(Ne)povezane državne institucije i tijela javne uprave na štetu studenata
Pri prijavi za stipendiju Grada Osijeka, studentici nije priznata potvrda o prebivalištu izvađena preko sustava eGrađani, već je po potvrdu morala otići fizički u policijsku upravu.
Pri prijavi za stipendiju Grada Osijeka, studentici nije priznata potvrda o prebivalištu izvađena preko sustava eGrađani, već je po potvrdu morala otići fizički u policijsku upravu.
U rujnu ove godine Grad Osijek raspisao je natječaj za dodjelu stipendija darovitim učenicima i studentima te onima koji se školuju za deficitarna zanimanja. Među dokumentacijom koju je potrebno priložiti uz prijavu za natječaj bila je i originalna potvrda o prebivalištu iz MUP-a. Jedna od studentica koja se prijavljivala za stipendiju svoju potvrdu podigla je preko sustava eGrađani, nastalog kako bi se modernizirala, pojednostavila i ubrzala komunikacija građana i javne uprave te povećala transparentnost javnog sektora u pružanju javnih usluga.
Potvrda izvađena preko sustava eGrađani ima elektronički pečat koji je kreiran certifikatom MUP-a i ima valjanost originala, a sve informacije o točnosti dokumenta moguće je provjeriti i online pa se studentica nemalo iznenadila kada su joj pri predaji dokumenata rekli kako „je potrebna original potvrda iz MUP-a, a ne ova koju je ona priložila“. Nakon rasprave o valjanosti potvrde, studentica je bila primorana fizički otići do PU Osječko-baranjske i čekati gotovo sat vremena kako bi dobila traženu potvrdu.
– Znam iz prijašnjeg iskustva da je u policiji uvijek gužva i nije mi se dalo čekati u redu kako bih podigla potvrdu pa mi je super došlo to što je MUP svoje usluge uveo u sustav eGrađani. Dobro pa sam papire predala osobno pa su mi odmah rekli da ne može ta potvrda jer da sam ih poslala poštom, pretpostavljam da bi mi odbili prijavu. Nije mi jasno zašto svi kompliciraju stvari kad može biti jednostavno i brzo. Nadam se da će se uskoro stvari promijeniti i da ćemo moći bar vaditi sve dokumente online, ako ih već ne možemo tako i predavati. – rekla nam je studentica.
Nakon našeg upita, iz Grada su priznali pogrešku i odlučili kako će se od iduće godine priznavati svi dokumenti sa sustava eGrađani. Ova priča, iako ima pozitivan epilog, nije izolirani slučaj. U nekim državnim instutucijama i javnim službama još se ne priznaju dokumenti dobiveni online i/ili službenici ne znaju za njih i ne vjeruju u njihovu vjerodostojnost pa uspješnost prijave ovisi o „teti na šalteru“. Uz sve pomake na bolje i modernizaciju koju donosi uvođenje ovakvih promjena na području javne uprave i prikupljanja dokumentacije, potrebno je poraditi i na usavršavanju stručnog kadra i zaposlenika koji će teorijske zamisli provesti u praksi.
Podsjetimo, prije mjesec dana na Globalnom summitu inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast u Mexico Cityju, projekt eGrađani osvojio je prvo mjesto u Europi na području „Otvorena vlast za unapređenje javnih usluga“.