LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Put do uspjeha

Najefikasniji način kako predstaviti svoju poslovnu ideju i oduševiti poslodavca

Naučite osnove pisanja poslovnog sažetka kako biste vaše ideje jasno i efikasno prezentirali vašim potencijalnim poslodavcima i suradnicima.

Naučite osnove pisanja poslovnog sažetka kako biste vaše ideje jasno i efikasno prezentirali vašim potencijalnim poslodavcima i suradnicima.

Znati efektno i sažeto predstaviti svoju ideju ili viziju je vještina s kojom se mnogi od nas muče. Bilo da se radi o prijedlogu knjige, TV serije, filma ili novog poslovnog poduhvata, kratki i efektivan sažetak je najbolji način da vaša ideja dopre do nekoga tko bi vam mogao pomoći u njenom ostvarivanju. Poslovni sažetak sažima osnovne crte vašeg poslovnog prijedloga kako bi se čitatelj mogao brzo upoznati s onim najvažnijim u vašoj prezentaciji bez čitanja cjelokupnog materijala. Mi vam donosimo nekoliko prijedloga pomoću kojih ćete sigurno impresionirati sve potencijalne suradnike.

Poslovni sažetak je vaša ponuda

Sažetak je glavni način da se vaš poslovni plan pročita. Njegova je glavna zadaća privući pažnju čitatelja i zainteresirati ga za ono što je u punom dokumentu. Jednako tako, pomaže vama razviti jasniju sliku o tome kako želite da vaš posao izgleda.

Ne smije biti dulji od jedne stranice

Svrha poslovnog sažetka je pobuđivanje interesa, stoga preskočite detalje i neka bude kratak i koncizan. Jedna stranica morala bi biti dovoljna za izlaganje svih bitnih elemenata. Naglasite svoje glavne teze i samo one posebne pronalaske ili ideje. Ne trošite dragocjeni prostor na grafove i brojke i obratite pažnju na svaku riječ. Podjela na odlomke je također vrlo važna jer omogućuje brzo i jednostavno čitanje. Čitatelj može shvatiti vašu ideju u minutu ili dvije samo čitajući naslove odlomaka.

Neka svaki odlomak bude jasan i strukturiran

Generalno, dobro strukturiran poslovni sažetak trebao bi uključivati:

  • misiju tvrtke
  • informacije o tvrtki i njenoj povijesti
  • ono što vašu tvrtku ističe od ostalih sličnih na tržištu
  • informacije o vašim proizvodima ili uslugama
  • sažetak planova za budućnost

Misija tvrtke objašnjava njene ciljeve i ono za što se tvrtka zalaže.

U dijelu o informacijama o tvrtki i njezinoj povijesti razmislite o najvažnijim događajima. Tko ju je osnovao? Kada i gdje? Kakve su uloge osnivača u poslu? Možete spomenuti i veličinu vaše tvrtke i bilo što što smatrate značajnim.

Kada govorite o karakteristikama koje vašu tvrtku izdvajaju od drugih, možete uključiti primjere rasta obujma posla, bilo u broju klijenata ili zaradi, udjela u tržištu ili bilo kojeg drugog pokazatelja koji vam se čini impresivnim. Možete uključiti i grafove ili tablice, ali nemojte pretjerati.

Isto tako, ukratko opišite vaše proizvode ili usluge. Ako čitatelj kojemu je sažetak namijenjen nije upoznat s njima, slobodno dodajte malo detaljniji opis.

Sažetak planova za budućnost pokazuje u kojem smjeru biste htjeli razvijati vaš posao, bilo kratkoročno ili dugoročno. Vaši čitatelji moraju znati dijelite li istu viziju.

FOTO: PIXABAY