Što napraviti kad upišeš krivi IBAN ili poziv na broj kod plaćanja?
Sandučić Virtualnog savjetnika OTP banke ponovno ste zatrpali vrlo zanimljivim i konkretnim pitanjima o bankarskim proizvodima.
Sandučić Virtualnog savjetnika OTP banke ponovno ste zatrpali vrlo zanimljivim i konkretnim pitanjima o bankarskim proizvodima.
Ovaj mjesec sandučić OTP Virtualnog savjetnika prepun je vrlo konkretnih pitanja – od toga što napraviti kad upišeš krivi IBAN, što kad imaš poderane novčanice, pa do plaćanja mobitelom na blagajni. Odgovaramo redom, a vi slobodno pišite našem Virtualnom savjetniku ako nešto treba dodatno pojasniti.
Krećemo s pitanjima o karticama
Pitali ste se jesu li kartice s odgodom plaćanja i kreditne kartice ista stvar. Dakle, kreditne kartice su kartice koje omogućuju odgodu plaćanja. Dvije su osnovne vrste kreditnih kartica: charge i revolving, a obje u svojoj ponudi ima OTP banka.
- Charge model – klasičan oblik odgode plaćanja, cijeli iznos potrošen u jednom mjesecu dolazi na naplatu u sljedećem mjesecu.
- Revolving model – korisnik raspolaže sredstvima do visine odobrenog revolving kredita koji se stalno obnavlja a najčešće je minimalni iznos mjesečne otplate revolving kredita 5% učinjenih troškova.
Za dodatne informacije o kreditnim karticama i obročnom plaćanju, bacite oko na poveznici. Potrebno je napomenuti da je uvjet za dobivanje kreditne kartice zaposlenje, odnosno redoviti financijski priljev.
A kad smo kod financijskog priljeva, neki od vas ne koriste baš puno žiro račun pa pitaju je li dovoljno imati tekući. Žiro račun građana mogu otvoriti domaće i strane fizičke osobe koje ostvaruju prihode na temelju ugovora o djelu, honorara, autorskih naknada, stipendija, zarada učenika i studenata od servisa/udruga, stalnih priljeva. U sklopu studentskog e-Indeks paketa, otvaranje i vođenje tekućeg i žiro računa su potpuno besplatni! A kad je već tako, neka stoji otvoren, trebat će vam prije ili kasnije. Raspitivali ste se i o ponudi OTP banke za studente i uspoređivali je s drugima bankama po pitanju mobilne aplikacije i čekanja kartice. Konkretno, mobilno bankarstvo OTP banke ima mogućnost učitavanja barkoda u aplikaciju iz mobitela kako bi se olakšalo plaćanje računa. Nakon otvaranja računa novu karticu možete preuzeti u dogovorenoj poslovnici u roku od 3 dana. Ako se radi o redizajnu postojeće kartice (npr. nakon isteka roka valjanosti kartice) ona se šalje poštom.
Plaćanja i transakcije
Za sve one koji se pitaju čemu služe model i poziv na broj kada se izvršava uplata i što se dogodi ako se neki od tih podataka krivo upiše, evo odgovora. Model i poziv na broj se koriste u svrhu jasnijeg objašnjenja osnove plaćanja kod nacionalnih plaćanja. U slučaju pogrešno upisanih podataka preporučujemo da posjetite najbližu poslovnicu OTP banke ili nazovete Kontakt centar OTP banke. Također, ako je došlo do pogrešne uplate, preporučujemo da posjetite najbližu poslovnicu OTP banke kako bi kolege dobile više informacija potrebnih za rješavanje zahtjeva kao što su IBAN primatelja, ime, prezime, točan iznos itd. Što se tiče plaćanja mobitelom na blagajni, OTP banka još nema opciju plaćanja preko Google/Apple paya. Usluga je planirana i u procesu je implementacije.
Možda ste primijetili da kada upisujete PIN od kartice u trgovini, osoba iza vas gleda. Neki su se pitali trebaju li zbog tog brinuti. Prvo i osnovno: PIN niste dužni reći nikome, pa ni djelatnicima policije ili banke, a prilikom unosa PIN-a na bankomatu ili POS-u preporuka je zakloniti tipkovnicu. Možete ugovoriti usluge banke koje omogućuju efikasniju kontrolu korištenja kartice. Uz uslugu OTPdirekt i SMS info lako ćete i u najkraćem roku prepoznati neovlašteno korištenje i na vrijeme poduzeti potrebne mjere.
I na koncu, poderane i oštećene novčanice možete, ovisno o stupnju oštećenosti, zamijeniti u banci ili Fini.