LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
EduCentar istraživanje

Najveća je mana starog sustava previše učenja napamet

Nedostatak praktičnog rada tijekom školovanja ističe 20% ispitanika.

Nedostatak praktičnog rada tijekom školovanja ističe 20% ispitanika.

U siječnju ove godine započeli su pregovori o reformi školstva.

Moguće novosti su obavezna devetogodišnja osnovna škola, potpuno novi način usvajanja znanja s više kritičkog i logičkog razmišljanja, autonomija nastavnika u kreiranju nastavnog sata te promjene u ocjenjivanju, što znači da će, osim brojčanih (od 1 do 5), biti i opisnih ocjena.

Portal EduCentar istražio je više od 320 ispitanika te je saznao koje su najveće boljke starog sustava obrazovanja, odnosno što bi prvenstveno i obavezno promijenili.

46 % ispitanika ističe da je najveća mana starog sustava previše učenja napamet bez poticanja kreativnog razmišljanja.

– Današnja djeca se sve manje snalaze u realnim situacijama. Svrha školovanja, pogotovo onoga srednjoškolskog i fakultetskog, morala bi biti snalaženje u svakodnevnim poslovnim aktivnostima i brzo uključivanje na tržište rada bez gubitka za poslodavce. – objašnjava jedan od ispitanika. Drugi se nadovezao: – Nedostaju sloboda izražavanja i razmišljanje van okvira.

30 % ispitanika tvrdi da je glavni problem previše gradiva koje nije primjenjivo u praksi. Ispitanici kažu da se fokusiranjem na nebitne informacije gubi fokus s onih bitnih za život.

Nedostatak praktičnog rada tijekom školovanja ističe 20% ispitanika.

– Danas sve manje ljudi može učiniti nešto svojim rukama, a obrazovanje obrtnika se ne vrednuje. Iz obrtničkih škola izlaze ljudi bez ljubavi prema poslu za koji su se školovali i bez volje za usavršavanjem i razvijanjem kreativnosti. – komentar je jednog ispitanika.

Također, ispitanici su svjesni da zbog nedostatka praktičnih vještina teško pronalaze posao:

Intervju s rektorom Sveučilišta u Zadru: spoj tradicije i inovacije u suvremenom obrazovanju


 – Postoje škole za koje posao uopće ne postoji jer je program nastave loše ustrojen.

Svega 4 % ispitanika bi najprije mijenjalo sustav ocjenjivanja.

 – Problem nije u ocjenama, nego u subjektivnom načinu ocjenjivanja. – komentira jedan ispitanik.

IZVOR: EDUCENTAR
FOTO: UNIZG