Mladi poduzetnik osmislio aplikaciju za upoznavanje koja se fokusira na vaš glas i životne priče
Tomi Antoljak 24-godišnji je mladi poduzetnik iz Hrvatske koji se školovao u SAD-u. Već u studentskim danima osnovao je svoju firmu, a ove je godine pokrenuo specifičnu aplikaciju za upoznavanje pod nazivom Hangoo.
Tomi Antoljak 24-godišnji je mladi poduzetnik iz Hrvatske koji se školovao u SAD-u. Već u studentskim danima osnovao je svoju firmu, a ove je godine pokrenuo specifičnu aplikaciju za upoznavanje pod nazivom Hangoo.
Nakon dugogodišnjeg bavljenja tenisom Tomi Antoljak dobiva stipendiju na Sveučilištu u Nebraski, dok se na drugoj godini prebacuje na New Jersey Institute of Technology. Uz studijske obveze osniva i svoju prvu firmu te na koncu osmišlja aplikaciju za upoznavanje koja se bazira na glasu, o čemu nam je otkrio više detalja.
– Bavio sam se tenisom profesionalno. Kako sam bio solidan na hrvatskoj i svjetskoj razini, par fakulteta mi je dalo ponude da dođem studirati i igrati tenis. Kako su mi roditelji bili obrazovani, opcija da nastavim tenis bez školovanja nije bio izbor. Tako da je odlazak u Ameriku putem sportske stipendije bio dosta logičan put za mene. Gledajući unazad, uvjeren sam da je to bila najbolja odluka koju sam donio u životu. Amerika mi je dala prilike i perspektivu koju nikada ne bih dobio u Hrvatskoj.
Antoljak nam je otkrio bitne razlike obrazovnog modela u SAD-u spram hrvatskog:
– Američko školstvo je ležernije i praktičnije. Škola je namijenjena više za eksperimentiranje i ispitivanje autoriteta, nije tolika stigma kao u Hrvatskoj. Daleko od toga da je savršeno, ali mislim da američko školstvo daje bolji kontekst za život.
Ideju stvaranja aplikacije koja povezuje ljude na dubljoj razini, suzbijajući površnost društvenih mreža dobio je već na studiju u SAD-u. S tim primarnim ciljem nastala je aplikacija Hangoo.
– Želim stvoriti virtualni svijet u kojem ima vrijednost ono kakav si ti kao osoba. Tvoj glas. Tvoje životne priče. Tvoje ja koje te čini jedinstvenim i zanimljivim svijetu. Bila to prijateljstva ili platonske veze, naš cilj je povezati ljude na temelju dubljih emocionalnih i društvenih vrijednosti. Nešto što je spontano. Nešto što je cool. Nešto što te tjera da ta osoba izađe iz tvog ekrana te da ju upoznaš uživo.
Razlika između Hangooa i ostalih aplikacija za upoznavanje jest upravo to što se virtualna komunikacija provodi preko glasa kako bi se stvorila prisnija atmosfera među korisnicima. Korisnici kreiraju vlastite 2D avatare koji zamjenjuju osobne fotografije, čime se želi suzbiti moguća površnost u odnosu između korisnika. Korisnici odgovaraju i na pitanja o životu, poput onoga koja rečenica im najviše znači u životu te nakon otkrivanja svoje dublje strane korisnik ima priliku podijeliti fotografiju s drugim korisnikom.
– Naša pozicija na tržištu je posebna u smislu da smo mi primarno aplikacija za upoznavanje novih ljudi i to na način koji do sada ne postoji na većoj razini. Uz avatare i glasovne poruke, naš cilj je stvoriti prvu socijalnu mrežu koja ima dubinu. Svaka odluka koju donosimo u Hangoou se fokusira na samo jedno pitanje: produbljuje li ovo ljudske odnose i ako da, zašto?
Stvaranje aplikacije u ranim dvadesetima veliki je pothvat, pogotovo kada je cilj zahvatiti europsko i američko tržište. Iz vlastitog iskustva ovaj je mladi poduzetnik naveo kako su pristupi tržištu značajno različiti.
– Europa nekako sama po sebi je manje tolerantna prema ljudima koji uzimaju rizik. Amerika slavi neuspjeh, dok Europa baš i ne. Mislim da ta kombinacija sredstava i općenitog stava prema poduzetničkim pothvatima je najveća prepreka.
Antoljak je za kraj dao savjete mladima koji dolaze na tržište rada, kao i onima koji nemaju iskustva, ali imaju ideju koju žele realizirati.
– Kao poduzetniku, najbitnija vrlina je snalažljivost. Morate slušati svoje korisnike, probavati nove načine i biti pripremljeni pasti. Puno puta. Opet i opet i opet. Za mene snalažljivost znači sposobnost mijenjanja okolnosti. Tako da kada nešto nije moguće, ti pronađeš način kako da uspije. Mislim da ako želiš promijeniti neki dio svoje okoline, moraš biti spreman ispasti glup ili čudan dugo vremena dok ostatak ljudi ne shvati da je to sve zapravo imalo smisla. Ako pogledate najbolje poduzetnike na svijetu, primijetit ćete da je većina imala nekonvencionalan put do vrha te da su izgledali kao gubitnici na početku. Autentičnost je rijetka u ovom svijetu. Tko ju uspije naći je pravi sretnik.