Hrvati pri vrhu EU-a po aktivnosti zaposlenika, ali samo četvrtina vidi priliku u poduzetništvu
Mikrofone će u ruke dobiti Lea Brezar (Superbrands Hrvatska i Slovenija), Ante Gustin (Nextbike), Maja Mustač (Institut za stručno usavršavanje mladih) i Darko Gebaei (Agrivi), a rasprava je zakazana za subotu u 14:30.
Mikrofone će u ruke dobiti Lea Brezar (Superbrands Hrvatska i Slovenija), Ante Gustin (Nextbike), Maja Mustač (Institut za stručno usavršavanje mladih) i Darko Gebaei (Agrivi), a rasprava je zakazana za subotu u 14:30.
Hrvatska je poznata po vrlo povoljnoj klimi. Iako se stalno žalimo na hladnoću tijekom zime, ona zapravo nije toliko strašna u usporedbi s onim malo sjevernijim područjem. Ljetne su vrućine velike, ali dovoljno privlačne da obala Jadrana postane jedno od najpoželjnijih mjesta za ljetovanje na svijetu.
Za razliku od geografske, poduzetnička klima u Hrvatskoj na prvi pogled donosi više oblaka nego sunca. Poražavajuće su statistike koje su donijela nedavna istraživanja. Istraživanje Ekonomskog instituta objavljeno krajem prošle godine pokazuje da se gotovo 77 posto studenata u Hrvatskoj slaže s tvrdnjom kako zakonska regulacija otežava poslovanje poduzeća u zemlji, a njih čak 35 posto ne slaže se s tvrdnjom da poduzetnici imaju pozitivan imidž u društvu.
Najveće svjetsko istraživanje poduzetništva, Global Entrepreneurship Monitor, za 2016. godinu pokazalo je da je Hrvatska pri vrhu Europske unije po iskazanim poduzetničkim namjerama, odnosno aktivnosti zaposlenika, ali je percepcija o prilikama ispod prosjeka EU-a. Svega 25 posto odraslih stanovnika vidi priliku, a to je nedovoljno da se Hrvatska odlijepi od začelja Europske unije. Za razliku od Hrvatske, jedna trećina odraslih stanovnika u EU-u vidi priliku, što govori o velikoj razlici u potencijalu koji određuje poduzetnički kapacitet zemlje.
Legendarni sportski televizijski komentator Drago Ćosić jednom je prilikom rekao da je statistika kao bikini – otkriva puno, no najčešće sakrije ono najbitnije. Unatoč brojkama koje ne iskazuju bajnu situaciju za hrvatske poduzetnike, u Hrvatskoj se ipak otvaraju nove tvrtke, nove se ideje pretvaraju u biznise. Na panel-raspravi na konferenciji Should I stay or should I go? raspravljat će se upravo o (ne)poduzetničkoj klimi u Hrvatskoj. Mikrofone će u ruke dobiti Lea Brezar (Superbrands Hrvatska i Slovenija), Ante Gustin (Nextbike), Maja Mustač (Institut za stručno usavršavanje mladih) i Darko Gebaei (Agrivi), a rasprava je zakazana za subotu u 14:30.
Podsjećamo, konferencija će se održati 19. i 20. svibnja u Cinestar dvorani Branimir centra u Zagrebu s početkom u 9:00. Više informacija možete doznati na službenoj stranici konferencije te službenom Facebook eventu.