Riječki Waterbike Team ostvario povijesni rezultat u Beču
Svake godine studenti brodograđevnih fakulteta iz čitave Europe natječu se na Međunarodnoj Waterbike Regati. Na ovogodišnjoj Regati koja se održala u Beču zapažen uspjeh ostvarili su riječki studenti.
Svake godine studenti brodograđevnih fakulteta iz čitave Europe natječu se na Međunarodnoj Waterbike Regati. Na ovogodišnjoj Regati koja se održala u Beču zapažen uspjeh ostvarili su riječki studenti.
Studenti brodogradnje, strojarstva i elektrotehnike Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, na 37. Međunarodnoj Waterbike Regati ostvarili su dosad najbolji rezultat – odlično četvrto mjesto. Na utrci održanoj protekli vikend u Beču okupilo se više od 300 studenata iz čitave Europe, a prijavljena su bila ukupno 43 broda.
Na ovom prestižnom natjecanju studenti se međusobno natječu u različitim disciplinama, isključivo u waterbikeovima koje su sami dizajnirali i izgradili. Tim Tehničkog fakulteta u Rijeci činili su Boris Tomić, Darin Majnarić, Mihovil Tomašić, Petar Topljak, Patrik Kubaska, Ljubomir Pozder, Abdulah Suljić, Theo Đuga te voditelj tima Luka Bertetić na čelu s mentorom, prof.dr.sc. Rokom Dejhallom.
– Od 2010. godine tim neprekidno sudjeluje na međunarodnim regatama i duboko vjerujem da će se ova praksa nastaviti. Sudjelovanjem na regatama promoviraju se Tehnički fakultet i Sveučilište u Rijeci, grad Rijeka, a svakako i sponzori bez kojih tim ne bi mogao funkcionirati. Naravno, studenti ujedno imaju priliku družiti se s kolegama studentima iz drugih europskih sveučilišta. – pojasnio je prof.dr.sc. Roko Dejhalla dodavši kako su u timu pretežito studenti brodogradnje, ali ima i studenata i drugih studija Tehničkog fakulteta.
Foto: Libra
Počeci Riteh Waterbike Teama datiraju u daleku 1999. godinu kada se grupa studenata brodogradnje okupila s idejom izrade vodocikla i sudjelovanja na međunarodnoj regati. Osmišljen je i izrađen vodocikl s imenom Esmeralda koji je zapravo bio kanu za plovidbu mirnim vodama. U to se vrijeme na televiziji emitirala sapunica u kojoj je glavnu ulogu imala djevojka pod tim imenom, a studentima je bila fora tako ga nazvati. U funkciji je bio otprilike tri sezone, a nakon toga su aktivnosti tima zamrle budući da su studenti diplomirali te krenuli svaki svojim životnim putem.
Ideja o obnavljanju tima pojavila se 2009. godine pa je osmišljen i izrađen katamaranski vodocikl Zvizda koji je bio u funkciji sve do 2012. god. Nakon toga je uslijedo Kajzer (2012. godine) te Šijun (2013. godine). Imena su nastala spontano kao mnogo toga u djelovanju studentskog tima.
– Na ovaj način studenti stječu svoja prva iskustva u struci jer prolaze sve faze razvoja proizvoda, u ovom slučaju vodocikla, od same ideje, razrade projekta, izrade dijelova vodocikla te njegovog kompletiranja, ispitivanja u moru te konačnog sudjelovanja na regati gdje se onda pokažu svi eventualni nedostaci. Time studenti, budući inženjeri, imaju priliku razviti pravi osjećaj za inženjersku struku. Osim ovog uspjeha, možemo se pohvaliti i kampanjom naziva Studiraj brodogradnju u Rijeci, kojom motiviramo mlade ljude da izaberu baš ovaj fakultet i upoznamo ih sa svim njegovim prednostima. Brzo zaposlenje, siguran posao i mogućnost rada bilo gdje u svijetu, ono je što komuniciramo kako bi privukli i zadržali kvalitetan kadar na našem fakultetu. – zaključuje profesor Dejhalla.
Od svih aktivnosti u okviru tima, najatraktivniji je odlazak na međunarodne regate. No, postoji čitavi niz drugih aktivnosti koje prethode samoj regati i koje se ne vide na prvi pogled kao što su marketinške aktivnosti, sastavljanje financijske konstrukcije, kontaktiranje sponzora, pisanje projekta za prijavu na natječaj Studentskog zbora, izrada proračuna i nacrta za vodocikl, nabava ili izrada pojedinih dijelova opreme, sastavljanje vodocikla, testiranje u moru i sl.
– Prezadovoljni smo uspjehom koji je pokazao rezultate uloženog truda i ovaj, najbolji do sada postignuti rezultat, velika je motivacija za daljnji rad i nova natjecanja. – ističe Luka Bertetić, voditelj ovog sada već povijesnog tima.