Facebook filozofija do 2010-ih: Lajkaj me – lajkam te
Koliko ste često objavljivali statuse na Facebooku dok ste bili tinejdžeri mnogo govori o vama, usamljenim dušama koje samo žele biti prihvaćene u društvu. Ne želite ih se ni prisjećati koliko su zapravo bile grozne i očajne jer vam odmah padne mrak na oči, ali morat ćete jednom. Taj je trenutak upravo sada.
Koliko ste često objavljivali statuse na Facebooku dok ste bili tinejdžeri mnogo govori o vama, usamljenim dušama koje samo žele biti prihvaćene u društvu. Ne želite ih se ni prisjećati koliko su zapravo bile grozne i očajne jer vam odmah padne mrak na oči, ali morat ćete jednom. Taj je trenutak upravo sada.
Jedna od najpopularnijih društvenih mreža, Facebook, danas broji oko 2 milijarde korisnika, ali ljudi sve rjeđe koriste istu. Aplikacija jest instalirana, ali slabo se koristi u svrhe obilježavanja privatnoga života – kao da je nestao žar za objavljivanjem statusa, već napornih izjava o sitnim detaljima u životu i dobrih starih zrnaca mudrosti zbog kojih pojedinci žele širiti dobre vibracije i biti novi kandidati Nobelove nagrade za mir. Svima je dosta toga. Pomisli čovjek da je zaboravio na tinejdžerske dane kada je bio ovisnik o svakodnevnom osvježavanju FB zida, ne vraća se na te teme, ali prijatelj odluči kako je vrijeme za prisjetiti se onih mračnih trenutaka depresije, sivih razdoblja u školi ili pak onih najsvjetlijih – kada su u pitanju divne ljubavne, prijateljske, navijačke ili pak prekrasne političke poruke. Sve, naravno, uz primitivnu dozu sarkazma, ironije ili smijeha kroz suze.
Ova se internetska društvena mreža razvila 2004. godine u SAD-u pod vodstvom Marka Zuckerberga koji ju je stvorio s primarnim ciljem ostvarivanja komunikacije studenata Harvarda. Do danas je razvila najbolje metode praćenja svojih vjernih korisnika koji ju svejedno koriste i s veseljem prihvaćaju nova pravila o privatnosti i zaštiti podataka. Zanimljivo je da je javnost postala svjesna tih praćenja, ali, naravno, ništa se ne poduzima jer se i dalje teži komunikaciji s udaljenom rodbinom i prijateljima koji pozdravljaju cijelu širu obitelj preko komentara. Tko bi normalan na ovom svijetu razmišljao o privatnosti?
No, moramo si postaviti pitanje zašto smo bili žrtvama silnog objavljivanja statusa i fotografija. Hej, svi su bili tinejdžeri, svatko se žarko htio uklopiti u društvo, što često nije išlo po planu. Nekom logikom mladih mozgova pripadate u određenu klapu ako rano počnete psovati, ako ste lijepi i dražesni, ako slušate ono što većina sluša te ako za sebe smatrate da ste najvažniji. Tako pojedincima na Facebook stižu brojni zahtjevi za prijateljstvo, a oni ih s radošću prihvaćaju – rađa se i želja za kakvim statusom gdje piše što osoba trenutno radi, kakvo je jelo danas pojela te koliko je roditelji živciraju svojim prigovaranjem da ne uči. Sigurno je reći, po riječima Huffington posta, da su takvi ljudi žudjeli za pažnjom, žele biti netko drugi – netko tko neće biti usamljen i žalostan, tko će biti cijenjen i uključen u svaki događaj, za koga će se prijatelji brinuti kada mu lajkaju novopečenu izjavu. Naime, u redu je objaviti tek neku fotografiju za ljude koji u danim trenucima neće biti na istoj lokaciji kao mi, ali umrežena javnost danas ne zna za pojam privatnosti, sve je dokumentirano i podijeljeno s virtualnim prijateljima. Postaje sasvim normalno objaviti lokaciju i fotografiju da bi vas se pitalo gdje ste i odakle vam novca za putovanje jer ste u objavi staroj dva dana napisali da ste švorc.
Da, još uvijek ima ljudi koji redovito ažuriraju svoje profile i posvete ih novim statusom, ali nije toliko važno koliko će lajkova skupiti - samo žele podijeliti neku svoju ideju ili mišljenje s javnosti. Odraslim ljudima više ne bi trebali biti važni brojevi reakcija na objavu, zar ne? Kako god bilo, istina je da smo izgubljena generacija kojoj nedostaje umjerenosti, sve se računa kroz sviđanja, komentiranja i shareanja, nažalost.
Ne želite se prisjećati starih dana? E pa zato ćemo mi to učiniti u vaše ime jer nema ničeg slađeg od cringe-worthy trenutaka koje su svi tinejdžeri imali, apsolutno svi. Većina je takvih objava i izbrisana, ali izvukli smo neke od najzanimljivijih.
FOTO: Facebook/montaža_nv
Prvo su tu klasične lančane poruke prijatelja, uz obvezno 'srčeko' na kraju da vam pokažu koliko vas stvarno vole.
FOTO: Facebook/montaža_nv
FOTO: Facebook/montaža_nv
Klasične poruke, točnije inboks izvan inboksa, koje će vam najčešće poslati osoba koja vas zna tek iz viđenja i želi biti ljubazna, da vas ne razočara pravim mišljenjem.
FOTO: Facebook/montaža_nv
FOTO: Facebook/montaža_nv