SAVJETI
Ovu stvar na svojem automobilu morate redovno kontrolirati, u suprotnom bi moglo doći do velikih kvarova
Preporučljivo je kontrolirati ulje na ravnoj podlozi kada je motor automobila ugašen, ali ne odmah nakon što se ugasi, već nekoliko minuta nakon što je ta radnja dovršena. Tako znamo da se ulje iz svih dijelova motora slilo u karter te se tek tada može izmjeriti stvarna količina ulja.
Preporučljivo je kontrolirati ulje na ravnoj podlozi kada je motor automobila ugašen, ali ne odmah nakon što se ugasi, već nekoliko minuta nakon što je ta radnja dovršena. Tako znamo da se ulje iz svih dijelova motora slilo u karter te se tek tada može izmjeriti stvarna količina ulja.
Danas mnogi mladi posjeduju automobile, a istovremeno ga tretiraju kao potrošnu robu koja, ako se krene kvariti, postaje roba za otpis. Međutim, postoje neke stvari koje i mi možemo napraviti kako bi stvari bolje funkcionirale, a ona koja bi nam svima trebala biti na umu je redovita kontrola i mijenjanje ulja. Takav pristup i odgovornost imaju velik utjecaj na vijek trajanja motora.
Svaki motor troši ulje, a neka normalna potrošnja je do pola litre na 1000 km. To je važna informacija kako bismo otprilike znali kada je potrebno obaviti kontrolu. Preporučljivo je kontrolirati ulje na ravnoj podlozi kada je motor automobila ugašen, ali ne odmah nakon što se ugasi, već nekoliko minuta nakon što je ta radnja dovršena. Tako znamo da se ulje iz svih dijelova motora slilo u karter te se tek tada može izmjeriti stvarna količina ulja.
Kada dolijevamo ulje, važno je znati da se ne smije pretjerivati te da razina ulja treba biti između znaka min i max. Nije problem ako ulijete malo više, ali ako je to puno više od maksimuma, može nastati veća šteta koja će uništiti katalizator i lamba sondu.
S druge strane, treba paziti da razina nije ispod minimuma. Tada se pale lampice tlaka ulja, a to je problem, jer se male količine ulja zagrijavaju više od normalne količine. Osim toga, nema podmazivanja i razvijaju se ekstremno visoke temperature, koje uzrokuju suho trenje, koje pak dovodi do taljenja metalnih dijelova motora.
Svaki motor troši ulje, a neka normalna potrošnja je do pola litre na 1000 km. To je važna informacija kako bismo otprilike znali kada je potrebno obaviti kontrolu. Preporučljivo je kontrolirati ulje na ravnoj podlozi kada je motor automobila ugašen, ali ne odmah nakon što se ugasi, već nekoliko minuta nakon što je ta radnja dovršena. Tako znamo da se ulje iz svih dijelova motora slilo u karter te se tek tada može izmjeriti stvarna količina ulja.
Kada dolijevamo ulje, važno je znati da se ne smije pretjerivati te da razina ulja treba biti između znaka min i max. Nije problem ako ulijete malo više, ali ako je to puno više od maksimuma, može nastati veća šteta koja će uništiti katalizator i lamba sondu.
S druge strane, treba paziti da razina nije ispod minimuma. Tada se pale lampice tlaka ulja, a to je problem, jer se male količine ulja zagrijavaju više od normalne količine. Osim toga, nema podmazivanja i razvijaju se ekstremno visoke temperature, koje uzrokuju suho trenje, koje pak dovodi do taljenja metalnih dijelova motora.
OZNAKE:
IZVOR:
AUTOMOBILI.HR
FOTO:
UNSPLASH