Zanimljivi uredi svijeta: Pixiv, društvena mreža za umjetnike
Teamlab iz Japana potrudio se da korisnici i zaposlenici društvene mreže za umjetnike Pixiv svoju kreativnost pronađu već na ulazu u sam ured.
Teamlab iz Japana potrudio se da korisnici i zaposlenici društvene mreže za umjetnike Pixiv svoju kreativnost pronađu već na ulazu u sam ured.
Pixiv od 2007. godine funkcionira kao društvena mreža za umjetnike iz Japana, a pokrenuo ju je Takahiro Kamitani. Danas se smatra jednom od najvećih zajednica umjetnika s oko 4 milijuna članova, a osim postavljanja vlastitih umjetničkih uradaka, korisnici dobivaju i povratnu informaciju sustavom ocjenjivanja.
Teamlab iz Tokija je za Pixiv stvorio šareni ured, koji je ujedno i galerija radova. Na zidove kod ulaza u sam ured/galeriju postavljeno je oko 3 tisuće kartica za crtanje s magnetom, tako da i posjetitelji ureda mogu ostaviti svoj trag. Osim navedenih zidova, cijeli je interijer upotpunjen radovima posjetitelja i korisnika ureda.
U sredini cijelog prostora nalazi se stol dug 250 metara. Naravno, ne radi se o običnom stolu, već zmijolikom, koji ide od kuta ureda do kuta, formirajući zatvoreni prostor, dok su ulazi okviri vrata, zapravo dio stola, samo na malo višoj razini. U stolu su probušeni i veći krugovi, do kojih se korisnici mogu popeti preko stola i tada imati privatnosti.
Razlozi uređivanja šarenog prostora za Pixiv, objašnjava Teamlab, su ponajprije potpora njihovom radu i da ta društvena mreža ima prostor gdje se ljudi mogu uživo družiti. Također, smatraju da je komunikacija jedan od načina na koji bi se Pixiv mogao još bolje razviti.
Čak 24 milijuna umjetničkih djela objavljeno je svaki mjesec na stranicama Pixiva. Donedavno su imali samo japansku internetsku stranicu, ali pokrenuta je i stranica na kojoj se komunikacija odvija samo na engleskom jeziku. Kako bi korisnici postavljali svoje umjetničke radove, bez obzira radi li se o fotografiji, pisanju ili ilustracijama, moraju se besplatno registrirati.
Trenutno je u vlasništvu Pixiv Inc., a za posao se može prijaviti bilotko iz bilo kojeg kraja svijeta, jedini je uvjet – preseliti se u Tokio.
Japanske radne navike drugačije su nego naše. Osim većeg broja radnih sati, za njih posao znači i ugled. Ako su na višoj poziciji unutar tvrtke, znači i veći ugled za obitelj te o tome ovisi i društvena klasa u kojoj se nalaze.
U Tokiju je normalno radno vrijeme čak i više od 12 sati, iako u ugovoru stoji 8 radnih sati.
Japanci su poznati radoholičari i to pokazuju svojim uspjehom. Tako je i Pixiv, društvena mreža umjetnika koja je slična američkom DeviantArtu, trenutno u tolikom razvoju da je vrlo vjerojatno da će u skoroj budućnosti postati najveća društvena mreža umjetnika.