Zagrebačka uspinjača slavi 132. obljetnicu aktivnog rada
Na današnji dan, 8. listopada 1890. godine, u promet je puštena Zagrebačka uspinjača. Ovo javno prijevozno sredstvo i dan danas uspješno spaja Ilicu/Tomićevu ulicu (Donji grad) i Strossmayerovo šetalište (Gornji grad).
Na današnji dan, 8. listopada 1890. godine, u promet je puštena Zagrebačka uspinjača. Ovo javno prijevozno sredstvo i dan danas uspješno spaja Ilicu/Tomićevu ulicu (Donji grad) i Strossmayerovo šetalište (Gornji grad).
Ljubitelji nogometa će na spomen Stare dame vjerojatno prvotno pomisliti na talijanski klub Juventus. No, i Zagreb ima svoju Staru damu, iako ona nema nikakve veze s nogometnim žargonom.
Projekt je osmislio osječki poduzetnik D. W. Klein, koji je nakon 40 godina koncesije, vlasništvo prepustio Gradu Zagrebu. Danas je Uspinjača u redovnom sastavu ZET-a te i dalje svakodnevno spaja Ilicu/Tomićevu ulicu (Donji grad) i Strossmayerovo šetalište (Gornji grad).Para, to veliko čovjekovo otkriće, pokretala je stroj koji je dizao i spuštao vagone Uspinjače. I buduća pokoljenja moći će se diviti tom našem pothvatu. - rekao je ondašnji zagrebački kroničar prilikom otvorenja.
U usporedbi s ostalim žičanim željeznicama koje su namijenjene javnom prometu, s prugom dugom 66 metara, Zagrebačka uspinjača je najkraća na svijetu. Također, može se pohvaliti i naslovom najsigurnijeg javnog prijevoznog sredstva jer u 132 godine nije zabilježena niti jedna nesreća ili ozljeda putnika, posebice ako imamo u vidu da godišnje preveze oko 750 000 građana i turista. - ponosno navode iz ZET-a.