STUDENTSKO NATJECANJE POKRETAČ
Business Model Canvas: Kako poduzetničke ideje pretočiti na papir
Business Model Canvas popularan je način planiranja poslovanja ili projekta, a odlično će poslužiti potencijalnim natjecateljima na Pokretaču.
Business Model Canvas popularan je način planiranja poslovanja ili projekta, a odlično će poslužiti potencijalnim natjecateljima na Pokretaču.
U društvenom poduzetništvu postoji termin koji se odnosi na plan vođenja posla i koji zahtijeva definiranje izvora prihoda, ciljnu bazu klijenata, proizvode te druge detalje poslovanja. Takav poslovni plan poznat je pod nazivom Business Model Canvas.
Spomenuti model jednostavan je za razumijevanje i upotrebu, u njega je uvijek moguće dodati izmjene, a povezuje i sve sastavnice potrebne za uspješno poslovanje. Za izradu je potreban samo list papira na kojem se napravi tablica s devet polja. Ona su raspoređena tako da se nadovezuju i posložena su po funkciji. Na lijevoj strani tablice su partneri, na desnoj klijenti, a u sredini je polje za ključnu ideju projekta. Dva polja na dnu posvećena su financijskom dijelu posla.
Prvo se popunjava polje u sredini, naslovljeno kao value proposition, odnosno ponuda. To je polje ključno jer se u njega unosi rješenje problema te način na koji će se zadovoljiti klijente, o kojima je riječ u desnom polju. Točnije, u njemu se određuje tko su klijenti i kakve koristi oni imaju od našeg proizvoda, odnosno usluge. Klijente i usluge povezuje channels, što je polje unutar klijenata u kojem se određuje kako uslugu ponuditi klijentu. Drugo je potpolje odnosi s klijentima, koje određuje kako ih pridobiti i zadržati. Iako je uspješnost modela neizvjesna, plan treba biti usmjeren i na dalju budućnost jer će tek tada plan zadobiti pravi smisao. Sljedeće se popunjava polje ispod klijenata, naslovljeno kao prihodi koje se tiče financijske strane modela. U njemu se određuju cijene, odnosno iznosi koji se očekuju od klijenata.
Sljedeći je korak ispunjavanje polja izvori u koje se unosi što je potrebno da plan uspije. Izvori mogu obuhvaćati financijska sredstva, prijevoz, ideje, radnu snagu i sl. Izvori su polje unutar ključnog lijevog polja partneri. U njemu se određuju suradnici u poslu, odnosno provedbi projekta, što se od njih očekuje te koju ulogu imaju u našem planu. Još je potrebno popuniti drugo potpolje partnera, a to su aktivnosti. U to se polje unose najvažniji postupci koje je potrebno provesti da bi projekt bio uspješan. Popunjavanje polja koje se nalazi ispod partnera završni je korak u Business Model Canvasu, a ono određuje ulog potreban za pokretanje posla. Takva usustavljena tablica popularan je način planiranja poslovanja.
Spomenuti model jednostavan je za razumijevanje i upotrebu, u njega je uvijek moguće dodati izmjene, a povezuje i sve sastavnice potrebne za uspješno poslovanje. Za izradu je potreban samo list papira na kojem se napravi tablica s devet polja. Ona su raspoređena tako da se nadovezuju i posložena su po funkciji. Na lijevoj strani tablice su partneri, na desnoj klijenti, a u sredini je polje za ključnu ideju projekta. Dva polja na dnu posvećena su financijskom dijelu posla.
Prvo se popunjava polje u sredini, naslovljeno kao value proposition, odnosno ponuda. To je polje ključno jer se u njega unosi rješenje problema te način na koji će se zadovoljiti klijente, o kojima je riječ u desnom polju. Točnije, u njemu se određuje tko su klijenti i kakve koristi oni imaju od našeg proizvoda, odnosno usluge. Klijente i usluge povezuje channels, što je polje unutar klijenata u kojem se određuje kako uslugu ponuditi klijentu. Drugo je potpolje odnosi s klijentima, koje određuje kako ih pridobiti i zadržati. Iako je uspješnost modela neizvjesna, plan treba biti usmjeren i na dalju budućnost jer će tek tada plan zadobiti pravi smisao. Sljedeće se popunjava polje ispod klijenata, naslovljeno kao prihodi koje se tiče financijske strane modela. U njemu se određuju cijene, odnosno iznosi koji se očekuju od klijenata.
Sljedeći je korak ispunjavanje polja izvori u koje se unosi što je potrebno da plan uspije. Izvori mogu obuhvaćati financijska sredstva, prijevoz, ideje, radnu snagu i sl. Izvori su polje unutar ključnog lijevog polja partneri. U njemu se određuju suradnici u poslu, odnosno provedbi projekta, što se od njih očekuje te koju ulogu imaju u našem planu. Još je potrebno popuniti drugo potpolje partnera, a to su aktivnosti. U to se polje unose najvažniji postupci koje je potrebno provesti da bi projekt bio uspješan. Popunjavanje polja koje se nalazi ispod partnera završni je korak u Business Model Canvasu, a ono određuje ulog potreban za pokretanje posla. Takva usustavljena tablica popularan je način planiranja poslovanja.
OZNAKE:
FOTO:
UNSPLASH