"Bitno je ustrajati u svojoj ideji i nastojati što kvalitetnije odraditi zadatak koji ste si postavili"
Ususret prijavi za ovogodišnje Rektorove nagrade, razgovarali smo s prošlogodišnjim dobitnicima, Petrom Mesarić i Karlom Horvatom. Saznajte što su istraživali, koje savjete imaju za vas te kako je njihov rad promijenio naše društvo.
Ususret prijavi za ovogodišnje Rektorove nagrade, razgovarali smo s prošlogodišnjim dobitnicima, Petrom Mesarić i Karlom Horvatom. Saznajte što su istraživali, koje savjete imaju za vas te kako je njihov rad promijenio naše društvo.
U Hrvatskoj je već dobro poznat fenomen i problem odljeva mozgova i odlazak mladih, obrazovanih ljudi u inozemstvo. Tako smo, uoči natječaja za dodjelu Rektorove nagrade, razgovarali s prošlim dobitnicima Petrom Mesarić i Karlom Horvatom, studentima Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, čija je tema rada bila Neke sociodemografske odrednice nasilja među učenicama.
Nadamo se da će vas njihova mišljenja, stajališta i poruke potaknuti da budete ustrajni kao dio kvalitetne i obrazovane radne snage, kako smatraju dobitnici, te da će vas ovaj intervju motivirati da prijavite svoj rad na natječaj za Rektorovu nagradu i tako za svoj trud i znanje dobijete zasluženu potvrdu.
Što ste istraživali?
Tema rada bila je Neke sociodemografske odrednice nasilja među učenicima. Istraživanje se temeljilo na anketiranju 540 učenika osnovnih i srednjih škola na području Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Međimurske županije. Kako smo mi ipak geografi, dobivene rezultate usporedili smo s rezultatima drugih istraživanja o nasilju među učenicima diljem svijeta, uzimajući u obzir stupanj razvijenosti zemalja.
Zašto nam je to korisno?
Prema dobivenim rezultatima, nasilje među učenicima u Hrvatskoj česta je pojava, što smo i pretpostavili prije provođenja istraživanja. Također, na temelju navedenih rezultata i proučavane literature na tu temu, zaključeno je da je nasilje među učenicima globalni fenomen koji se pojavljuje u svim državama i društvima, ali ne istim intenzitetom. S obzirom na stupanj razvijenosti Hrvatske, ta je stopa visoka i zabrinjavajuća. Dakle, ovim radom potvrđeno je da smo, iako se često stavljamo uz bok visokorazvijenim zemljama, prema nasilju među učenicima i na neki način toleriranju tog nasilja, daleko od razvijenog društva.
Koji vam je dio u istraživanju, odnosno pisanju rada, bio najteži?
Nije bilo najtežeg dijela. Svaki dio istraživanja, obrade podataka i konačnoga pisanja rada obuhvaća teže i lakše poslove. Bitno je ustrajati u svojoj ideji i nastojati što kvalitetnije odraditi zadatak koji ste si postavili.
Koji su vam planovi za budućnost, planirate li ostati u Hrvatskoj?
Oboje bismo voljeli naći posao u struci i ostati u Hrvatskoj. Smatramo da je za razvoj naše zemlje potrebna kvalitetna i obrazovana radna snaga, koje u Hrvatskoj, budući da imamo dobre fakultete, ima.
Koja biste rješenja predložili u problematici nasilja među učenicima?
Nasilje među učenicima kompleksan je problem kojemu se ne pristupa dovoljno ozbiljno. Nažalost, kod nas je uobičajeno da djeca svađe i međusobne nesuglasice riješe fizičkim obračunom i uvredama. Na takvo nasilje često nitko neće reagirati jer se smatra normalnim u odrastanju djece, a kada dođe do ozbiljnijih slučajeva, društvo je zaprepašteno. Stoga smatramo da za rješavanje problema nasilja među učenicima treba povećati svijest cjelokupne zajednice o uzrocima i posljedicama nasilja među učenicima i o važnosti netolerantnog ponašanja prema nasilju.
– Mislimo da je Rektorova nagrada jedan od najvećih uspjeha koji student može ostvariti tijekom akademskog obrazovanja, što je dovoljna motivacija svim studentima da se prijave. Ako pišu neki rad i sigurni su u sebe i kvalitetu tog rada, Rektorova nagrada može biti samo potvrda vlastitog znanja i uspjeha. – istaknuli su Petra i Karlo.
Dakle, ustrajte u svome radu i ne dopustite da on prođe nezapaženo, jer vi i vaše znanje vrijedite!
Više o samim prijavama za Rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu te o rokovima za predaju radova možete saznati na poveznici.