LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
STUDENTSKO NATJECANJE POKRETAČ

Business Model Canvas: Kako poduzetničke ideje pretočiti na papir

Business Model Canvas popularan je način planiranja poslovanja ili projekta, a odlično će poslužiti potencijalnim natjecateljima na Pokretaču.

Business Model Canvas popularan je način planiranja poslovanja ili projekta, a odlično će poslužiti potencijalnim natjecateljima na Pokretaču.

U društvenom poduzetništvu postoji termin koji se odnosi na plan vođenja posla i koji zahtijeva definiranje izvora prihoda, ciljnu bazu klijenata, proizvode te druge detalje poslovanja. Takav poslovni plan poznat je pod nazivom Business Model Canvas.

Održano dvodnevno studentsko natjecanje Hack4Split, evo tko su pobjednici


Spomenuti model jednostavan je za razumijevanje i upotrebu, u njega je uvijek moguće dodati izmjene, a povezuje i sve sastavnice potrebne za uspješno poslovanje. Za izradu je potreban samo list papira na kojem se napravi tablica s devet polja. Ona su raspoređena tako da se nadovezuju i posložena su po funkciji. Na lijevoj strani tablice su partneri, na desnoj klijenti, a u sredini je polje za ključnu ideju projekta. Dva polja na dnu posvećena su financijskom dijelu posla.
 

Studenti su na jedan dan iskusili upravljanje dizalicama na kontejnerskom terminalu u Rijeci



Prvo se popunjava polje u sredini, naslovljeno kao value proposition, odnosno ponuda. To je polje ključno jer se u njega unosi rješenje problema te način na koji će se zadovoljiti klijente, o kojima je riječ u desnom polju. Točnije, u njemu se određuje tko su klijenti i kakve koristi oni imaju od našeg proizvoda, odnosno usluge. Klijente i usluge povezuje channels, što je polje unutar klijenata u kojem se određuje kako uslugu ponuditi klijentu. Drugo je potpolje odnosi s klijentima, koje određuje kako ih pridobiti i zadržati. Iako je uspješnost modela neizvjesna, plan treba biti usmjeren i na dalju budućnost jer će tek tada plan zadobiti pravi smisao. Sljedeće se popunjava polje ispod klijenata, naslovljeno kao prihodi koje se tiče financijske strane modela. U njemu se određuju cijene, odnosno iznosi koji se očekuju od klijenata.

Osmislite eko-prehrambeni proizvod: nacionalno natjecanje za studente iz različitih disciplina



Sljedeći je korak ispunjavanje polja izvori u koje se unosi što je potrebno da plan uspije. Izvori mogu obuhvaćati financijska sredstva, prijevoz, ideje, radnu snagu i sl. Izvori su polje unutar ključnog lijevog polja partneri. U njemu se određuju suradnici u poslu, odnosno provedbi projekta, što se od njih očekuje te koju ulogu imaju u našem planu. Još je potrebno popuniti drugo potpolje partnera, a to su aktivnosti. U to se polje unose najvažniji postupci koje je potrebno provesti da bi projekt bio uspješan. Popunjavanje polja koje se nalazi ispod partnera završni je korak u Business Model Canvasu, a ono određuje ulog potreban za pokretanje posla. Takva usustavljena tablica popularan je način planiranja poslovanja.
FOTO: UNSPLASH