LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Šareno okruženje u Japanu

Zanimljivi uredi svijeta: Pixiv, društvena mreža za umjetnike

Teamlab iz Japana potrudio se da korisnici i zaposlenici društvene mreže za umjetnike Pixiv svoju kreativnost pronađu već na ulazu u sam ured.

Teamlab iz Japana potrudio se da korisnici i zaposlenici društvene mreže za umjetnike Pixiv svoju kreativnost pronađu već na ulazu u sam ured.

Pixiv od 2007. godine funkcionira kao društvena mreža za umjetnike iz Japana, a pokrenuo ju je Takahiro Kamitani. Danas se smatra jednom od najvećih zajednica umjetnika s oko 4 milijuna članova, a osim postavljanja vlastitih umjetničkih uradaka, korisnici dobivaju i povratnu informaciju sustavom ocjenjivanja. 

Teamlab iz Tokija je za Pixiv stvorio šareni ured, koji je ujedno i galerija radova. Na zidove kod ulaza u sam ured/galeriju postavljeno je oko 3 tisuće kartica za crtanje s magnetom, tako da i posjetitelji ureda mogu ostaviti svoj trag. Osim navedenih zidova, cijeli je interijer upotpunjen radovima posjetitelja i korisnika ureda.

U sredini cijelog prostora nalazi se stol dug 250 metara. Naravno, ne radi se o običnom stolu, već zmijolikom, koji ide od kuta ureda do kuta, formirajući zatvoreni prostor, dok su ulazi okviri vrata, zapravo dio stola, samo na malo višoj razini. U stolu su probušeni i veći krugovi, do kojih se korisnici mogu popeti preko stola i tada imati privatnosti.

Razlozi uređivanja šarenog prostora za Pixiv, objašnjava Teamlab, su ponajprije potpora njihovom radu i da ta društvena mreža ima prostor gdje se ljudi mogu uživo družiti. Također, smatraju da je komunikacija jedan od načina na koji bi se Pixiv mogao još bolje razviti.

Zanima vas studiranje u inozemstvu? Evo nekoliko opcija


Čak 24 milijuna umjetničkih djela objavljeno je svaki mjesec na stranicama Pixiva. Donedavno su imali samo japansku internetsku stranicu, ali pokrenuta je i stranica na kojoj se komunikacija odvija samo na engleskom jeziku. Kako bi korisnici postavljali svoje umjetničke radove, bez obzira radi li se o fotografiji, pisanju ili ilustracijama, moraju se besplatno registrirati.

Trenutno je u vlasništvu Pixiv Inc., a za posao se može prijaviti bilotko iz bilo kojeg kraja svijeta, jedini je uvjet – preseliti se u Tokio.

Japanske radne navike drugačije su nego naše. Osim većeg broja radnih sati, za njih posao znači i ugled. Ako su na višoj poziciji unutar tvrtke, znači i veći ugled za obitelj te o tome ovisi i društvena klasa u kojoj se nalaze.

Tokio uvodi četverodnevni radni tjedan kako bi potaknuo rast nataliteta


U Tokiju je normalno radno vrijeme čak i više od 12 sati, iako u ugovoru stoji 8 radnih sati.

Japanci su poznati radoholičari i to pokazuju svojim uspjehom. Tako je i Pixiv, društvena mreža umjetnika koja je slična američkom DeviantArtu, trenutno u tolikom razvoju da je vrlo vjerojatno da će u skoroj budućnosti postati najveća društvena mreža umjetnika.

IZVOR: ARCHILOVERS
FOTO: FLICKR