo studente Hrvatskih studija, već i Fakulteta političkih znanosti, Edwarda Bernaysa te Hrvatskog katoličkog sveučilišta.

Nakon što nas je Sebastijan Ivasović, diplomirani komunikolog, kroz predavanje o navikama korištenja pametnih telefona u socijalnoj interakciji upozorio na posljedice učestalog korištenja mobitela poput povećanja razine stresa i rastućeg straha od propuštanja društvenih aktualnosti, Ana Malbaša, novinarka s istraživačkog tjednika Provjereno, naučila nas je osnovama istraživačkog novinarstva. Pritom je posebno interesantno bilo slušati primjere poput reportaže o predatorima u srednjim školama jer se i sama našla na njihovoj meti. Osim toga, riječ je o novinarki koja je prva ekskluzivno objavila skicu nesreće koju je nacrtao Tomislav Horvatinčić u očigledno svjesnom stanju nakon što je gliserom usmrtio dvoje Talijana na Jadranu. Podsjećamo, Horvatinčić je u ovom slučaju na sudu dobio oslobađajuću presudu zahvaljujući sinkopi, navodnoj bolesti od koje pati, a koja uzrokuje gubitak svijesti.

Panel-rasprava Sloboda govora u medijskom prostoru; Foto: Stela Mutavdžija
 
Gdje su granice slobode govora u medijskom prostoru u moderno vrijeme i je li satira samo paravan za govor mržnje?

Kroz panel-raspravu o slobodi govora u medijskom prostoru novinarka i predsjednica Vijeća za elektroničke medije Anita Malenica ukazala je na promjene u medijima uzrokovane činjenicom da su novinari postali podložni potrebi za zaradom zbog čega novinarski posao postaje roba koju oglašivač prodaje. Pritom novinar ne smije povrijediti oglašivača, primjerice reći da je gorivo na crpkama nekvalitetno, zato što bi medijska kuća izgubila financijsku potporu.

No, Renato Ivanuš, glavni urednik dnevnika 24 sata, naglašava da novinari ni danas nisu imuni na političku cenzuru. Ipak, zanimalo nas je kako Ivanuš komentira senzacionalizam u vlastitim novinama, na što nam je objasnio kako su upravo sadržaji tabloida najtražniji, a da u njih, kako navodi, ide sve ono što se komentira u birtiji zbog čega se oni u svom radu prilagođavaju potražnji.

Pridružite se radionicama o EU za mlade novinare s mogućnošću nastavka obuke u Bruxellesu


– No važno je imati svijest o snazi vlastitog utjecaja kao novinara, zbog čega je potrebno ipak djelovati na pozitivno utjecanje na ljude!

Urednik News Bara Borna Sor, kako naglašava – satiričar, a ne novinar – objasnio je da satira u medijskom prostoru ne predstavlja lažne vijesti, već satiriziranje korupcije i onoga što je već ranije izneseno u medijima kao stvarna činjenica koja je poznata gledateljima. Na zanimljivo pitanje o tome je li satira samo paravan za govor mržnje budući da ovakav oblik stvaralaštva izlazi iz emocije, Sor je rekao da to ovisi prvenstveno o samom satiričaru koji samostalno odlučuje hoće li biti fer ili ne.

Dvije strane karijere u PR-u – od dinamike i različitosti do stresne svakodnevice

Enea Hasukić i Maja Vratarić iz Grizli komunikacija podijelile su svoje iskustvo u radu u PR agenciji. Pritom su studentima dale do znanja da je za rad u komunikacijama ključno biti spreman na visoku razinu stresa uzrokovanu činjenicom da ni jedan dan PR-a nije isti. No, upravo je ta karakteristika ono što čini ovaj posao toliko privlačnim, stoga PR-ovke pozivaju sve studente da se usude i pošalju molbu i životopis na mail potencijalnim poslodavcima koji najčešće više cijene motivaciju za učenjem nego već stečeno znanje kandidata.

Ostvarivanje karijere u Europskoj uniji zahvaljujući pametnom ulaganju vremena tijekom studija

Studente s ambicijama za ostvarivanjem karijere u političkom novinarstvu ili komunikacijama posebno je zainteresirala Jasmina Černeka, asistentica hrvatskog zastupnika Ivana Jakovčića u parlamentu EU-a, koja je ukazala studentima na važnost pametnog ulaganja vremena tijekom studija.

– Ključ uspjeha u karijeri jest početi na vrijeme s aktivnostima i poslovima. Na sve ponude koje vam se ukažu u vrijeme studija odgovorite sa ZAŠTO NE?!

Panel-rasprava Kvaliteta fakultetskog obrazovanja: komunikologija, novinarstvo i odnosi s javnošću; Foto: Stela Mutavdžija
 
Manjkavosti hrvatskog obrazovnog sustava u područjima komunikologije, novinarstva i odnosa s javnošću

Završni je panel pod vodstvom cijenjenog hrvatskog novinara Gorana Rotima donio razmatranja i evaluaciju mogućnosti koje hrvatski obrazovni sustav nudi kada govorimo o kvaliteti fakultetskog obrazovanja u komunikologiji, novinarstvu i odnosima s javnošću. Iako su raspravom predstavnika s Hrvatskih studija, Edwarda Bernaysa, Hrvatskog katoličkog sveučilišta i Fakulteta političkih znanosti dominirale poruke optimizma po pitanju razvitka studija o medijima, profesorica s Fakulteta političkih znanosti Tena Perišin pozvala je na integraciju medijskih i komunikoloških fakulteta Sveučilišta s ciljem stvaranja kvalitetne sveobuhvatne ustanove koja će poboljšati kvalitetu obrazovanja budućih novinara, pa i komunikologa te PR-ovaca.

Naposljetku, kao konkretnu poruku cijelog simpozija izdvojit ću jednu izjavu Jasmine Černeke koja nam je poručila: When you are young, work to learn, not to earn!

FOTO: STELA MUTAVDŽIJA