LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Djelovanje u novim okolnostima

FSB Racing Team otkriva što radi u vrijeme pandemije koronavirusa

Pandemija koronavirusa utjecala je na rad FSB Racing tima, ali članovi ne dopuštaju da se taj rad potpuno prekine. Otkrili su nam kako sada funkcioniraju.

Pandemija koronavirusa utjecala je na rad FSB Racing tima, ali članovi ne dopuštaju da se taj rad potpuno prekine. Otkrili su nam kako sada funkcioniraju.

FSB Racing Team projekt je studentske udruge Hrvatska studentska asocijacija strojarskih fakulteta, koja se od 1995. godine bavi projektima iz tehničkog odnosno strojarskog područja, a ujedno i prvi hrvatski Formula Student tim, osnovan 2004. godine na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu. Pandemija koronavirusa utjecala je i na rad njegovih članova, ali oni ne dopuštaju da se taj rad potpuno prekine. Otkrili su nam kako sada funkcioniraju:

– U ovaj projekt uloženo je puno vremena i volje te su mnogi žrtvovali svoj uspjeh na fakultetu kako bi dospjeli do ovoga danas. Međutim, projekt Racing Teama mnogo je više od kvalitete samih pojedinaca, njega krasi prije svega zajedništvo i upornost. Rad na bolidu nastavlja se od kuće svakog pojedinog člana, bilo to u vidu konstruiranja dijelova, traženja sponzora za trenutni ili razvijanje novog bolida. Nažalost, nemoguće je raditi zajedno, ali tjedni sastanci podtimova i dalje se održavaju preko videopoziva, a zadatci se i dalje dodjeljuju i obavljaju. Voditelji tima posebno su se iskazali proteklih dana porukama ohrabrenja da nije sav dosadašnji posao bio uzaludan, motiviraju na rad i stavili su se na raspolaganje svima ako zatrebaju pomoć.

Većina je organizatora formalno otkazala ovogodišnja natjecanja, ali tim razmišlja o alternativama:

– Postoji šansa za alternativnim načinima održavanja natjecanja poput online obrana statičkih disciplina i online utrke, dok su on site dinamičke discipline potpuno otkazane. Zbog cijele situacije, bolid se nažalost neće stići napraviti ni predstaviti u planiranom roku. Unatoč tome, nadamo se da će pandemija uzrokovana koronavirusom što prije završiti da se možemo vratiti u garažu kako bismo dovršili sklapanje bolida i time opravdali povjerenje svih sponzora

Foto: FSB Racing Team


U nastavku donosimo opis njegova dosadašnjeg djelovanja.

Tim trenutno broji 100-tinjak članova, od čega je stalno aktivno oko 60 ljudi, s različitih sastavnica Sveučilišta u Zagrebu kao što su Fakultet strojarstva i brodogradnje, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Ekonomski fakultet, Studij dizajna, Filozofski fakultet, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, VERN', Tehničko veleučilište, Prirodoslovno-matematički fakultet, Baltazar. U dosadašnjih 16 godina postojanja izradio je sveukupno 8 bolida te se natjecao na raznim Formula Student natjecanjima. Rezultati su svake godine sve bolji, a valja naglasiti i da se preko online kvizova za 2020. godinu kvalificirao za natjecanja Formule Student u Velikoj Britaniji, Švicarskoj i Nizozemskoj.

 

Formula Student posebno je inženjersko natjecanje gdje timovi mladih inženjera iz cijelog svijeta koncipiraju, konstruiraju te izrađuju trkaći bolid jednosjed unutar ograničenja strogog pravilnika i natječu se u raznim disciplinama. Sastoji se od dva dijela, statičkih i dinamičkih disciplina.

 

U statičke discipline ubrajaju se predstavljanje konstrukcijskih rješenja sucima i njihovo opravdavanje, predstavljanje financijskog izvještaja i troškovnika cijelog bolida kao i razvijenog modela poslovnog plana. Uzbudljiviji su i napetiji dio natjecanja dinamičke discipline u kojima se provjerava ubrzanje bolida, zatim kvaliteta upravljanja i ovjesa u vožnji tzv. osmica, autocross utrka u kojoj auto vozi kroz brojne zavoje, uzbrdice, šikane, a ponekad i mokre dijelove staze. Komponenta natjecanja koja nosi najveću težinu jest vožnja endurance utrke u kojoj se testira bolid kao cjelina – potrebno je prijeći 22 km bez gašenja bolida s jednom izmjenom vozača.

 

Bolidi FSB Racing Teama koji su do sada napravljeni tradicionalno nose imena hrvatskih autohtonih životinjskih vrsta. Redom su to Kuna, Ris, Likos (vuk), Arctos (medvjed), ArctosR, Strix (sova), StrixR, Vulpes (lisica), a ovogodišnji bolid nosi naziv VulpesR. Dosad su razvijene izvrsne ideje i rješenja, a također su napisani i brojni završni te diplomski radovi vezani uz bilo koji dio bolida ili tima. Važno je napomenuti kako je s bolidom ArctosR 2014. godine u Silverstoneu u UK-u postigao najbolji rezultat u povijesti tima – 10. mjesto među 97 timova koji su se natjecali!

 

Tim je podijeljen na podtimove za aerodinamiku, šasiju, mehanički pogon, ovjes i upravljanje, motor i hlađenje, dinamiku vozila, upravljačke sustave, proizvodnju i kompozite, električni pogon, ergonomiju, dizajn i marketing. Održavaju se tjedni sastanci za cijeli tim te za svaki podtim posebno na kojima se raspravlja o tome što je napravljeno, što treba napraviti i ima li kakvih poteškoća i zastoja u razvoju bolida. Svaki član izvršava svoje zadatke. Full time članovi odgovorni su za razvoj ključnih komponenata bolida, imaju iskustvo iza sebe te su nešto stariji i dovoljno opremljeni inženjerskim znanjem kako bi izvršili svoj zadatak unutar vremenskog roka od tjedan dana između sastanaka. Mlađi članovi dobivaju manje zadatke i više vremena kako bi ih izvršili te su tu da mnogo nauče od full time članova i aktivno koriste nova znanja kada starije generacije završe studij.

FOTO: FSB RACING TEAM