LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Sportske navike

Istraživanje pokazalo: Europljanima nedostaje praćenje sporta uživo, a alternativu pronalaze u tjelovježbi

Raste potrošnja na biciklizam, tenis i golf – sportove koji su u skladu s pravilima društvenog distanciranja.

Raste potrošnja na biciklizam, tenis i golf – sportove koji su u skladu s pravilima društvenog distanciranja.

Sportske spektakle će u 2022, usprkos mogućim restrikcijama vezanim uz pandemiju, uživo pratiti 60% više obožavatelja nego prošle godine, pokazuje istraživanje Mastercard Sport Economy Index.

Istraživanje u kojem je sudjelovalo preko 10 000 Europljana pokazalo je da više od dvije trećine (67%) u ovoj godini planira gledati sportski događaj uživo, za razliku od 42% koliko ih je to učinilo barem jednom u 2021. Pritom su nogomet, košarka i tenis najpopularniji izbori, no kako je čak polovica ispitanika istaknula da su pronašli novi sport koji će pratiti tijekom pandemije, otvorena su vrata novim favoritima poput esporta.

Europljani postaju fizički sve aktivniji

Ovakvi rezultati dolaze nakon brojnih restrikcija u svijetu sporta uslijed kojih je navijačima onemogućeno prisustvovanje sportskim događajima uživo. Upravo zato je fizička aktivnost postala popularna alternativa, pa preko polovice Europljana (51%) sada više vremena provodi u tjelovježbi nego prije pandemije, a 60% njih radije to čini doma ili na otvorenom nego u teretani.

U tijeku su prijave za „online” statističko natjecanje za srednjoškolce iz cijele Hrvatske


Prema analizi koju donosi Mastercard Economics Institute na temelju agregiranih i anonimnih prodajnih aktivnosti u mreži Mastercarda, potrošnja na opremu i usluge za biciklizam, tenis i golf – sportove koji su u skladu s pravilima društvenog distanciranja – premašila je razinu potrošnje prije pandemije. Kada se usporedi druga polovica 2021. s istim razdobljem prije pandemije (2019), saznajemo da je potrošnja na biciklizam porasla više od jedne trećine, ona na tenis za gotovo jednu trećinu, dok je potrošnja za golf veća za otprilike jednu petinu.

Naime, potrošnja na sportsku opremu, usluge i iskustva narasla je za 2,5% u 2021. u usporedbi s pretpandemijskom 2019, dok je maloprodaja sportske opreme – kao što su palice za golf, teniske loptice ili bicikli – porasla za čak 14,6%.

Optimistični izgledi za sport uživo u 2022.

Bivši i sadašnji sportaši, prijavite se za besplatnu edukaciju o financijskoj pismenosti


Za mnoge ispitanike se strast prema sportu ne može zadovoljiti gledanjem na TV-u. Četiri od njih deset gubi interes za sport kada ne mogu osobno prisustvovati utakmicama ili natjecanjima – s atmosferom i druženjem na vrhu popisa onoga što im nedostaje kada su stadioni zatvoreni.

Postoji nada potrošača da će sljedećih 12 mjeseci sa sobom donijeti i više prilika za putovanja, a trećina Europljana planira otići na sportski odmor u 2022, pokazalo je istraživanje.

Skijanje čini temelj europskog sektora sportskog turizma, s 34% ispitanika koji se ove godine spremaju posjetiti snježne vrhove kontinenta. Prošle godine, kako su se skijaške staze postupno ponovno otvarale u proljeće i jesen, Austrija, Francuska, Italija i Švicarska uživale su u potrošnji međunarodnih posjetitelja koja je premašila razine prije pandemije. Iako promjenjive restrikcije i dalje utječu na sektor, očigledna je želja Europljana da se vrate na skijaške staze.

Fakultet kineziologije nagrađuje uspješne sportaše: prijavite se i ostvarite priznanje za svoj trud!


FOTO: PIXABAY