Pet umijeća uspješnih timskih vođa
Voditi tim ljudi složen je zadatak – svakog je pojedinca potrebno pravilno usmjeriti kako bi zajedno ostvarili poslovni cilj. Izdvojili smo nekoliko ključnih osobina i vještina koje bi svaki dobar voditelj tima trebao posjedovati.
Voditi tim ljudi složen je zadatak – svakog je pojedinca potrebno pravilno usmjeriti kako bi zajedno ostvarili poslovni cilj. Izdvojili smo nekoliko ključnih osobina i vještina koje bi svaki dobar voditelj tima trebao posjedovati.
Za uspješno upravljanje timom vođa mora razvijati određen set osobina te pritom osigurati da svaki od zaposlenika maksimalno doprinosi zajednici. Vođa tima istovremeno mora dobro poznavati ljude s kojima radi i razumjeti složenu problematiku pojedinih poslovnih izazova. On je, dakle, jedna od ključnih osoba za poslovni uspjeh – nefunkcionalan tim, pogrešna podjela zadataka, zatvorenost prema novim idejama ili vlastita neodlučnost rijetko će kada uroditi plodom. Donosimo nekoliko bitnih osobina koje su poželjne za poziciju voditelja tima.
Odlučnost
U svakoj etapi projekta ili složenijeg zadatka potrebno je donositi složene odluke – od raspodjele poslova do konkretnih detalja u završnoj fazi. Odluke se donose brzo te je iza njih potrebno stajati. Stoga sigurnost u vlastiti rad, analizu i poznavanje kolega moraju stajati iza svake odluke. Brzopletosti, ali ni neodlučnosti nema mjesta na ovoj poziciji.
Staloženost
Uz odlučnost dolazi i stres, a s njime i brzopletost ili afektivne reakcije. Za voditelja je ključno da u najvažnijim trenucima održi hladnu glavu te tako vodi tim pravim putem. Na njemu je da održi koheziju unutar tima u svakom trenutku te usto ostane usmjeren na veću sliku, točnije poslovni uspjeh.
Pregovaranje
Dakle, cilj voditelja tima jest, između ostalog, održati harmoniju. No rad s više ljudi različitih karaktera nije uvijek jednostavan. Svaki konflikt mora se razriješiti brzo i povoljno za cjelinu. Vođa će sukob riješiti tako da sasluša obje strane i ponudi im nekoliko rješenja situacije, od kojih će oni odabrati jedno.
Efektivna podjela zadataka
Sukobi i nesporazumi gotovo su neizbježni. No pogrešna podjela zadataka i nepoznavanje mogućnosti i vještina pojedinih članova tima opasni su i mogu biti uzrok nezadovoljstva i neuspjeha. Svaki član mora osjećati da radi ono što najbolje zna te da tako uspješno doprinosi cilju kolektiva.
Poticanje kreativnosti
Na voditelju je da osigura tim koji dobro komunicira, surađuje te dopušta pojedincu da istupi i izrazi svoje ideje. Jedno je od starih zlatnih pravila da ne postoje glupe ideje – brainstorming uvijek može unaprijediti poslovanje, svjež i inovativan pogled nikad ne smije ostati zaboravljen u sjeni zbog straha od kritike.