LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
LjTZ 2015.

Ljetna tvornica znanosti traži studente mentore!

Kroz LJTZ, mentori imaju priliku svoje ideje i projekte, znanje i iskustvo približiti djeci.

Kroz LJTZ, mentori imaju priliku svoje ideje i projekte, znanje i iskustvo približiti djeci.

Ljetna Tvornica Znanosti skup je znanstveno-edukacijskih radionica, u trajanju od tjedan ljetnih dana, namijenjena djeci i mladima u dobi od 10 do 18 godina. Programi radionica LJTZ temelje se na dovođenju djece u izravni kontakt sa znanstvenim problemom te ih potiču na samostalno, kreativno i originalno rješavanje.

Na ovaj se način potiče razvoj dječjih intelektualnih potencijala te inovativnog i kritičkog načina razmišljanja. Uz to, razvija se volja za istraživanjem i shvaćanje važnosti timskog rada, komunikacije i razmjene informacija.  

Sudionici radionica imaju priliku upoznati se ne samo sa znanošću kao procesom, već i sa znanstvenikom kao osobom, baš kao što su i oni sami. Kroz igru, eksperimente i modele koje sami provode i konstruiraju, upoznaju svijet koji ih okružuje od njegovih najosnovnijih dijelova do kompleksniji fenomena, kao i prirodne zakone koji se kriju iza procesa u prirodi.

Ove će se godine održati deveti LjTZ, a radionice će se izvoditi od 19.-25. srpnja 2015. u Samoboru i Čakovcu, te od 27. srpnja do 2. kolovoza 2015. u Splitu. Planira se da će sudjelovati oko 160 sudionika na radionicama koje vodi 60 mentora.

Traži se „Neradnik godine”: prijavite se i pokažite kako studenti mogu postići rezultate uz minimalan trud!


Tim je povodom otvoren natječaj za mentore za Ljetnu tvornicu znanosti! Sve što trebate je dobra volja i želja da sudjelujete, a sve će se ideje razraditi u koraku.

Prijaviti se možete na stranici Tvornice znanosti, a za sva pitanja ekipa iz LjTZ-a vam stoji na raspolaganju.

Mentori radionica ste upravo vi - studenti prirodnih, tehničkih i društvenih znanosti, matematike i informatike, mladi znanstvenici koji se bave istraživanjem ili popularizacijom znanosti, koji vole znanost. Kroz LJTZ imate priliku svoje ideje i projekte, znanje i iskustvo približiti djeci.

Mladi istraživači i umjetnici, prijavite se za Godišnju nagradu koja uključuje povelju i novčani iznos


LjTZ 2014

Kako LjTZ funkcionira?

Same aktivnosti osmišljavaju studenti, nastavnici i mladi znanstvenici koji rade kao mentori na radionicama. LjTZ tako u potpunosti organiziraju studenti i mladi stručnjaci, kroz mrežu institucija koje pružaju organizacijsku pomoć. Glavni partner za Split je Mediteranski institut za istraživanje života (MedILS), dok su partneri za druge radionice Institut za sinergiju znanosti i društva (S3I, Čakovec), Klub samoborskih studenata (KSS, Samobor) te Prirodoslovno-matematička udruga studenata PRIMUS.

Kroz LJTZ, mentori imaju priliku svoje ideje i projekte, znanje i iskustvo približiti djeci. Također, imaju priliku unaprijediti svoje vještine komuniciranja znanosti sa javnošću, vještine podučavanja i metodike, rada sa djecom, kao i organizacijske vještine. U cilju što kvalitetnije pripreme radionica organizirani su i nizovi aktivnosti vezanih uz edukaciju mentora, te pomoć starijih i iskusnijih kolega.

Raspisan je natječaj za poziciju suradnika na UNICEF-ovom projektu podrške Ministarstvu zdravstva


- Smatramo da možemo barem malo utjecati na društvo i njegov stav o znanosti. Nadamo se da sva djeca koja prođu kroz projekt dobiju drugačiji pogled na znanost od onoga koji se često daje u školama (da je znanost dosadna i teška) te da će jednoga dana, ako i ne budu radili u znanstvenim poljima, imati razvijen senzibilitet za to područje.

S druge strane, stvaranje modernog, globalno konkurentnog gospodarstva zahtijeva primjenu naprednih tehnologija i vlastitih inovacija. Temelj takvog razvoja je fleksibilna i inovativna radna snaga, sposobna za stjecanje novih znanja tokom čitavog života, te time i sposobna prilagoditi se brzim promjenama u poslovnom okruženju. Vještine samostalnog učenja, sklonosti inovacijama i temeljna praktična predznanja moraju se steći već kroz osnovno i srednje obrazovanje, jer se ulaskom u odraslu dob teško mogu naknadno efikasno razviti, poručuju iz Tvornice znanosti.

FOTO: LJTZ