LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Važnost inkluzivnog odgoja

Opremljeni inkluzivni kabineti na pet visokih učilišta

U inkluzivnim kabinetima godišnje će se educirati 1.500 odgojitelja i 1.500 učitelja razredne nastave, što predstavlja izniman doprinos za sve buduće generacije djece u Hrvatskoj.

U inkluzivnim kabinetima godišnje će se educirati 1.500 odgojitelja i 1.500 učitelja razredne nastave, što predstavlja izniman doprinos za sve buduće generacije djece u Hrvatskoj.

Jučer je na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu predstavljen novo-opremljen inkluzivni kabinet u kojem će studenti usvajati suvremene inkluzivne metode za budući rad s djecom rane i predškolske dobi. Zahvaljujući donaciji od 350.000 kuna tvrtke Kaufland Hrvatska k.d. UNICEF je opremio 5 inkluzivnih kabineta na visokim učilištima u Zagrebu, Splitu, Osijeku, Puli i Rijeci.

Ovom su inicijativom Kaufland i UNICEF, u suradnji s viskom učilištima, podržali unaprjeđenje kvalitete odgoja i obrazovanja sve djece, a posebno djece s teškoćama u razvoju, djece s problemima u ponašanju i djece pripadnika romske nacionalne manjine. U inkluzivnim kabinetima godišnje će se educirati 1.500 odgojitelja i 1.500 učitelja razredne nastave, što predstavlja izniman doprinos za sve buduće generacije djece u Hrvatskoj.

U sklopu programa Unaprjeđivanje inkluzivnosti inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi kojeg UNICEF provodi u suradnji s Učiteljskim fakultetom u Zagrebu i još 4 visoka učilišta, provedena je i Analiza inkluzivnosti studijskih programa. Analiza je, između ostaloga, pokazala da postojeće učionice u kojima se obrazuju odgojitelji i nastavnici ne podržavaju u potpunosti inovativne nastavne metode koje vode boljim obrazovnim ishodima, razvoju i integraciji djece s teškoćama u razvoju i drugih skupina djece suočene s raznim izazovima u uključivanju u obrazovanje. Stoga je UNICEF, zahvaljujući podršci tvrtke Kaufland Hrvatska k.d., opremio kabinete za inkluzivnu pedagogiju na Učiteljskim fakultetima Sveučilišta u Zagrebu i Rijeci, Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu te Fakultetima za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli.

O važnosti inkluzivnog obrazovanja, Tomislav Paljak, državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, je rekao:

– Kvalitetno obrazovanje za svakog učenika preduvjet je ravnopravnom uključivanju u društvo i aktivnom sudjelovanju u europskom okružju u kojem živimo. Stoga ne može postojati uspješan odgojno-obrazovni sustav koji ne prepoznaje rješavanje pitanja inkluzivnog obrazovanja za sve. Kako bi kvalitetan inkluzivni odgoj i obrazovanje bio osiguran neophodne su brojne pretpostavke. Jedna od najvažnijih jest nastavnik. I zato Ministarstvo znanosti i obrazovanja podupire sve aktivnosti i inicijative u okviru programa Unaprjeđivanje inkluzivnosti inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi.

Inkluzivni kabineti sadrže didaktičku i pedagošku opremu i pomagala, osnovnu opremu za senzornu integraciju (kao što su taktilni zid, senzorni set za stimulaciju njuha i vidnih osjetila, set za disleksiju, senzorne lopte, taktilni diskovi i svijetleće led ploče), namještaj te softver za tehnologiju za potpomognutu komunikaciju (asistivnu tehnologiju) koji budućim odgojno-obrazovnim stručnjacima omogućavaju praktičnu nastavu i učenje inovativnih nastavnih metoda za rad s djecom i inkluzivno obrazovanje.

– Visoko obrazovanje važno je društveno dobro i nezamjenjiv resurs koji, kada je temeljen na načelima izvrsnosti i visokih standarda kvalitete, bitno doprinosi odgajanju generacija koje će promovirati i živjeti inkluzivne vrijednosti. Opremanje kabineta za inkluzivnu i inovativnu pedagogiju važan je korak u širenju mogućnosti inkluzivnog iskustva učenja kao preduvjeta razvoja kompetencija naših studenata za inkluzivno obrazovanje – izjavio je prof. dr. sc. Siniša Opić, dekan Učiteljskog fakulteta u Zagrebu i zahvalio se u osobno ime i u ime dekana svih uključenih fakulteta na suradnji i donaciji.

FOTO: PRESS